Pro League spreekt unaniem vertrouwen uit in CEO Pierre François

    Pro League spreekt unaniem vertrouwen uit in CEO Pierre François

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 19:19ma 19-11-2018 om 19:19

    De Pro League behoudt het vertrouwen in CEO Pierre François. Dat heeft de Raad van Bestuur maandagavond na een urenlange vergadering unaniem beslist volgens persagentschap Belga.

    François was in opspraak gekomen omdat hij volgens Football Leaks zou geweten hebben dat Excelsior Moeskroen in handen was van makelaar Pini Zahavi, wat verboden is volgens het reglement van de FIFA. De Henegouwse club kreeg de voorbije jaren toch een licentie, tot groot ongenoegen van alle ploegen uit 1B.

    François moest maandag tekst en uitleg bij geven aan de Raad van Bestuur van de Pro League en benadrukte dat hij geen regels heeft overtreden. De Raad van Bestuur begon maandagochtend om 11u, maar liep uit dankzij enkele verhitte discussies. Ondertussen hebben de bestuurders echter unaniem hun vertrouwen in François uitgesproken. Hij mag dus CEO van de Pro League blijven.

    Lees ook: Vergadering loopt uren uit: 'Verhitte discussies bij meeting Pro League'
    Lees ook: Acht ploegen uit Eerste klasse B eisen schadevergoeding van Moeskroen

    Plaats een reactie

    BST83 +823
    maandag 19 november 2018 om 19:21
    Dat is toch nie normaal
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:21
    Ze dronken een glas
    maakten een plas
    en... lieten de boel zoals het was !
    Vind ik leuk
    freeman +11896
    maandag 19 november 2018 om 19:35
    Ne ferme plas .....
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:24
    Hoe kan je nog meer de dieperik induiken , of dreigt de maffia nu echt met represailles ?
    Vind ik leuk
    Filiep +250
    maandag 19 november 2018 om 19:32
    Zij zijn de maffia
    Vind ik leuk
    Jo Bamps +20
    maandag 19 november 2018 om 19:24
    Mafia!
    Vind ik leuk
    Toca +39660
    maandag 19 november 2018 om 19:30
    Ze kakken allemaal in hun broek. Degoutant.
    Vind ik leuk
    Filiep +250
    maandag 19 november 2018 om 19:33
    Neen ze vullen allemaal hun zakken
    Vind ik leuk
    jericho666 +2606
    maandag 19 november 2018 om 19:30
    Men had een statement kunnen maken dat toonde dat men de boel echt wou opkuisen. Helaas. M.a.w. binnen 5 jaar Propere handen 2 en alle betrokkenen die weer uit de lucht komen vallen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    maandag 19 november 2018 om 19:32
    Mss de volgende speeldag eens een signaal geven vanuit de supporters zelf? Dit kunnen ze nu toch echt niet menen?
    Vind ik leuk
    Filiep +250
    maandag 19 november 2018 om 19:34
    De beste reactie zou zijn dat iedereen thuis blijft
    Vind ik leuk
    Kingambo +1922
    maandag 19 november 2018 om 20:29
    Die trekken hun daar geen kloten van aan...en moar scheppen
    Vind ik leuk
    Mzee47 +26
    maandag 19 november 2018 om 19:55
    Echt ongelooflijk, ze kunnen misschien ook nog aan meester Denis vragen om hun bij te staan als hij vrijkomt.
    Pro League heeft bij deze dus 100% afgedaan bij mij
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:59
    Allemaal een horlogedozeke gehad van Pierre
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:10
    Die moeten allemaal hun bek houden of de heer François doet het deksel van de beerput helemaal open en dat is het laatste dat mag gebeuren . Waar zijn die grote woorden " nu gaan we het helemaal opkuisen" , het zal eerder zijn
    " we gaan het allemaal onder mat vegen "
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:11
    Onbegrijpelijke beslissing van de Pro League. Als Coucke denkt op zulke manier het vertrouwen te herstellen ???
    Hoog tijd dat er een verbod komt om clubgebonden personen een functie te laten uitoefenen in de KBVB !
    Vind ik leuk
    Smuuw +846
    maandag 19 november 2018 om 20:27
    surrealisme op zen Belgische
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 20:27]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15810
    maandag 19 november 2018 om 20:27
    Dit is echt een apenland.. goh goh
    Vind ik leuk
    Kingambo +1922
    maandag 19 november 2018 om 20:32
    Dat gesjoemel is precies toch niet goed voor de façade , ge moet die hun smoelenwerk eens zien, brrr ne mens zou schrik hebben van die in nen donkere gang tegen te komen
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    maandag 19 november 2018 om 22:33
    Zal wel flink zijn zakken gevuld hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:31
    Vermoedelijk weet P.F. teveel van anderen en dreigde hij ermee dat naar buiten te brengen bij eventueel ontslag...? 🤔
    Vind ik leuk
    strat2 +454
    dinsdag 20 november 2018 om 08:59
    Moeilijke zaak! Wie was er officieel eigenaar van de Club? In 2015 nam goal Football malta Limited 90% van de aandelen in handen en iets later werd Patrick de Clerck voorzitter, als ik me niet vergis. Het kan dus best dat Pierre Francois niet anders kon dan volgens de geldende regels een licentie verstrekken aan Moeskroen. Je zal zien dat sommige makelaars vroeg of laat met stromannen of via bepaalde "legale" firma's het heft in handen proberen te nemen, maar dat is dan een zaak van het gerecht, en niet van Francois, die indien dit het geval is niet op basis van een vermoeden een licentie kan weigeren. Ik meende ook gelezen te hebben dat Marc Coucke zei dat Francois voorlopig reglementair niets te verwijten valt, dus geld hier in dit geval de regel van "het vermoeden van onschuld" met betrekking tot de uitspraak van football leaks dat Francois dit ZOU geweten hebben.
    Want in dat geval ZOU Francois Anderlecht evengoed een licentie hebben kunnen weigeren. Officieel was Anderlecht in handen van de leden van de raad van bestuur met Van den Stock als grootste aandeelhouder, maar Anderlecht was volgens mij virtueel failliet of zo goed als, en was volkomen afhankelijk geworden van spelersmakelaar Bayat die als makelaar voor de CLUB optrad (de transfer van Morioka werd niet tussen de makelaar van Morioka en Anderlecht geregeld, maar tussen de makelaar van Morioka en Bayat, om maar te zeggen wie de touwtjes in handen had). En (Bayat)had met een vingerafdruk blijkbaar ook overal toegang in het VDS stadion. Ik wil hiermee Anderlecht niet beschuldigen, maar de grens tussen een vermoeden en iets echt weten is soms flinterdun, en is dan uiteraard ook uiterst vatbaar voor speculaties.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws