Het VAR-rapport: Antwerp meest geholpen, KV Kortrijk meest benadeeld

Het VAR-rapport: Antwerp meest geholpen, KV Kortrijk meest benadeeld

Gepubliceerd: woensdag 2 januari 2019 om 07:50wo 02-01-2019 om 07:50

Sinds dit seizoen hebben alle wedstrijden in de Jupiler Pro League een videoref. Volgens de rapporten van baas Johan Verbist nemen die in 74 procent van de gevallen de correcte beslissing, zo weet Het Laatste Nieuws. Die 26 procent foute beslissingen werden onder meer gevoeld bij KV Kortrijk.

Verbist erkent dat er in totaal elf wedstrijdbepalende fases verkeerd zijn beoordeeld. Volgens Het Laatste Nieuws is Kortrijk de ploeg die het meest benadeeld is door de VAR, al gaat het 'maar' om twee fases: een afgekeurd doelpunt én een onterechte penalty.

Aan de andere kant van het spectrum zien we Moeskroen en Antwerp: zij werden net twee keer bevoordeeld op een cruciale fase. Opvallend: bij Zulte Waregem gebeurden al de meeste blunders. Francky Dury en co werden twee keer bevoordeeld én twee keer benadeeld. 

Bij de topclubs zien we weinig onregelmatigheden. Anderlecht werd één keer bevoordeeld, Club helemaal niet. KAA Gent en Standard werden één keer benadeeld, KRC Genk had één keer voordeel en één keer nadeel.

Verbist vindt 74 procent geen al te slecht cijfer. "Je moet er rekening mee houden dat je met mensen werkt. En mensen maken fouten. De kaap van honderd procent correcte ingrepen zullen we helaas nooit bereiken."

Plaats een reactie

Brugois +348
woensdag 2 januari 2019 om 08:15
GAME ON. Heb alvast de popcorn en een fles cola erbij genomen om het ultieme debat de volgen XD
Vind ik leuk
AzEz86 +6857
woensdag 2 januari 2019 om 08:27
Same here ;-)
Vind ik leuk
ScheveStek +1701
woensdag 2 januari 2019 om 09:03
Dus het plan was "vlug Antwerp Redden" ipv "vlug Anderlecht Redden"?

Zaten jullie daar even verkeerd!
Vind ik leuk
Roach +2286
woensdag 2 januari 2019 om 09:24
Dus 1 keer op 4 slagen ze er ondanks vertraagde herhalingen nog altijd in om de verkeerde beslissing te nemen???
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +904
woensdag 2 januari 2019 om 09:37
De beelden van de keren dat we benadeeld werden die waren blijkbaar al gewist. :-)
Vind ik leuk
JoeCanoe +1030
woensdag 2 januari 2019 om 10:58
En de keren dat de VAR had moeten tussenkomen maar er helemaal geen tussenkomst was zitten ook niet mee in deze cijfers.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het er dan voor ploeg x of u beter of slechter had uitgezien. De cijfers in dit bericht geven echter maar een fragmentarisch beeld en als die vergezeld zouden zijn van beelden dan denk ik dat bovendien zal blijken dat die ook nog eens subjectief zijn.

Conclusie laten we ophouden met deze discussie.
Vind ik leuk
freejazz +1747
woensdag 2 januari 2019 om 11:47
Jouw meningen zijn steeds ongefundeerd. Het wordt tijd dat je eens wat meer uitleg verschaft aan je ridicule uitspraken zoals hierboven of zoals 'Jukleröd is een veel toffere kerel dan Uronen' in een andere topic (waar je dan het lef niet meer voor hebt om te antwoorden). Jongen toch....
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +904
woensdag 2 januari 2019 om 12:16
Enig gevoel voor humor is jouw blijkbaar vreemd.
De stelling dan mijn meningen steeds ongefundeerd zouden zijn ronduit belachelijk. Kijk er anders de recente artikels over Antwerp nog eens op na; Iemand heeft me onlangs nog gezegd dat ik beter een boek zou schrijven.

Toch ook voor U een prettig 2019 gewenst en veel succes met "Urine" zoals zijn naam in zijn thuisland uitgesproken wordt. ;-)

En is er nog iets dat je niet begrijpt, vraag het gerust.
Vind ik leuk
franzke +145
zaterdag 5 januari 2019 om 14:51
Gelijk heb je Dirk!
Vind ik leuk
Vlad +3420
woensdag 2 januari 2019 om 10:35
Die blauwe bond toch 😉
Vind ik leuk
vampire81 +1241
woensdag 2 januari 2019 om 13:42
dat antwerp al hééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél vééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél cadeau heeft gekregen is wel heel overduidelijk, dat ligt er echt zeer vingerdik op, méééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééér dan genoeg punten cadeau gekregen of anders waren ze absoluut zeker geen PO1-kandidaat, zonder dat heel zeker buiten de top 6, we zullen er met 10 punten minder zeker niet komen, het zijn er gegarandeerd meer dat ze zomaar gekregen hebben
[Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 09:50]
Vind ik leuk
RAFC 1880 +266
woensdag 2 januari 2019 om 16:01
Gij zijt zot... veel bestolen geweest... dat lag er heeeeeeeeel dik op !!! Anders hadden we 10 punten meer gehad wil je bedoelen... wordt hoge tijd dat jij naar het blindenvoetbal gaat kijken... daar ben jij thuis !!!!!
Vind ik leuk
Lupo +562
woensdag 2 januari 2019 om 18:42
Als de VAR iets beslist is dus automatisch een kado ?
Vind ik leuk
vampire81 +1241
donderdag 3 januari 2019 om 09:59
het gaat me niet alleen over de VAR maar over de arbitrage in zijn geheel en die hebben antwerp al extreem veel geholpen en nog veel meer cadeau gedaan, ware het niet voor de arbitrage antwerp zou nooit hebben meegedaan voor PO1 of er zelfs maar enigszins voor in aanmerking kunnen komen
Vind ik leuk
Chris1880 +179
donderdag 3 januari 2019 om 10:14
Man man jij gaat toch nog veel pillekes voor de maag en pillen voor je bloeddruk moeten nemen hoor want,nu nog niet, maar Antwerp komt er echt wel aan hoor.
Voor de rest nog een stressvol 2019 gewenst..
Vind ik leuk
Lupo +562
donderdag 3 januari 2019 om 11:40
ach ja , die zal zeker nog geen match gezien hebben