Journalist drong Hasi aan bij KV Kortrijk: “Dat maakte mij echt kwaad”

    Journalist drong Hasi aan bij KV Kortrijk: “Dat maakte mij echt kwaad”

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 09:14zo 18-11-2018 om 09:14

    Journalist Stephan Keygnaert staat momenteel op non-actief. De redacteur van Het Laatste Nieuws zou een goede relatie hebben gehad met makelaar Dejan Veljkovic. KV Kortrijk-manager Matthias Leterme doet nu zijn boekje open.

    Een tijd geleden stelde KV Kortrijk Yannis Anastasiou aan als nieuwe hoofdtrainer. Besnik Hasi werd echter aangedrongen, zo vertelt Leterme tegenover De Zondag. "Die man heeft aangedrongen om Hasi te nemen. Hij deed dat zelfs x-aantal keren. We zijn daar niet op ingegaan: we kozen voor Anastasiou. Ik ga hier het proces van de journalistiek niet maken.”

    “Maar wat toen is gebeurd, vond ik zo frappant, en eigenlijk niet kunnen. Een journalist hoort niet te rijden voor een trainer of een makelaar. Maar daar stopte het niet. Toen het minder liep met Anastasiou, schreef die krant dat Kortrijk maar enkele tienduizenden euro's meer op tafel had moeten leggen. Daar werden wij belachelijk gemaakt en dat maakte mij echt kwaad."

    Plaats een reactie

    zondag 18 november 2018 om 09:25
    Dan stel ik mij de vraag , was hij de enigste die zulke dingen deed of doet ?
    Als ik sommige reportages lees krijg ik vaak de indruk dat er op de man gespeeld is en bepaalde trainers en spelers geviseerd werden .
    Vind ik leuk
    sceptomaan +101
    zondag 18 november 2018 om 09:29
    Wees niet naïef, hij is verre van de enige. Stijnen was als speler bekent om kleedkamer info te lekken aan journalisten in ruil voor hogere quoteringen, Deschacht heeft ook een aantal hechte vriendschappen opgebouwd.
    En natuurlijk worden journalisten weleens benaderd door makelaars om geruchten te lanceren, meningen te pushen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:20
    Ik bedoelde de enige journalist , iedere club heeft wel zijn lek
    Vind ik leuk
    JDP +299
    zondag 18 november 2018 om 10:39
    Complete radiostilte bij de meeste journalisten. Enkel iemand als Joos ( die een door Veljkovic aangeboden iPhone weigerde) heeft zijn verhaal verteld. Het is natuurlijk niet omdat je als journalist niks zegt over mogelijke relaties met makelaars, dat je boter op je hoofd hebt. Maar Keygnaert zal in ieder geval niet de enige zijn. Idem dito voor onze “zeer gewaardeerde” analisten...
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:39]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:08
    Ik versta je, maar heb me in het verleden vaak afgevraagd met wat Keygnaert bezig was. Als je zin artikels las kreeg je vaak rillingen door zijn partijdigheid of verwrongen mening. Hij kon echt spelers en trainers afbreken of een totaal ander beeld neerpennen over een match. Net alsof hij het wilde in een bepaalde richting duwen. Ik heb toen vaak op zijn artikels gereageerd met de woorden :" als journalist moet je objectief zijn, niet subjectief en al helemaal niet suggestief."
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    JDP +299
    zondag 18 november 2018 om 18:24
    Persoonlijk vind ik dat HLN wel meer subjectieve artikelen schrijft, niet alleen over voetbal. Maar aangezien 1 mio mensen HLN lezen, zal het wel aan mij liggen. HLN = neen, bedankt!
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    zondag 18 november 2018 om 18:53
    ach ge moet toch iets hebben alst wc papier op is niet? :D
    Vind ik leuk
    hoekschop +2947
    zondag 18 november 2018 om 11:03
    Ja, hoe zit dat nu eigenlijk met die Keygnaert. In plaats van 50 artikels op een weekend over Coucke te fabriceren zou ik het verhaal van Keygnaert wel eens willen weten. Je gaat me toch niet vertellen dat collega journalisten niet weten wat er aan de hand is.
    Vind ik leuk
    strat2 +452
    zondag 18 november 2018 om 11:06
    Er is maar 1 middel, en dat is makelaars aan banden (lees strikte reglementering en voorwaarden) leggen, zoals Coucke dat wil doen.
    Werk van lange adem, maar anders gaat het voetbal volgens mij kapot. Bij poging tot omkoping, en medewerking eraan (eventueel tijdelijk of definitief in geval van makelaars) beroepsverbod.
    Je kan er als club natuurlijk ook voor kiezen om er niet aan mee te werken, er gewoon openlijk melding van te maken.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:35
    HET PROF voetbal is al lang naar de kloten
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:20
    Ik vind de hetze die momenteel tegen Anderlecht gevoerd wordt ook niet normaal. Eerst vuseerden ze Devroe. Nu dat hij gedegradeerd is, wordt het stil rond hem en is coucke aan de beurt. De media heeft gewoon te veel macht. Van objectiviteit of integriteit is allang geen sprake meer.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:31
    Alleen al door Uw naam kan je bij mij niets verkeerd schrijven .
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:05
    😁 Zo gaan we er in België geen meer zien. Spijtig genoeg.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 18:07]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:18
    Ik heb hem weten ontdekken bij Beerschot op 11 jarige leeftijd door de heer Verrept bij de zogenaamde "afval" , daar heeft hij juist geteld 15 minuten meegedaan en toen wist iedereen dat ze een toptalent in huis hadden en werd hij doorgeschoven naar de hoogste miniemenploeg toentertijd .
    Vind ik leuk
    strat2 +452
    zondag 18 november 2018 om 16:35
    De beste voetballer die ik ooit op Belgische velden gezien heb. Ik herinner me nog dat ik speciaal om hem te zien spelen "vele" kilometers heb afgelegd.
    Vind ik leuk
    Heppen1J +153
    zondag 18 november 2018 om 11:41
    journalisten.beslissen. over wie .trainer mag worden. gangsters
    dat die moeien met hun eigen job


    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:32
    Het prof voetbal is geen sport en door en door rot. Men zou hetzelfde ongeveer kunnen zeggen van bepaalde journalisten.
    Vind ik leuk
    DieterW +488
    zondag 18 november 2018 om 12:40
    Elk ontslag en aanstelling van een trainer word aangestuurd door de media. Na een paar speeldagen kreeg ferrera al een vraag over zijn positie. En vorig jaar Hein naar Anderlecht, Yves naar Gent, etc... Maar ze zijn wel allemaal elk jaar verontwaardigd over het trainerskerkhof...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws