Hazard meest bepalende speler van generatie: “Zij verdienen evenveel respect”

Hazard meest bepalende speler van generatie: “Zij verdienen evenveel respect”

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 13:15za 23-03-2019 om 13:15

Philippe Albert vindt dat Eden Hazard de meest bepalende speler van deze generatie is. Tegenover Het Belang van Limburg geeft de oud-Rode Duivel zijn mening.

De spelers van vroeger verdienen echter ook respect, zo vindt Albert. “De spelers die de geschiedenis van de Rode Duivels hebben bepaald, verdienen evenveel respect. Neem nu een Ceulemans: finale op het EK van 1980, halve finale op het WK van 1986 en ook in 1990 was hij er nog bij.”

“Ik ben ervan overtuigd dat spelers als Coppens, Van Himst, Ceulemans, Scifo en Degryse vandaag ook in de ploeg zouden staan”, vervolgt Albert. “Maar Eden is zeker de meest bepalende speler van deze generatie. Zelfs in een ploeg die niet draait, kan hij het verschil maken.”

Verschillende huidige Rode Duivels verzamelen veel caps. “Dat de Duivels van de huidige generatie zoveel caps verzamelen, is deels hun verdienste. Ze raken ver op de grote tornooien, maar er worden er ook gewoon meer interlands gespeeld.”

Poll

Heeft Albert hier gelijk?

(47 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 13:35
Ik denk eerlijk gezegd dat scifo niet in de ploeg zou passen. Hij was technisch heel sterk maar vertraagde veel te veel het spel met zijn hoogstandjes...
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 13:42
Ik heb Scifo ook nog actief meegemaakt... Hij was technisch erg sterk maar toch niet vergelijkbaar met Hazard hè!?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:26
Ik denk dat het type Scifo het nu het heel moeilijk zou hebben of er moest een ganse ploeg rond hem gebouwd worden en dan nog .
In zijn tijd ook een klasbak die in het buitenland méér is gewaardeerd geworden dan hier .
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 17:43
Ben je zelf van die tijd Ward? Scifo is naar Milaan getrokken maar werd er gezien als floptransfer... Dan met hangende pootjes naar Bordeaux waar hij het ook niet kon waarmaken... Bij respectievelijk Auxerre in Frankrijk en Torino in Italië kon hij zijn beste niveau opnieuw evenaren maar dit waren subtoppers in eigen land én in Europa! Versta me niet verkeerd, ik was fan van Scifo net zoals ik nu fan van Hazard ben! Maar zoals Hazard in elk land waarin hij gespeeld heeft verkozen is als beste jongere, beste speler, de bewuste ploegen eigenhandig de titel en beker heeft geschonken.... Dat heeft Scifo nooit kunnen doen hoor!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:22
Een derde plaats in Italië toen die tijd met Torino en een finaleplaats in de Uefa beker was onder zijn leiding een prima prestatie en bij Auxerre schitterde als in zijn beste tijd . In de tijdsgeest van toen was hij wel iets te licht bij Inter Milaan en kwetsuren en een dispuut met de trainer maakten van zijn verblijf bij Bordeaux ook geen succes
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 18:30
Hey Ward, tuurlijk was dat een prima prestatie! Zoals ik al zei was echt fan van Scifo! Maar als je nu naar de prestaties, het palmares en de status van Hazard kijkt: Hij wordt bij de 5 beste voetballers van de wereld gerekend... Geen enkele Belg was ooit beter vrees ik!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:57
En ik vrees dat ook nog eens lang zou kunnen duren voor er nog zo een talent komt maar als je ziet voor een landje een zakdoek groot leveren wij echte wereldprestaties
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 20:08
Helemaal mee eens Ward!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws