Anderlecht én KAA Gent pakken hun eerste punt na portie slaapvoetbal

Anderlecht én KAA Gent pakken hun eerste punt na portie slaapvoetbal

Gepubliceerd: zondag 21 april 2019 om 19:45zo 21-04-2019 om 19:45

Anderlecht en KAA Gent hebben elkaar in evenwicht gehouden. Het bleef in het Astridpark 0-0 na een kansarme wedstrijd.

Karim Belhocine wist wat het publiek wilde en bracht een jonge ploeg op het veld. Amuzu, Saelemaekers, Bornauw en Verscharen stonden in de basis. De eerste opwinding kwam na een kwartier, maar Saelemaekers kwam een teen te kort om de voorzet van Amuzu binnen te werken. Het was een zeldzaam hoogtepunt in een slappe eerste helft. Chakvetadze had de mooiste kans voor de bezoekers, maar zijn schot belandde naast.

Na de bal pauze kregen we eindelijk de eerste bal tussen de palen. Bronn kon koppen op een corner, maar Didillon redde bijzonder makkelijk. Even later had Anderlecht een enorme kans. Bolasie gaf perfect voor naar Verschaeren, maar die raakte het doelhout. De ingevallen Bezoes zag zijn inzet nog gered worden door Didillon. Het laatste wapenfeit was voor Verschaeren, die de vuisten van Kaminski vond. Uiteindelijk konden beide ploegen leven met een puntje, al schieten ze daar weinig mee op.

Anderlecht en KAA Gent blijven zo de nummers vijf en zes, op ruime afstand van de eerste vier. Anderlecht moet nu naar Brugge, terwijl KAA Gent thuis tegen leider KRC Genk moet spelen.

Plaats een reactie

DirkRAFC1 +2974
zondag 21 april 2019 om 19:54
Perfecte uitslag. :-)
Vind ik leuk
Neutrale fan +2742
zondag 21 april 2019 om 19:54
Zzzzz
Vind ik leuk
TheLord +480
zondag 21 april 2019 om 19:55
Ze hebben alletwee een keer de nul gehouden. Een hele prestatie voor de sukkeleirs en de kwekkers.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 april 2019 om 19:55]
Vind ik leuk
Blue-White +402
zondag 21 april 2019 om 20:07
Voila,en zoals Ruud zei ... ga nu maar lekker in Play Off II spelen.
Vind ik leuk
Prpldynmt +8569
zondag 21 april 2019 om 19:57
Beide rijp voor play-off 2 volgend seizoen. Alleen kan Gent zijn seizoen nog redden met de bekerwinst en bijbehoren Europees ticket en blijven wij met lege handen en een illusie rijker achter.
Vind ik leuk
DOMI +922
zondag 21 april 2019 om 19:57
'T was toch al beter dan de vorige wedstrijden: ze hebben niet verloren, maar met 0-0 hadden ze beter niet gespeeld!
Vind ik leuk
zondag 21 april 2019 om 19:58
En zeggen dat Union in PO2 zit...
Vind ik leuk
w-b forever +2165
zondag 21 april 2019 om 19:58
De slechtste reclame voor ons po1 voetbal.
Vind ik leuk
Lord Wenger +19067
zondag 21 april 2019 om 20:00
Ze hadden beter maar een kwartier gevoetbald in plaats van 90 minuten.

Sorloth, David, Yaremchuk, Esiti en Asare mogen dringend uit de basiself. Gelukkig kan Yaremchuk al niet starten in de bekerfinale.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 april 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
Brick +1385
zondag 21 april 2019 om 20:11
Amai die yaremchuk... david oké en Sorloth kan nochtans meer. Tgohja iets met een pakje boter en een deuk zeker
Vind ik leuk
Lord Wenger +19067
zondag 21 april 2019 om 20:21
Chuck is echt verschrikkelijk. Kvilitaia moet dan tevreden zijn met een invalbeurt van 3 minuten!

David is toe aan rust, evenals Sorloth. Die eerste speelt op een cruciale positie om het verschil te maken en je kan niet zo afhankelijk zijn van een 19 jarige als ploeg. Sorloth is dan weer van niet spelen naar alles spelen gegaan.

In ieder geval verliezen we de bekerfinale als we op deze manier gaan spelen.

Verschaeren verdiende overigens wel zijn doelpuntje bij jullie. Voor zijn inzet dan vooral.
Vind ik leuk
Brick +1385
zondag 21 april 2019 om 20:29
Tja hij is ook geen god hoor... snap niet dat derijck zolang op de bank moest , en yaremchuk is brol , asare en estiti samen speel je antwerpvoetbal , odjidja wordt gemist
Vind ik leuk
Lord Wenger +19067
zondag 21 april 2019 om 20:41
Dat is een feit, maar er zit allesinds meer in dan een groot deel van de anderen die op het veld liepen.

Klopt, inderdaad. Die zal in ieder geval uitgerust zijn voor de bekerfinale.
Vind ik leuk
Genome +957
zondag 21 april 2019 om 20:02
Een draak van een wedstrijd.
Vind ik leuk
Kingambo +3318
zondag 21 april 2019 om 20:02
Tiens spelen die tegenwoordig 90 minuten ? 😂😂
Vind ik leuk
j.caesar +2392
zondag 21 april 2019 om 20:08
En zeggen dat mensen daarvoor betalen 😩
[Reactie gewijzigd op zondag 21 april 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
zondag 21 april 2019 om 21:46
Mijn abo was al betaald, en gelukkig was t goed weer. Tja de mens moet met iets content zijn he.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 april 2019 om 21:49]
Vind ik leuk
zondag 21 april 2019 om 20:10
Een logische brilscore in de slag der stervende eendjes in jawel PO I.
Vind ik leuk
Toca +54757
zondag 21 april 2019 om 20:10
Wat een goede beslissing van mezelf om niet te gaan. Voor de eerste keer in 12 jaar denk ik. Eindeseizoenswedstijden zijn nooit om aan te zien.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 10:38
Als je nog eens een advies nodig hebt. Trouwens raar maar waar, ik vond Anderlecht na de winter altijd op hun best spelen, dat is
al een paar jaar verdwenen.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 april 2019 om 10:38]
Vind ik leuk
zondag 21 april 2019 om 20:12
Het was slaapverwekkend...
En volgende week op Brugge een pandoering.
Beter forfait geven
Vind ik leuk
Doomster +62
zondag 21 april 2019 om 20:18
Wat een top wedstrijd , geklungel van de bovenste plank dit is gwn om deprie van te worden was net een degradatie duel met 2ploegen die bang zijn om een tegen doelpunt te slikken.
Vind ik leuk
zondag 21 april 2019 om 21:49
Kan niet begrijpen dat Chuk aan die wedstrijd is mogen beginnen ! Hij is al maanden nergens en is voor de bekerfinale geschorst ,waarom dan Kvilitaia eens geen ernstige kans geven om zich te tonen want slechter dan Chuck is omzeggens onmogelijk! Die vier minuten dat hij nu heeft gekregen is hem gewoon belachelijk maken, een echte schande !
[Reactie gewijzigd op zondag 21 april 2019 om 21:54]
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 01:46
Vroeger moest ik van de dokter een slaappillen nemen om te slapen. Sinds kort heeft de dokter mijn medicatie afgebouwd en raad hij me aan om voor het slapen gaan even naar een wedstrijd van Anderlecht te kijken.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 09:55
En gelijk had uw dokter want het was slaapwekkend.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws