Brusselmans haalt Club Brugge helemaal onderuit na 'bedreiging' van Brugse fan

Brusselmans haalt Club Brugge helemaal onderuit na 'bedreiging' van Brugse fan

vrijdag 19 mei 2017 om 07:22

Dat Club Brugge niet de favoriete ploeg van Herman Brusselmans is, is al geweten. Hij haalde de Bruggelingen al meermaals onderuit, tot de grote onvrede van de supporters. Zij zijn dan ook bijzonder kwaad op de schrijver. Dat weet hijzelf ook. Op zijn eigen wijze doet hij er dan nog maar een schepje bovenop.

De schrijver kwam tijdens een wandeling op straat naar eigen zeggen in contact met een fan van Club Brugge. 'Als uit het niets opgedoken, midden in de massa, verscheen er een jonge gast en woedend beet die me in een West-Vlaams idioom toe: "Jij schrijft en zegt altijd maar negatieve dingen over Club Brugge. We zijn bezig met de voorbereidingen om je een lesje te leren." Kortom, deze klojo, van tussen wiens lippen het schuim droop, uitte niks meer of minder dan een heuse bedreiging', schrijft hij in Het Laatste Nieuws.

'Een lesje leren? Wat gaan de Club Brugge-aanhangers doen dan? Een drol in m'n brievenbus deponeren? Me in elkaar slaan? Een kassei door m'n ruit gooien? Daar moeten ze hoe dan ook mede uitkijken, en vooral niet vergeten dat ik stevige connecties heb in de Gentse Onderwereld, en enkele van m'n behoorlijk gevaarlijke vrienden zouden wel eens een tegenactie kunnen uitvoeren waar geen knie ongebroken bij blijft.'

Club Brugge
Brusselmans predikt dat hij ook helemaal niets tegen Blauw-Zwart heeft. 'De kwestie is: ik schrijf en zeg zo goed als nóóit negatieve dingen over Club Brugge, en als ik het per ongeluk wel doe, dan is dat de fout van Club Brugge zelf. Kan ik er wat aan doen dat Michel Preud'homme het kapsel heeft van een struisvogel wiens coiffeur de ziekte van Parkinson heeft? Kan ik er wat aan doen dat Joske Izquierdo de meest overschatte Gouden Schoen is van de laatste vijftig jaar?'

'Kan ik er wat aan doen dat Brugge dit seizoen geen kampioen wordt, en de titel vol nijd en haat moet overlaten aan Sporting Anderlecht? Nee, daar kan ik allemaal niks aan doen. Voor de rest vind ik Club Brugge een sympathiek clubje, dat m'n belangstelling zelden of nooit echt kan wegkapen. Kan ik er wat aan doen dat ik sinds de jaren zestig een volbloed supporter ben van Anderlecht? Het is een vereniging met uitstraling, standing, en klasse, en ze behoort tot de culturele bovenlaag van ons land', besluit hij.

Poll

Gaat Brusselmans over de schreef?

(1370 stemmen)

Plaats een reactie

geertvdd +1048
vrijdag 19 mei 2017 om 07:32
Straal negeren helpt meestal beter dan een kassei door de ruit...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:48
Ik vind het best grappig dat er nog altijd mensen zijn die Hermans woorden als serieus nemen. Al degene die vinden dat Brusselmans over de schreef gaat moeten zich toch eens dringend gaan verdiepen in zijn proza. Het is er geen die gemaakt is om serieus te nemen...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:19
Nooit begrepen wat die langharige klojo op TV komt doen als analist
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:39
Eerlijk gezegd geef ik deheer Brusselmans overschot van gelijk. En of zijn woorden al dan niet laconiek, ludiek of cynisch bedoeld zijn doet er eigenlijk niet toe. Laat hem gerust de supporter in kwestie omschrijven in zijn gekende stijl. Waarom niet?
Tegenwoordig is 'supporteren voor een andere club' genoeg reden om je al dan niet geblinddoekt tegen de muur te zetten. Ik vind het vuurpeloton eerlijk gezegd nogal drastisch, maar daar komt het feitelijk wel op neer. Ik heb zo de indruk dat je in de hoofden van sommige FCB supporters voor iedereen mag supporteren, BEHALVE (en dat zet ik bewust in hoofdletters) voor Anderlecht. en als we tegen Gent spelen, dan is het sportieve zelfmoord te bekennen dat je voor de Buffalo's bent. Dan zijn die mensen plots enemy of the state, n° 1.
En vooraleer alle Gentse Indianen en brusselse ketjes nu verontwaardigd en misnoegd 'Ja, dood aan alle Brugse boeren!' roepen... dit is geen problem van brugge-supporters alleen. Bij elke club vind je supporters die zich daar schuldig aan maken. bij élke club.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:30
Misschien omdat je als supporter het niet kan maken om van kamp te wisselen en achteraf toch te zeggen dat je fcb supporter bent ? Echte supporters staan achter hun ploeg. Maar ik vind wel dat je ook als echte supporter groot moet zijn in het verlies en moet kunnen toegeven dat de anderen beter waren. En ja het is nu eenmaal zo dat Anderlecht en Brugge rivalen zijn. Jarenlang streden zij onderling voor de titel. Nu is Gent er bij gekomen en worden zij ook een rivaal. Dat is nu eenmaal historisch zo gegroeid. En zolang het bij verbaal gehakketak blijft zie ik niet in wat er fout aan is, als alle partijen beseffen dat rivaliteit gezond is en ze bestaan bij elkaars gratie EN de relativiteit van alles inzien.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:11
Dood aan de Brugse boeren? Ik denk het niet.
Ik vind Club Brugge wél een toegevoegde waarde aan de Jupiler League. Kolder en incompetentie hebben ook hun plaats en toveren soms wél een lach tevoorschijn.
Vind ik leuk
Gerd +34
vrijdag 19 mei 2017 om 13:04
Amai, RSCA-fans die deftig Nederlands praten...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:35
Amai, een calimero die deftig Nederlands kan verstaan... Nog 25jaar geduld, dan kan je misschien ook nog een keertje een titel vieren.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:33
Wat is het probleem? Wij pas vorig jaar en jullie 2 jaar geleden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:45
Toch een klein detail. Bij jullie was het 11 jaar geleden, bij ons 3 jaar. Enige nuance graag.
Vind ik leuk
JM VSL +13
vrijdag 19 mei 2017 om 09:25
Ik ben Club-supporter en ik keur elke fysieke agressie ten zeerste af. Of het verhaal van HB waar is, valt niet te controleren, want er zal wel geen enkele getuige zijn. Nu lees ik echter dat HB dreigt met een vergelding. En nu moeten we oppassen. Agressie lokt agressie uit en het kan escaleren. Laten we H.B. beschermen en hem vooral ook tegen zichzelf beschermen om ergere dingen te voorkomen. Ik mag er niet aan denken dat we nieuwe nog te schrijven prachtboeken zouden moeten missen.
Ik stel dus voor dat de Politie een onderzoek opent naar de agressor en tevens naar de connecties van H.B. met de onderwereld. Welke connecties zijn het, hoe zijn ze ontstaan en gegroeid en vooral wie zijn deze connecties ? Misschien kunnen eerdere onopgehelderde misdaden opgehelderd worden.
Ik wacht met spanning het gerechtelijk onderzoek af.
Wat de sympathie van H.B. voor Anderlecht betreft: ik hoop H.B. binnenkort levenslang gratis in de hoofdtribune te zien naast Michel Verschueren, Paul Van Himst en Eddy Merckx. Eindelijk de erkenning die hij verdient en een plaats bij de culturele bovenlaag van onze maatschappij.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 09:48]
Vind ik leuk
dakcota +1215
vrijdag 19 mei 2017 om 09:35
Je weet toch dat dit bedoeld is als brusselmanse humor? Iedereen weet dat hij een gent supporter is.........................
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:40
HB noemt Anderlecht een vereniging met uitstraling, standing, en klasse.
Jammer dat hij daar zo weinig van bezit....
Een bezoek aan de kapper om te beginnen zou welkom zijn!
Die zullen we volgend jaar op VT4 zeker niet missen!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:14
Een drol in m'n brievenbus deponeren? vraagt hij zich af, welnee Brusselmans dat zou geen enkel effect hebben, beter ware het die drol in je mond te deponeren dan zou er misschien meer zinnige praat uit komen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:18
Best grappig dat men de woorden van zo'n low life, met zeer kort lontje supporterke serieus neemt, laat die Calimero's maar zeggen Herman!
Blaffende honden bijten niet
Vind ik leuk
Gerd +34
vrijdag 19 mei 2017 om 13:02
Wie leest er nu zo'n onzin van iemand die zichzelf schrijver durft noemen??
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:34
hij weet zoveel van voetbal als schrijven van boekjes : niks .
DE ongemanierde BOER
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:18
Hahaha kijk eens naar zijn haar. Hahah
Vind ik leuk
Julien +492