Kleine details maken het verschil volgens Rits: Dat was vandaag niet het geval

Kleine details maken het verschil volgens Rits: "Dat was vandaag niet het geval"

Gepubliceerd: maandag 22 april 2019 om 16:56ma 22-04-2019 om 16:56

Laatste update: maandag 22 april 2019 om 17:19ma 22-04-2019 om 17:19

Club Brugge moet lossen in de titelstrijd tegen KRC Genk. De ploeg van Ivan Leko liet maandagnamiddag punten liggen op het veld van Antwerp (0-0). Volgens Mats Rits hebben kleine details het verschil gemaakt.

"Ik ben ontgoocheld. We wisten dat we drie punten nodig hadden. Hiermee schieten we niets op", vertelt de middenvelder van Club voor de camera van Play Sports. "Het is altijd moeilijk om hier te spelen. Antwerp speelt met veel power en veel duels. De kleine kansjes die je hier krijgt, moet je afmaken anders win je hier niet."

Club Brugge begon sterk aan Play-Off 1, maar kreeg vorige week een tik tegen Genk (3-1 verlies). "Dat is zwaar aangekomen, maar dat heeft niets te maken met de match van vandaag. Zoals ik al zei: het is nooit makkelijk op Antwerp. Ik zag juist die kans van Vormer. Om hier te winnen, moet dat binnen en dat was vandaag niet het geval."

Genk heeft nu zes punten voorsprong op Club. De strijd voor de titel lijkt voorbij. "Alles is nog mogelijk", aldus Rits. "We hadden natuurlijk liever drie punten gepakt, dan was het verschil met Genk vier punten. En we moeten nog eens tegen hen spelen. Maar we moeten wedstrijd per wedstrijd bekijken. We moeten vol blijven gaan tot de laatste minuut."

Plaats een reactie

Bart Joos +3390
maandag 22 april 2019 om 17:09
Antwerp is zeer solide ploeg en verdient Europees voetbal, bij Club laten enkele sterkhouders het momenteel afweten en behoudens terroristische aanslag op de spelersbus van Genk worden zij kampioen. Zó simpel is het.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 april 2019 om 17:11]
Vind ik leuk
Toca +54758
maandag 22 april 2019 om 17:44
Heel juist als altijd Joos. Maar de mindere match van Brugge wordt nu vergeten door dat penaltygeval.
Vind ik leuk
Bart Joos +3390
maandag 22 april 2019 om 18:18
Thx maat, als men blind blijft voor eigen tekortkomingen verzeilt men al vlug in een sukkelstraatje, maar ja.....
Vind ik leuk
Toca +54758
maandag 22 april 2019 om 18:25
Anderlecht dat is een sukkelstraatje.😉😉😉
Vind ik leuk
Bart Joos +3390
maandag 22 april 2019 om 21:47
We kennen dat straatje maar al te goed! :-)
Vind ik leuk
Truth +4551
maandag 22 april 2019 om 18:31
Ben jij familie van die irritante joos ?
Vind ik leuk
Bart Joos +3390
maandag 22 april 2019 om 19:09
Neen, absoluut niet en zelfs moest het zo zijn denk ik niet er goed aan te doen dit toe te geven? Ben ik dan zo irritant? :-)
Vind ik leuk
Truth +4551
maandag 22 april 2019 om 20:35
Neen het was maar een gewone vraag ...
Vind ik leuk
Tony Salta +397
maandag 22 april 2019 om 17:18
Rits 3,0 in Genk is dat ook details simpel
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 17:45
het ligt er weeral zeer erg vingerdik op dat het gewoon niet toegestaan wordt dat brugge voor de titel mag gaan/spelen, trouwens dat wordt eigenlijk nooit toegestaan

de PO vorig seizoen waren een complete farce om een eigenlijk zekere titel van brugge alsnog af te pakken, nadat ze zich dan vorig seizoen bij brugge heel rechtmatig zeer kwaad hebben gemaakt betreffende deze schandalige praktijken was het dan een heel klein beetje geminderd en heeft brugge de logische titel gepakt

het seizoen daarvoor werd brugge de titel gewoon afgepakt om hem aan anderlecht cadeau te doen (dat is elk seizoen opnieuw een verweven doelstelling: de titel aan anderlecht cadeau doen en hem af te pakken van brugge, verweven zolang als anderlecht meedoet, anders telt alleen het brugge af te pakken natuurlijk)

het seizoen daarvoor zijn ze er ook niet in geslaagd de titel van brugge af te pakken, het lag er zeker niet aan dat ze niet geprobeerd hadden

het seizoen daarvoor is het verhaal van de enige titel ooit van gent die enkel en alleen gehaald werd omdat ze gent als enige noodoplossing zagen om nog de titel van brugge te kunnen afpakken, wat ze dan ook maximaal hebben toegepast

de seizoenen daarvoor op één of andere manier idem zie hierboven

...
Vind ik leuk
Neutrale fan +2742
maandag 22 april 2019 om 18:21
Amai, het leven moet tegen zitten precies. Al die oneer
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 19:53
Jawadde mss tijd om een geel hesje aan te trekke en de straat op te gaan tege zoveel onrecht in een mensenleven en alst echt nimeer gaat kunde mss nog in therapie gaan om er mee te kunne omgaan.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 20:19
gele hesjes, nooit zal ik daar bij zijn, die protesteren zogezegd ergens tegen maar dat gaat enkel op rellen schoppen, vernielingen aanbrengen, vechten en dergelijke

maw. gele hesjes zijn puur crapuul en gangsters, daar zal ik mij nooit mee vereenzelvigen
Vind ik leuk
hoekschop +4539
maandag 22 april 2019 om 20:36
Ik heb heel hard moeten lachen met wat je schreef over vorig seizoen.
Wat je voor de rest schrijft is triestig en zielig.
Door gasten als jij raken de Brugge supporters nooit af van het cliché dat het Calimero's zijn.
Voor mensen die na het lezen van je post vragen hebben over zelfmoord verschijnt dadelijk het nummer van de zelfmoordlijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 april 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
w-b forever +2165