Dimata laat zich uit over keuze Rutten: “Ik voelde me nochtans nog fris”

Dimata laat zich uit over keuze Rutten: “Ik voelde me nochtans nog fris”

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 09:01ma 11-02-2019 om 09:01

RSC Anderlecht kon niet scoren tegen Zulte Waregem. Het kwam in eigen huis niet verder dan een 0-0 gelijkspel. Landry Dimata liet zich na afloop uit over de keuzes van coach Fred Rutten.

Dimata werd gewisseld tegen Zulte Waregem. Voordien kampte de aanvaller met een blessure. Nu moeten we vooral vertrouwen zien terug te krijgen. Dat ik gewisseld ben? Ik voelde me nochtans nog fris”, laat Dimata weten tegenover Het Nieuwsblad.

“Sinds een drietal weken voel ik niets meer aan mijn knie”, gaat de spits verder. “Ik kon starten op Standard, ja, maar dat zijn beslissingen die de coach neemt en die we moeten respecteren.”

Plaats een reactie

TageMeister +7237
maandag 11 februari 2019 om 09:06
stop met praten en toon het opt veld !
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
maandag 11 februari 2019 om 11:11
hij voelde zich nog fris maar .... het zag er alvast niet zo fris uit.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:19
Ja,en die beslissingen van Fred zijn net als gods wegen ondoorgrondelijk,is zeker geen vebetering geweest,en moet het nu niet op fysiek steken,was van in begin slakkentempo,en dan brengt hij nog Milic erop,voor supporters een ramp.
Vind ik leuk
Toca +47890
maandag 11 februari 2019 om 09:32
Kon de vervanging van Dimata wel begrijpen. Speelde een zeer matige match.
Vind ik leuk
Franco83 +153
maandag 11 februari 2019 om 09:33
Een aangekondigd verhaal. Overal zie en hoor je al de eerste kritiek op fred rutten. Maar wie had wat dan verwacht? Dat het met een trainerswissel (eender welke trainer) wel zou gaan draaien? Dat er opeens een bocht van 180gr zou worden gemaakt? Dat de "door en door slechte" hein zn ongelijk wel bewezen zou worden.

De feiten zijn gelijk ze zijn. Een neerwaartse spiraal die al jaren aan de gang is. Waterdragers als deschacht die plotseling de ploeg moesten dragen... malafide makelaars, de scoutingscel waar nog amper naar geluisterd werd, een werkingsbudget wat door de jaren heen is blijven steken, ...

EN dan uiteindelijk een kern van 35man waarvan MINSTENS de helft eruit moet.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:34]
Vind ik leuk
RSCA2703 +107
maandag 11 februari 2019 om 09:46
Het heeft 4 weken geduurd voor de kritiek op Fred Rutten opborrelde. Hoe naïef kan je zijn? We hadden met Hein een trainer die top was in de JPL (en die tot zijn ontslag deze matige kern voortdurend binnen de eerste 4 plaatsen van de rangschikking parkeerde, wat ik meermaals een mirakel noemde). Toch werd hij met de grond gelijk gemaakt. Alle supporters en een aantal spelers vonden dat Hein er niets van begreep.....we hadden immers het materiaal voor een 4-3-3. Nu we een 4-3-3 spelen blijkt dat Hein het misschien toch nog niet zo slecht had gezien, want ons huidig spelsysteem is door gebrek aan individuele kwaliteiten zo doorzichtig dat zelfs Z-W (de ploeg met de meeste tegendoelpunten in de JPL) op vlotte wijze en zonder veel kansen weg te geven de nul hield in het CVDS-stadion. We hebben geen lopende mensen meer waardoor we nog eens zonder bal diepgang creëren, we hebben 10 pionnen die stil staan op hun positie, en van daaruit de kwaliteit missen om de actie voorwaarts te maken en een tegenstrever uit te schakelen. Dimata of Santini? Dat maakt geen verschil, ook bij Dimata springen de ballen van zijn voet weg dat het een lieve lust is. Dit gaat over één positie, ons probleem ligt op minstens 5 posities. Maakt dit Fred Rutten een slecht trainer? Absoluut niet, net als Hein is Rutten een vakman. Alleen zijn beide trainers op het verkeerde moment bij RSCA terechtgekomen. Tijd voor Marc Coucke om kleur te bekennen. Waar willen we naartoe met de club? Wat zijn onze ambities en binnen welke termijn? En welk plan van aanpak is er opgesteld om dit te realiseren? Of houden we het bij loze beloftes aan supporters die de naïviteit hebben om alles te blijven geloven?
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 10:47
je was gisteren toch ook nergens hé ... fris of niet fris doe verdorie wat van u verwacht wordt!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:28
Het ging toch allemaal zoveel beter worden met Zetterberg en Arnesen,Rutten...Zulj,Kara PFFFF
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws