Mbodji wilde heel graag naar huis: ''Anderlecht is mijn familie''

Mbodji wilde heel graag naar huis: ''Anderlecht is mijn familie''

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 16:42za 12-01-2019 om 16:42

Kara Mbodji zou voor een compleet seizoen worden uitgeleend aan het Franse Nantes, maar na amper vier maanden draagt Mbodji terug het tenue van Anderlecht. De 29-jarige centrumverdediger is blij dat Anderlecht hem terug in de armen heeft gesloten. 

"Dit is mijn familie. Ik keer terug naar huis en dat doet deugd'', uit Mbodji bij Sporza zijn blijdschap over zijn terugkeer. Mbodji geeft te kennen dat hij zich bij Nantes totaal niet op zijn plaats voelde. "Ik heb de voorbije maand enkele discussies gehad met het bestuur. Ik wilde vertrekken, maar zij wilden dat niet. Ze hadden me nodig."

De Senegalees international drong toch aan op een vroegtijdig afscheid. ''De zin om te spelen gaf de aanzet om te vertrekken. Ik ben een competitiebeest. Ik had deze beslissing dus al lang gemaakt. Die woordenwisseling met de coach eerder deze week heeft daar niets mee te maken'', legt de Anderlecht-aanwinst uit.

Mbodji keert terug in moeilijke tijden voor zijn geliefde club en hij wil dan ook snel bijdragen aan een positieve ommekeer.  "Ik ben gehecht aan deze club en dan doet dat natuurlijk pijn. Maar zo werkt sport. Het is aan ons, de spelers, om te focussen op het werk en om het in de tweede helft van het seizoen zo goed mogelijk te doen." Het begin was alvast goed. Anderlecht versloeg het Duitse Hoffenheim vrijdag met 3-2.

Lees ook: Kara schrikt Rutten niet af: ''Ik steek daar graag energie in''

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 17:04
ok , Mbodji bewijs nu maar eens dat je het waard ben om terug bij 'je familie ' te worden opgenomen, bij die ploeg waar ' je zo aan gehecht' bent'. En mocht het lukken , begin dan weer niet te zeuren om te vertrekken als één of andere club komt aankloppen, remember ' je bent terug thuis'.
.... Die gasten durven ook om het even wat uitkramen....
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 17:05
"Dit is mijn familie. Ik keer terug naar huis en dat doet deugd''

Huh, wat zat die dan al enkele seizoenen te janken dat hij naar Engeland wou?

Afin, ik hoop dat hij het meent en ons nog serieus van dienst kan zijn!
Vind ik leuk
Patfey +6012
zaterdag 12 januari 2019 om 17:22
Jij blijft toch ook niet je hele leven bij je mama wonen 😉?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:25
neen, maar sommigen blijven wel hun hele leven bleiten bij hun mama als er iets fout gaat.
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 17:33
nee, maar wat zou daar mis mee zijn met "hotel mama" :)
Vind ik leuk
Patfey +6012
zaterdag 12 januari 2019 om 17:53
Niks, je ziet toch dat hij terugkomt 😉? Dat schijnt trouwens ook een nieuwe mode te zijn, eens op eigen benen proberen en dan terug naar mama 😃.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:02]
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 17:57
tja, die haar borstvoeding blijft nog altijd de beste zeker :)
Vind ik leuk
Toca +44416
zaterdag 12 januari 2019 om 17:12
Laat ons nu stoppen met de zeveren over Kara. En afwachten wat hij ervan gaat maken. T is niet dat er een topper uit de ploeg zal vallen nu.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:24
Was enkel een reactie op zever van Kara ;
hoop dat hij de pannen vh .. Astridpark speelt, maar 't is ook niet de (sub)topper waar we op gehoopt hadden , toch?
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 17:36
het was enkel een reactie op de uitlatingen van Kara zelf T :)

Geen topper uit de ploeg? Stel u maar eens voor dat die Sanneh in de plaats van Bornauw gaat zetten, zoals gisteren in de match (oke Bornauw was er niet bij, maar toch)
Vind ik leuk
Toca +44416
zaterdag 12 januari 2019 om 17:45
Ik weet het maar voetbal hangt toch aaneen met cliché praat zeker. Zoals verwacht zijn de spelers weer heel enthousiast en merken ze een positief verschil. Lees je elke keer opnieuw.
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 17:47
ja ze waren gisteren wel heel gretig vond ik, kan alleen maar positief zijn hé.

het is zoals in elke job, wanneer je je niet goed voelt dan sleep je jezelf naar het einde van de werkdag toch?
Vind ik leuk
Toca +44416
zaterdag 12 januari 2019 om 18:25
Ja das waar. Hopen op beterschap zeker. 🙂
Vind ik leuk
Svh +223
zaterdag 12 januari 2019 om 18:08
Zoals ik al eerder zij toca ,beste mensen gewoon afwachten je weet maar nooit
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 17:53
Sanneh was gisteren niet super, akkoord, maar die jongen heeft ook al goede matchen gespeeld en is naar mijn mening al van veel dingen onterecht beschuldigd maar ik heb ook wel liever Bornauw. Ik vind alleen dat Sanneh zeker een solide invaller is zolang hij niet moet uitvoetballen.
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 18:00
die goeie matchen kun je dan op 1 hand tellen me dunkt.

uiteraard kan hij er niks aan doen dat Coucke 8 mio voor hem betaald heeft hé, maar je mag er stilaan toch iets meer van verwachten ...
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 18:07
Die heeft ook goede matchen gespeeld maar heeft ook een maar fouten gemaakt maar ik geloof wel in die gast. Vergeet niet dat Kara ook in het begin niet de verdediger was die hij in zijn beste tijd was eh
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 18:20
alé, we gaan nog overeen komen :)
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 18:43
Waarschijnlijk wel, we supporteren toch voor de ploeg met de grootste geschiedenis (proberen op zo weinig mogelijk tenen te trappen, hoe lang die van sommige ook zijn).
Vind ik leuk
Dirk H +3272
zaterdag 12 januari 2019 om 17:56
T is ook ni dat er ne topper bij komt
Vind ik leuk
Toca +44416
zaterdag 12 januari 2019 om 18:26
Dat verwacht ik ook niet meer.
Vind ik leuk
Geertvdd +3888
zaterdag 12 januari 2019 om 19:00
Kara verdient de gouden schoen! 😂
Vind ik leuk
FcRazor +1521
zaterdag 12 januari 2019 om 17:22
Misschien beseft hij dat het toch moeilijk is om in het buitenland in de basis te geraken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:23]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:39
TOPAANWINST voor jullie!
Zowel op het veld als in de kleedkamer.

Jammer dat die terug is 😅
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:56
Ik vraag me af waarom Nantes een makelaar zou nodig hebben om een huurcontract op te zeggen, en de speler terug te sturen naar de eigenaar. Zeker als diezelfde eigenaar die speler terug wil. Dat regel je toch gewoon onderling, vermits alle partijen akkoord zijn. Nu vertelt men dat Nantes een makelaar nodig heeft om een contract op te zeggen dat de 3 partijen (kara, anderlecht, Nantes) willen verbreken. Ik neem toch ook geen makelaar mee als ik naar de bakker ga om een brood.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:57]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:50
Sauve qui peut!
Flavie is back in business
en reageert op een bericht van.... gisteren.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:53
Dat doet gij dan toch ook. Overigens vreemd dat er zo een lange periode zat tussen het ogenblik dat de pers de banden met Bayat ontdekte enerzijds, en het moment dat anderlecht de zwarte piet doorschoof naar Nantes anderzijds.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:44
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
slaap zacht.
bericht gisteren :Bayat
bericht vandaag : thuiskomst
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 03:03]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:55
Gepubliceerd zaterdag 12 januari 2019 om 16.42

Werkt gij misschien met de kalender van de Azteken? Of bent u in blijde afwachting van Chinees nieuwjaar?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:46
Ben gewoon in 'blijde afwachting' van een portie gezond verstand voor ons Flavie!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:47]
Vind ik leuk
Bart Joos +1507
zaterdag 12 januari 2019 om 23:06
Lol
Vind ik leuk
ROBSON +3568
zaterdag 12 januari 2019 om 23:37
Raar dat hij het zijn familie noemt. Met grote zwier koste wat kost willen vertrekken en ambras met zowat de helft van de aanhang. Mooi thuiskomen,alsof er niets is gebeurt. Je moet het maar kunnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws