Anderlecht-coach Rutten legt keuzes en wissels uit tegen Zulte Waregem

Anderlecht-coach Rutten legt keuzes en wissels uit tegen Zulte Waregem

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 14:29ma 11-02-2019 om 14:29

RSC Anderlecht speelde troosteloos gelijk tegen Zulte Waregem. Na afloop klonken er wat negatieve reacties op de keuzes van coach Fred Rutten. Ook Landry Dimata leek niet blij met zijn vervanging.

Dimata liet eerder al weten dat hij nochtans nog fris was en dat het puur een keuze van de coach was om hem te wisselen. Ook de supporters morden en sommigen gingen al voor minuut 70 naar huis.

"Ik snap dat", vertelt Rutten aan Het Laatste Nieuws. "De verwachtingen liggen vanaf dag één enorm hoog, omdat Anderlecht Anderlecht is - een club die altijd bovenin meedraait. Nu niet... Tja, dan reageren supporters nu eenmaal emotioneel."

Santini kwam erin voor Dimata en Saelemaekers voor Verschaeren. "Yari's lampje ging langzaamaan uit”, legt Rutten uit. Bolasie en Zulj leken echter ook op hun laatste adem te trappen. De Nederlander heeft alvast nog veel werk voor de boeg om de harten van de fans te heroveren.

Plaats een reactie

sus +1291
maandag 11 februari 2019 om 14:35
geen enkele coach kan met deze ploeg iets....
verschaeren heel goed ,maar het levert weinig op ....
draaien en kappen en terug achteruit....
als je dan ziet hoe bogonda steeds zijn man op zoekt en altijd vooruit gaat...
Vind ik leuk
camargue +5281
maandag 11 februari 2019 om 14:58
Suske, loopt nu niet weg met Bongonda hé makker, de rest van het seizoen heeft die kerel nog niks gepresteerd! Alleen dat die er goesting in heeft gaat die zijn matchke spelen ...

Geef mij dan maar Verschaeren en laat die verdorie zijn ding doen in een vrije rol achter de spits(en)!!!

En voor de rest is de ganse ploeg mismeesterd geweest van in den beginne, waardoor we staan waar we nu staan. Hoe zou het anders komen dat verschillende trainers (bvb Brys) met een redelijk kleine ploeg, vol met onbekende spelers wel top speelt?
Vind ik leuk
sus +1291
maandag 11 februari 2019 om 15:04
ik vind dat die rest van het seizoen wel gepresteerd heeft....
en even voor alle duidelijkheid ,ik vind verschaeren ook niet slecht ,maar die komt beter tot zijn recht op de 10 en niet op de flank....
bogonda is een raspaardje net zoals verschaeren ,geloof me maar....
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:12]
Vind ik leuk
Bonanza +1007
maandag 11 februari 2019 om 17:34
Omdat hij niet altijd direct een aanspeelpunt heeft . De rest moet dan nog over middenlijn sjokkelen. Geef m maar wat tijd. Tijd en zelfvertrouwen, komt goed.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:55
Ik ben gebleven tot het laatste fluitsignaal, maar ik begrijp het dat de mensen het station vroeger verlaten.
Dit is niet meer voor aan te zien
Maar ja, we zijn tevreden zeker : we zijn een plaats opgeschoven en staan in de top 6
In die top 6 zullen we 30 op 30 halen. In de Standaard dit weekend zeiden vader en zoon Verschuren dat we gaan verrassen !
Dus kop op iedereen : we gaan verrassen ! In de terugronde haalden we 8 op 30 maar we gaan verrassen want in dat artikel stond ook dat Marc Coucke heel snel leert.
Allez positief blijven , één voor allen , allen voor RSCA !!!!
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 15:24
na pakweg 2 jaar , nog altijd niet begrepen dat als je naar een match gaat kijken dat dit niet gebeurt in een station , maar wel in een stadion?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:25]
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
maandag 11 februari 2019 om 15:38
.... in tegenstelling tot anderen is zijn analyse WEL correct, daar verandert een taalfout niks aan !
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 19:27
Lol, het is niet omdat jij zijn mening deelt, dat zijn analyse terecht is. Enfin als je iemand als Kurtje al serieus neemt is het ver gekomen :P
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
maandag 11 februari 2019 om 22:38
hoop dat je LOL blijft hebben bij vervolg vd competitie en niet enkel lol hebt met diegenen die je mening niet delen, wie dat ook mogen zijn.
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 23:41
Er zijn er alleszins niet veel die lol hebben als men heel het jaar zich gedraagt als een zuurpruim, no offence.
Vind ik leuk
camargue +5281
maandag 11 februari 2019 om 16:08
hoe, staan daar dan geen TV's in 't station :)
Vind ik leuk
sus +1291
maandag 11 februari 2019 om 15:48
ja als de treinconducteur fluit dan moet je vertrekken he kurt B
Vind ik leuk
Messifanboy +1100
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Dan gaan die Anderlechtspelers wel wat harder moeten lopen of ze missen hun trein naar play off 1... :p
Vind ik leuk
sus +1291
maandag 11 februari 2019 om 22:05
Ik denk dat we die dit jaar gaan missen.....
Waarschijnlijk zitten we in de achterste wagon en wordt die afgekoppeld .. .
Vind ik leuk
Messifanboy +1100
dinsdag 12 februari 2019 om 01:04
Je kan nog altijd met vertraging (po2) je bestemming (Europees voetbal) halen eh...
Vind ik leuk
margot +174
maandag 11 februari 2019 om 16:23
Het probleem van Anderlecht dateert niet van dit seizoen.... Weiler kon geen normaal voetbal brengen omdat hij niet het materiaal ervoor had. VHB idem dito en Rutten idemdito. Er is nog veel werk voor de boeg om 3 jaar van mismanagement goed te maken op 1 jaar. Teveel paniek aankopen en vooral niet gekocht in functie van de behoeften. Complementariteit noem dat. In simpele woorden er geen evenwicht in de ploeg, er zijn schakels die ontbreken en die koop je niet in Januari. Trouwens van een ezel maak je ook geen renpaard.....
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 23:51
Dit is een CORRECTE ANALYSE :P
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:29
Het was gewoon te weinig over de volledige lijn!
Vind ik leuk
Marcenkie +159
maandag 11 februari 2019 om 16:31
Als Rutten zegt dat na 70 minuten de lichtjes uitgaan kan je maar beter op tijd vertrekken....
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
MoCa +674
maandag 11 februari 2019 om 17:58
Kan Rutten eens verklaren waarom Kara de laatste 2 matchen precies als een houten plank op het veld staat ??? Mocht je de statistieken van z'n prestaties in de matchen nazien, dan denk ik haast dat de ballenjongens naast het veld meer lopen dan Kara !!!
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 19:01
King kara is zijn geld aant tellen en daardoor er niet bij tijdens de match :D
Vind ik leuk
Lunam +1986
maandag 11 februari 2019 om 19:45
De trainers hebben meer werk om uitleg te geven waarom het niet loopt dan hun job te kunnen uitoefenen. Na Rutten best een crisismaster aanstellen. Waarom verdomme niet zeggen waar het op staat. Te veel kwantiteit, te weinig kwaliteit, miljaarde je moet daarvoor toch geen 100 jaar ervaring voor samenbrengen!!! Doe er dan wat aan. Sorry.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:56
Fred Rutten moet zo snel mogelijk begrijpen dat de supporters niet zitten te wachten op Milic,Santini,en Bakkali,wij willen Amuzu,Saelemaeckers,Cobbout en Bornouw in aktie zien,al is die laatste nu gekwetst,maar fit speelde hij ook niet.Bovendien heeft Fred ons belogen want hij beweert al 3 weken dat Dimatta niet speelklaar was.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:22
Met de opgenoemde namen gaat het ook niet lukken hoor, dat hebben ze trouwens al bewezen. En Dimata is nu ook geen superspits he, die hebben ze gewoonweg niet. Een beetje topploeg zou minstens 3 a 4 spitsen in hun kern hebben zitten, die in het in zich hebben op in de basis te geraken. Anderlecht heeft er slechts 2 en dat zijn dan nog de twijfelgevallen, je zou daar dus nog 2 betere spitsen moeten hebben, en met 1 betere zijn we al content.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:18
Ik ga gewoon niet meer. Naar wie of wat zou ik moeten gaan kijken? Ik kreeg nog niet zo lang geleden nog een uitnodiging om gratis te gaan kijken naar een thuismatch van Anderlecht. Ik heb vriendelijk bedankt en tegen mijn vrouw gezegd dat er toch niets meer te zien is. Nadien kom ik die man tegen en die zegt tegen mij dat er niets te zien was (en die is eigenlijk al snel tevreden, dus moet je niet vragen hoe slecht het was...). Enfin, volgend jaar beter hopelijk. En hopelijk halen ze nog PO I...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws