Rutten debuteert met overwinning, Anderlecht klopt Hoffenheim in spektakelstuk

Rutten debuteert met overwinning, Anderlecht klopt Hoffenheim in spektakelstuk

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 16:48vr 11-01-2019 om 16:48

Fred Rutten is zijn tijdperk als hoofdcoach van Anderlecht begonnen met een overwinning. In het Spaanse Pinitar was Anderlecht met 3-2 te sterk voor het Duitse Hoffenheim, dat een uur met een man minder speelde.

Anderlecht begon ijzersterk aan de match en kwam al binnen het kwartier op voorsprong tegen de nummer zeven uit de Bundesliga, die eerder op de dag met een B-ploeg met 5-2 te sterk was voor Sint-Truiden. Het was Landry Dimata die Hoffenheim-doelman Oliver Baumann passeerde met een krachtig schot. Na dertig minuten kregen de Duitsers nog een tegenvaller te slikken. De Nederlandse verdediger Justin Hoogma haalde de doorgebroken Dimata neer en kreeg daarvoor een rode kaart. Rutten vroeg om 11 tegen 11, maar zijn voorstel werd geweigerd door de arbiter.

Twee minuten na de rode kaart kreeg Dimata de opgelegde kans om de score te verdubbelen. Hoffenheim maakte een overtreding op Andy Najar, waarna de bal op de stip ging. Ditmaal liet Baumann zich niet verschalken door Dimata. De Duitse doelman hielde de bal met een knappe save uit de hoek. Een kostbare misser, want vlak voor de pauze kwam Hoffenheim langszij via een rake kopbal van Benjamin Hübner

Spektakelstuk

De oefenmatch in het zonnetje groeide na de hervatting helemaal uit tot een spektaktelstuk. Het tienkoppige Hoffenheim wist via Joshua Brenet zelfs op voorsprong. Anderlecht rechtte de rug en zag invaller Pieter Gerkens een kwartier voor tijd de 2-2 maken. Kort nadat Kara Mbodji zijn rentree voor paars-wit maakte, bezorgde andere invaller Zakaria Bakkali de Brusselaars toch nog de overwinning.

Plaats een reactie

Goegebuer +1501
vrijdag 11 januari 2019 om 16:53
Het is natuurlijk maar een oefenmatch, maar alvast een eerste stap in de goede richting!
Vind ik leuk
strat2 +1107
vrijdag 11 januari 2019 om 16:55
Beginnen met een overwinning is natuurlijk wel goed voor het moreel!😏
Vind ik leuk
vanhimst +1177
vrijdag 11 januari 2019 om 16:56
toch een opsteker na al die nederlagen in de competitie
Vind ik leuk
Toca +50314
vrijdag 11 januari 2019 om 17:02
Proficiat kerels. Beter zo beginnen dan met een verlies.
Vind ik leuk
camargue +5993
vrijdag 11 januari 2019 om 17:02
de sfeer is goed ... zou Wasseige zeggen :)
Vind ik leuk
Daydreamer +6198
vrijdag 11 januari 2019 om 17:23
Ja, ze liepen als konijnen op die pleine 😂😂
Vind ik leuk
Fcb for ever +4264
vrijdag 11 januari 2019 om 19:23
Als een konijn op de plein!
Vind ik leuk
strat2 +1107
vrijdag 11 januari 2019 om 17:29
Toch wel straf! Er is nog niets gekocht, Rutten is amper 5 dagen met deze groep bezig, en wint al tegen een Duitse champions league ganger!?
Wat zal dat geven met de beloofde versterking?
Vind ik leuk
Zelfkweek +1368
vrijdag 11 januari 2019 om 17:32
Hmm....tijdens de voorbereidingen in begin seizoen wonnen ze ook vlot ....Remember after 😉😂
Vind ik leuk
Lord Wenger +17657
vrijdag 11 januari 2019 om 17:35
Goed voor Rutten en het vertrouwen van de groep. Een eerste kleine stap is gezet in ieder geval. Proficiat.
Vind ik leuk
blondel +3518
vrijdag 11 januari 2019 om 18:12
En ik die overal hoorde dat met eender welke trainer ,er niets aan te vangen was met deze groep.Blijkbaar dan toch wel.Was geen slechte match van Anderlecht.Heb ik dit seizoen nog niet van hun gezien ,wat ze nu toonden.En dat met dezelfde spelers waar Hein mee werkte.
Vind ik leuk
Bonanza +1076
vrijdag 11 januari 2019 om 18:19
O nee, maakt dieje Gerkens een goal, alle die krijge we ook nie meer op de bank. Dju toch
Vind ik leuk
Heppen1J +842