Anderlecht-speler maakt indruk: 'De beste sinds Adrien Trebel'

Anderlecht-speler maakt indruk: 'De beste sinds Adrien Trebel'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 10:31ma 11-03-2019 om 10:31

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 10:31ma 11-03-2019 om 10:31

RSC Anderlecht zit in een goede flow. Paars-wit kon zich dankzij een zege tegen KV Kortrijk (2-0) op één speeldag van het einde verzekeren van Play-Off 1. Stephan Keygnaert zag een opvallende uitblinker bij paars-wit, namelijk Yannick Bolasie.

'Bolasie heeft Anderlecht over de streep getrokken', staat te lezen in Het Laatste Nieuws. Volgens de chef voetbal van de krant is de winternieuwkomer zeer belangrijk voor paars-wit. 'Hij schonk deze hulpeloze ploeg de nodige creativiteit, assists en goals. Bolasie is de beste wintertransfer van Anderlecht sinds Adrien Trebel.'

Keygnaert steekt de pluimen op de hoed van één man. 'Als het Frank Arnesen is geweest die Anderlecht op het spoor zette van Bolasie en de deal rond kreeg - met een beetje hulp van Romelu Lukaku die Bolasie overtuigde - heeft Arnesen al een stukje van zijn salaris terugbetaald.'

Poll

Is Bolasie de belangrijkste schakel op dit moment?

(596 stemmen)

Plaats een reactie

Wankstar123 +2376
maandag 11 maart 2019 om 10:38
Die samenwerking met Verschaeren!
Vind ik leuk
Brick +1108
maandag 11 maart 2019 om 10:43
Moeten we dan ook zingen , Allez Yari restez avec nous! ? Bij Trebel werkte het maar verdient wel meer sinds we dat deden :p
Vind ik leuk
Wankstar123 +2376
maandag 11 maart 2019 om 10:47
Laat dat maar ;) hopelijk blijft hij nog een 2-3 seizoenen. Tot z’n 20ste bij Anderlecht en seizoen in en uit bewijzen dat hij heel veel talent heeft!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 11 maart 2019 om 10:49
Bwa.. Verschaeren is veel bepalender. De toekomst van RSCA.
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 10:49
Verschaeren speelde weer een zeer sterke 2e helft maar Bolasie wordt ook elke week beter en belangrijker.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19229
maandag 11 maart 2019 om 11:55
Het piekmoment moet nog komen, dat belooft.
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 12:12
Ik was in het begin niet enthousiast over die kerel maar moet mijn mening herzien denk ik.
Vind ik leuk
Heppen1J +865
maandag 11 maart 2019 om 15:43
Denk ik zeker/toca
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
maandag 11 maart 2019 om 16:04
Bon, ik zeg al een half seizoen dat twee
of drie goede spelers erbij genoeg zou zijn voor Anderlecht omdat die de rest meetrekken. En velen hebben hier Kara bekritiseerd, maar wacht maar tot hij terug vol in vorm is. Dan ruimt hij centraal achteraan weer heel veel op en zorgt hij voor gevaar in de 16 van de tegenstrevers bij corners. Zulj brengt het surplus wel nog niet. Ik zou wel Saelemakers brengen. Maehle kon ook niet verdedigen vorig seizoen, maar heeft veel bijgeleerd. Zie niet in waarom dat niet zou opgaan voor Saelemakers. Nu gaan jullie ook zien dat het mentale in positieve zin gaat meespelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
Toca +50317
maandag 11 maart 2019 om 16:30
Ik heb van in t begin Kara een aanwinst gevonden. Oke hij loopt nog amper en heeft ook zijn gebreken maar zoals je zegt die ruimt heel veel op. En zorgt voor een bepaalde rust en is een leider voor de ploeg en de verdediging. Niet iedereen is het daarmee eens. Gelukkig Rutten wel.
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 17:35
Persoonlijk ben ik geen fan van Kara. Ik hoor al twee jaar 'wacht tot hij in vorm is', maar hij is medisch afgekeurd voor Engeland omdat zijn knieën versleten zijn, dus hoe gaat hij ooit nog in vorm geraken. Hij was vroeger al vrij traag en niet wendbaar en dat lijkt alleen maar erger geworden te zijn.

Is wel een feit dat hij meer rust brengt dan zijn voorgangers, maar als je ziet wat voor ziekenhuisballen hij gaf in de eerste helft, waardoor we tot twee keer toe bijna koud gepakt werden, dan stel ik me toch vragen. Als je dan nog ziet hoe hij bij die kans van Ezekiel kinderlijk onder de bal door gaat omdat hij slecht opgesteld is, dan stel ik me nog meer vragen...

Voor de rest van dit seizoen is hij misschien de minst slechte optie, maar ik hoop toch keihard dat ze in de zomer een vervanger halen, want ik geloof niet dat hij nog ooit zijn beste niveau haalt.
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 10:58
Verschaeren was in de eerste helft onzichtbaar, maar de tweede helft wel sterk. Bolasie was omgekeerd dus ze zijn complementair.
Kums vond ik gisteren de hele match sterk spelen, maar uiteindelijk spelen we nu iets beter omdat we meerdere spelers hebben die een deftig niveau halen. Ligt niet aan 1 speler...
Vind ik leuk
Bonanza +1087
maandag 11 maart 2019 om 12:04
Verschaeren was onzichtbaar omdat hij plaats moest maken voor Gerkens. Laat hem toch gewoon gezellig op de 10 spelen (of iets naar links) en dan komt ie er wel.
Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 16:26
Verschaeren kan veel beter zijn acties maken vanop de flank. In de tweede helft stond hij ook op de flank en toen ging het wel. Vorige week begon hij centraal en begon ook pas beter te spelen toen hij naar de flank verhuisde.
Zijn beste positie is idd op de linker flank om dan met rechts naar binnen te snijden, maar Bolasie speelt nu wel vrij goed op links, terwijl we niet echt een goede rechterflank hebben...
Vind ik leuk
Mario_ +1927
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Idd Kums die terug een verdelende rol opneemt, Verschaeren die belangrijk is en Bolasie die terug voor afwerking en aanvoer zorgt.

Na enkele matchen moet ik Zulj toch nog onvoldoende geven. Vooral in duel speelt hij zijn bal direct kwijt. Goeie voeten, goede trap en goede inzet, maar spijtig brengt hij (nog) geen meerwaarde naar de JPL.


Vind ik leuk
Xytox +2794
maandag 11 maart 2019 om 17:42
Ik vond Zulj in de eerste helft eigenlijk goed spelen. Veel diepgang, vlotte combinaties (vooral met Bolasie)...alleen moest hij beter gedaan hebben met die (poging tot) kopbal. Is wel duidelijk dat de kop niet zijn sterkste punt is.
De tweede helft zakte hij weg en kroop er meer en meer afval in zijn spel, misschien mede omdat Bolasie wegzakte en er minder combinatiemogelijkheden waren op links.

Ik ben toch overtuigd als hij verder kan wennen aan de competitie en het fysieke spel, zodat hij de lijn van de eerste helft een volledige match kan doortrekken, dat hij wél een meerwaarde zal zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws