Westerlo reageert na wending in Propere Handen: 'Geen lid dagelijks bestuur'

    Westerlo reageert na wending in Propere Handen: 'Geen lid dagelijks bestuur'

    Gepubliceerd: dinsdag 27 november 2018 om 13:22di 27-11-2018 om 13:22

    Laatste update: dinsdag 27 november 2018 om 13:24di 27-11-2018 om 13:24

    Onderzoeksrechter Joris Raskin werd recent van de zaak Propere Handen gehaald dankzij de wraking van Hans Rieder, de advocaat van Bart Vertenten. Mogelijks is er nu een nieuw geval van belangenvermenging in het dossier. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

    Zo merkte La Dernière Heure op dat Kristiaan Vandepaer, baas van de federale gerechtelijke politie van Limburg, ook in het bestuur zit van KVC Westerlo. Zijn dienst is belast met het onderzoek naar fraude in het Belgisch voetbal, waardoor hij van alles op de hoogte is.

    Het Waalse dagblad baseert zich op gegevens uit de Kruispuntbank van Ondernemingen, waarin vermeld staat Vandepaer bestuurder is bij de Kemphanen. Als verantwoordelijke van de gerechtelijke dienst is hij niet rechtstreeks leider van het fraudeonderzoek, wel is hij van alle informatie op de hoogte.

    Update 27/11, 13.22: Via de officiële kanalen reageerde Westerlo op de verhalen over Kristiaan Vandepaer. 'Gelet op de vele vragen in verband met het persbericht dat verschenen is omtrent de heer Kris Vandepaer kan KVC Westerlo bevestigen dat hij sinds 2003 onbezoldigd bestuurder is van KVC Westerlo. Dhr. Vandepaer maakte nimmer deel uit van het dagelijks bestuur en gaf enkel advies inzake veiligheidsaangelegenheden', klinkt het in de Kempen. 

    Plaats een reactie

    HalloDaar +68
    dinsdag 27 november 2018 om 10:04
    Het feit dat die man in het bestuur zat, heeft de club dan toch niet geholpen om in eerste te blijven. Bom? Eerder een storm in een glas water als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3408
    dinsdag 27 november 2018 om 11:55
    Blijft wel een feit dat voetbal dusdanig verweven is met de top van de politiek, het gerecht, de politie en het beenhouwers gilde dat je altijd wel een schijn van partijdigheid kan opwerpen maar tevens wel verzekerd bent van goeie preparéop je boterham.
    Vind ik leuk
    margot +33
    dinsdag 27 november 2018 om 10:11
    Willen we nu dat dit opgelost geraakt of steken we weer alles in een beerput die dan vroeg of laat toch gaat overlopen? De pers heeft hierin een grote verantwoordelijkheid. Mogen onderzoeksrechters en of politiemensen geen proveleven meer hebben en of aangesloten zijn met een vereniging? Dat men stilaan stopt met slogantaal en de koe met de horens vat. Gele jesjes gaan op straat voor de brandstofprijzen die de pan uitrijzen en die voetbalheren mogen met miljoenen goochelen en iedereen zwijgt, de politiek voorop. En dan spreken dat de armoede stijgt... Zet toch de mens aan het denken.....
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    dinsdag 27 november 2018 om 12:55
    Strikt genomen heeft u gelijk. Maar er zijn spelregels die moeten gerespecteerd worden. Stel : u behoort tot een vereniging die in conflict is met KVC Westerlo. U weet dat een bestuurslid van KVC gerechtelijke en politiële "connecties" heeft die uw vereniging niet heeft. Dat via die connecties info zou kunnen verkregen worden. Of dat beïnvloeding van het lopende onderzoek "mogelijk" is. Als dat bestuurslid van KVC u zou zeggen "ik beloof dat ik geen ongeoorloofde daden zal stellen", dan bent u tevreden ? Ik denk het niet hé.
    Vind ik leuk
    Patfey +5622
    dinsdag 27 november 2018 om 16:20
    Welke spelregels? Eigenlijk beschuldig je die persoon indirect van gebrek aan ethiek. Bovendien is hij niet eens lid van het dagelijkse bestuur.
    Vind ik leuk
    strat2 +587
    dinsdag 27 november 2018 om 10:13
    Als verantwoordelijke van de gerechtelijke politie is hij NIET
    RECHTSTREEKS LEIDER van het fraudeonderzoek......
    Een storm in een glas water veronderstel ik dus?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 27 november 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    Hhti +1501
    dinsdag 27 november 2018 om 10:26
    Maar weet wel alles wat er gaande is in het onderzoek, zodat je dit op tijd kunt melden en niet alleen de situaties die gebeuren in/binnen zijn club.
    Vind ik leuk
    Frefke +930
    dinsdag 27 november 2018 om 10:47
    En dat is niet koosjer van de kemphanen die anderen nochthans graag met vinger wijzen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 10:28
    Zijn ze nu echt een uitvlucht aan 't zoeken om alles in de DOOFPOT te steken!!! Jullie maken er een bom van.Misschien is hij ook lid van 'Kom op tegen Kanker'. Want kankergezwellen zijn er genoeg bij de KBVB.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    dinsdag 27 november 2018 om 12:56
    Correct is correct, dat heeft niets met doofpot te maken.
    Vind ik leuk
    pitroken +131
    dinsdag 27 november 2018 om 13:42
    hoe blijft dat kleine clubje zonder supporters bestaan?
    Vind ik leuk
    Kemphaan +138
    dinsdag 27 november 2018 om 15:11
    De tering naar den hering zetten, of ni verder springen dan uwe stok lang is.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16267
    dinsdag 27 november 2018 om 16:17
    Daar komt niks van.. Of is dit weer een kunststukje van Rieder? Goh, die kerel heeft lef.
    Vind ik leuk
    DOMI +216
    dinsdag 27 november 2018 om 16:31
    Wat ik al eerder op dit forum vermeld heb hoop ik dat procedureslagen (Rieder, Mary, ..) het ganse onderzoek niet zullen vernielen. Procedures zijn er om gerespecteerd te worden en belangenvermenging moet worden vermeden, maar deze mogen het verloop van het onderzoek niet hinderen en zeker niet vermijden dat de waarheid aan het licht komt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 22:53
    De media doet er alles aan dat het onderzoek propere handen in een slecht daglicht wordt geplaatst en liefst nog dat het volledige onderzoek wordt stopgezet. Blijkbaar wil de Franstalige media dat er in het Belgisch voetbal de mogelijkheid tot gesjoemel blijft. Laat de mensen van de Federale Gerechtelijke Politie nu eindelijk hun werk doen maar ja typisch voor de media als ze niks krijgen voor te schrijven dan graven ze zelf maar in het dossier. typisch
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 18:39
    Daarnaast heeft minister Mevr. De Bock ( ben er absoluut geen fan van, maar deze keer geef ik ze gelijk) een serieuze stok in het hoenderhok gegooid betreffende de RSZ betalingen. Een voetballer met zeer riant loon betaalt minder RSZ dan een werkman....En het merendeel van "onze" volksvertegenwoordigers is er tegen dat daar iets aan gedaan wordt. En nu maar blijven zeggen dat politici geloofwaardig zijn...!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws