‘Gewilde Pozuelo niet op training, maar wel op de club’

‘Gewilde Pozuelo niet op training, maar wel op de club’

Gepubliceerd: maandag 14 januari 2019 om 13:10ma 14-01-2019 om 13:10

Er wacht een miljoenencontract voor Alejandro Pozuelo bij Al-Ahli. De sterkhouder van KRC Genk was maandagochtend niet aanwezig op de training, zo meldt Het Belang van Limburg.

Philippe Clement sprak echter meteen alle geruchten over een transfer tegen en liet weten dat Pozuelo wel op de club is. De Spanjaard heeft last van stramme spieren en trainde daarom niet mee.

Clement verwacht dat Pozuelo dinsdag wel aanwezig is op de training. De geruchten rond een eventueel vertrek worden echter hardnekkiger. Naar verluidt denkt Pozuelo serieus na om KRC Genk te verlaten voor een avontuur in het Midden-Oosten.

Plaats een reactie

Frefke +1363
maandag 14 januari 2019 om 13:18
Zou spijtig zijn voor KRC maar voor hem zal de kassa wel rinkelen...
Vind ik leuk
Brubru +5287
maandag 14 januari 2019 om 13:27
Inderdaad. Is wel typisch voor het huidige voetbalwereldje. En wij supporters blijven dat maar slikken. Ik ken veel supporters die reeds hebben afgehaakt om die reden en dat zal niet verminderen.
Dringend tijd dat de transfertperiodes aangepakt worden vind ik.
Vind ik leuk
Vaneigens +1277
maandag 14 januari 2019 om 13:26
Het woordje "avontuur" past hier niet in de context.
Vind ik leuk
sus +1462
maandag 14 januari 2019 om 13:31
Natuurlijk vertrekt die....
En je kan hem geen ongelijk geven...
3 miljoen netto per jaar ....
Dat wil dus zeggen ,nooit meer werken er zeer royaal leven...
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 13:53]
Vind ik leuk
Vaneigens +1277
maandag 14 januari 2019 om 13:39
Als je een integere voetballer bent, zegt je neen tegen zo'n deal en kies je voor sportief het hoogste. De weg van het hart!
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 13:39]
Vind ik leuk
sus +1462
maandag 14 januari 2019 om 13:52
Als je dom bent doe je dat zeker....
Vind ik leuk
Geertvdd +4000
maandag 14 januari 2019 om 15:21
Integer / voetballer ...
Ik ben niet mee...😎
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 18:10
Een voetballer in Belgie, moet na zijn carriere nog werken hoor 😉. Of zeer slim zijn.

3mil. 1 jaartje naar daar en je bent binnen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19167
maandag 14 januari 2019 om 13:34
Die zal zich niet willen blesseren en dus vertrekken. Zonde, voor hem, maar vooral voor Genk.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:35
Afschaffen die winter transfers !!!
Vind ik leuk
camargue +6011
maandag 14 januari 2019 om 13:56
Volgens mijn bescheiden mening wil die enkel een verbeterd contract uit de brand slepen ...
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 16:25
Daar is hij dan wonderwel in geslaagd
Vind ik leuk
camargue +6011
maandag 14 januari 2019 om 16:33
hij heeft dan ook vele voorgangers in het voetbal hé :)
Vind ik leuk
TageMeister +7859
maandag 14 januari 2019 om 14:15
is 27 jaar zou eerst nog voort sportieve bij Genk kunnen kiezen...

Ma geef hem maar eens ongelijk
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 14:27
Spijtig, zou een groot verlies zijn voor Genk en de Pro League
Vind ik leuk
Mario_ +1916
maandag 14 januari 2019 om 14:50
Hopelijk leren ze eruit en zetten hogere bedragen in de afkoopclausule.
Beter een te hoog bedrag, dan kan je nog steeds op lagere biedingen ingaan.
Nu sta je machteloos.
Misschien dat het verbeterd contract met ander voorwaarden hem nog kan tegenhouden.......
Vind ik leuk
Robbie007 +779
maandag 14 januari 2019 om 14:51
Zou heel jammer zijn voor Genk en hun titelkansen.
Ik herinner mij nog dat hij terug naar Spanje wou omdat hij dichter bij zijn familie wou zijn. Dubai is dus een logische keuze ;-)
Je kan het draaien en keren zoveel je wil, als er genoeg geld met gemoeid is dan is het moeilijk te weerstaan.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 17:20
Beste KRC-ers,
Dit is het hedendaags voetbal geworden. Maar niet alleen in het voetbal. Geld lokt en principes gaan den vuilbak in. Door de reglementen van die tussenmercado’s wordt dit nog erger. De roep naar nog meer geld. Wat kan een miljoenencontract uitmaken moest je jouw club nog kunnen trouw blijven tot aan het einde van het seizoen. En waarom zijn de contracten niet van begin seizoen tot einde seizoen? Wat een competitievervalsing! Het einde van de echte clubs en clubliefde is aangebroken. Akkoord Genk had het afkoopcontract veel hoger moeten zetten en voorzien dat er tijdens het sezoen niet kan verhandeld worden. Natuurlijk kiest iedere speler voor de lokroep van het grote geld, we zouden waarschijnlijk hetzelfde doen, maar toch nog alles wat mogelijk is om mijn respect en liefde(?) jegens mijn club en mensen die me zover hebben gebracht en keihard vechten om het zo belangrijke sezoen uit te spelen. Als je toch zoveel waard bent voor jouw miljoenenclub dan zijn die drie maanden zeker geen uitstel.
Als Pozzo nu kiest voor een buitenlands avontuur dan geeft hij ook een duidelijk signaal aan de KRC spelers dat Genk hem kan gestolen worden. En wat denken Malinovski, Berghe, Trossard en vele anderen hiervan....
Als deze transfer nu doorgaat heeft mijn respect een zware opdoffer gekregen en zullen de volgende maanden erg zwaar vallen. Net nu dat we dachten dat KRC onwrikbaar is.
Laten we hopen dat het gezond verstand en respect voor mekaar zegeviert. We trekken onze blauwe hesjes aan en komen op voor onze club.
Vind ik leuk
Vaneigens +1277
maandag 14 januari 2019 om 19:05
Inderdaad... Alleen: ik denk niet dat Pozzo een contract met hogere afkoopsom ondertekend had. Dan speelde hij dit seizoen al niet meer in Limburg, vrees ik.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 19:57
Vind het nog wat te vroeg. Moet zich nog wat meer bewijzen. Geweldige stijl maar de krachtschoten blijven wat achter. In elk geval een speler met wereldklasse. Mar in zijn plaats koos ik nog niet voor het geld, maar bleef nog een jaartje bij Genk. Zijn prijs zal sowieso de hoogte inschieten , maar met een verlengdng zou hij zich dankbaar tegenover Genk opstellen, waar hij is geworden wat hij nu is, en er is nog groeimogelijkheid. Binnen een jaar of twee zit hij bij de absolute top in de transfer wereld en zijn de Chinese miljoentjes een peulschil met wat hij dan zal verdienen. Anderzijds riskeert hij niet om bankzitter te worden, of onder een zwakker beleid te komen zitten en zijn motivatie en subliem spel te verliezen, en er moreel van ten onder gaan. Hij zal de keuze moeten maken en hopelijk leest hij mijn mening en denkt erover na. Hij moet eens rondom hem kijken en naar de spelers zien welke schoorvoetend terug naar onze competitie zijn terug gekeerd en het dan met veel veel minder moeten stellen, zowel als imago als kwaliteit, en dan nog meestal bij een mindere topploeg.
In elk geval succes Alejandro. Money is not always happiness
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws