Franse pers buigt voor 'prachtig voetballend' Oranje: 'Nederland op de weg terug'

    Franse pers buigt voor 'prachtig voetballend' Oranje: 'Nederland op de weg terug'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 08:32za 17-11-2018 om 08:32

    Wereldkampioen Frankrijk is in De Kuip van zijn roze wolk gevallen en de Franse pers likt zijn wonden. VoetbalPrimeur kijkt naar de Franse ochtendkranten, die lovend zijn over Oranje.

    'Terug op aarde', concludeert L'Équipe zaterdagochtend. De toonaangevende Franse sportkrant spreekt van een 'logische' nederlaag voor de regerend wereldkampioen. 'Les Bleus werden bijna van begin tot eind overvleugeld door de Nederlanders. Oranje had niet veel tijd nodig om zijn intenties duidelijk te maken. Na een rustige eerste helft begon De Kuip na de rust te kolken en de oranje aanvalsgolven bleven maar komen.'

    Ook Le Parisien zag dat Nederland vrijdagavond sterker voor de dag kwam dan de Fransen. 'Oranje is op de weg terug onder leiding van Ronald Koeman', concludeert het dagblad. 'De dominante Nederlanders straften in de ijskoude Kuip het gebrek aan ambitie van Les Bleus af. Vier maanden na de zegetocht in Moskou is de wereldkampioen zijn bonus kwijt.'

    Le Monde verwijst naar het spandoek dat voorafgaand aan de wedstrijd op de tribunes van De Kuip te zien was. 'Een oranje leeuw met scherpe tanden die jaagt op de Gallische haan... Het bleek een voorbode voor wat het team te wachten stond', schrijft de ochtendkrant, die spreekt van 'het debâcle van Rotterdam'. 'Les Bleus gingen kopje onder in de havenstad. De Nederlanders heersten voor rust dankzij uitblinkers Memphis Depay, Frenkie de Jong en Ryan Babel. In de tweede helft maakten ze het karwei vakkundig af.'

    20 minutes noemt doelman Hugo Lloris de enige uitblinker bij de Fransen, die het opnamen tegen een 'prachtig voetballend' Nederlands elftal. 'De verdediging werd steeds weer verrast door de demarrages van Memphis Depay en Ryan Babel. Na de rust voerden de Nederlanders de druk op en draaide de wedstrijd uit op een tweestrijd tussen Lloris en Depay. Heroïsche Hugo had lange tijd de overhand, maar moest in de blessuretijd buigen voor een panenka van Depay.'

    Lees ook: Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

    Plaats een reactie

    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Wat een heerlijke pot gezien. Dit Nederland heeft heel veel potentie. Eigelijk wat jullie (België) 8 jaar geleden hadden met het aanstormende talent hebben wij nu.

    Frenkie is de koning van deze ploeg. Maar was is die Depay sterk aan de bal. Het centrum is wereld niveau.
    Vind ik leuk
    zapperboy +974
    zaterdag 17 november 2018 om 10:56
    Frenkie, was dat die jongen die 90% van zijn passen naar achter plaatste ?
    Een koning die gaat ook niet duikelen in de 16,foei.
    Vind ik leuk
    Jozef +39743
    zaterdag 17 november 2018 om 14:23
    Frenkie speelde een van zijn mindere wedstrijden, doch goed genoeg om de Fransen op te rollen.

    Oranje had een uitgekookt plan onder leiding van Frenkie de Jong. Gewoon gedoseerd naar voren en niet als een stel blinde kippen.
    Vind ik leuk
    Udovic +30
    zaterdag 17 november 2018 om 09:16
    Vond Nederland erg sterk spelen maar het echte verschil was mentaal. Nederland was verbeten en had de absolute wil om een prestatie neer te zetten. De hautaine Fransen wilden op halve kracht een puntje meepakken en beschouwden het duel als een veredelde oefenwedstrijd. Slap in de duels, weinig energie erin stoppend en frappant om te zien hoe zelfs na een achterstand geen druk werd gezet of de opbouw werd verstoord. De instelling is duidelijk anders, Nederland speelt om haar positie weer terug te krijgen terwijl Frankrijk dit als een uitje zag.

    Op papier spelen de Nederlanders bijna allemaal bij mindere clubs. De Jong en De Ligt zullen wel verkassen. En ook voor Bergwijn en Dumfries zullen er clubs komen. En gaat Depay een herkansing krijgen in de top?

    In mijn ogen is misschien Babel wel tekenend voor het nieuwe Oranje. Met zijn talent had hij in de top moeten spelen i.p.v. nu wat rond te hoppelen in Turkije.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3546
    zaterdag 17 november 2018 om 09:30
    Ik ben al blij dat het weer de goede kant op gaat
    Vind ik leuk
    zapperboy +974
    zaterdag 17 november 2018 om 11:03
    Dumfries kreeg van mij een 8.
    Bergwijn een 7.5.
    Depay ook een 7.5
    En de rest een 6.5.
    En laat ons eerlijk zijn: de Fransozen hadden niet veel goesting om te spelen.
    Vind ik leuk
    Jozef +39743
    zaterdag 17 november 2018 om 14:24
    Hahaha, ja hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 06:45
    Alles is te koop in België
    Dus ook hogere cijfers van Gayboy

    Maar wie is daar in geïnteresseerd.
    Vind ik leuk
    zapperboy +974
    zondag 18 november 2018 om 07:37
    Ga nu maar snel uw muil wassen in de wc pot, jozef.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 07:49
    Gayboy krijgt van mij een vijf
    Vind ik leuk
    zapperboy +974
    zondag 18 november 2018 om 08:13
    Groot nieuws in Nederland, hahaha.
    Oranje gaat alle zwarte pieten uit Oranje weren.
    Wat een achterlijk land,hahaha.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:16
    Ja Gayboy
    Klopt
    De zwarte pieten met enorme pikken gaan speciaal naar jou
    Omdat je dat op je geheime verlanglijstje had geschreven.
    Veel plezier 😁
    Vind ik leuk
    zapperboy +974
    zondag 18 november 2018 om 08:32
    Ga nu maar snel uw pammerke verversen, na drie weken is dat nodig.
    (en nu weer : hap-hap-hap, vrijheid-blijheid,hahaha)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:48
    Wel fijn dat we het over meerdere onderwerpen kunnen hebben.
    Ik vroeg me net af of er eigenlijk een leeftijds grens hier is.
    Je komt een beetje onvolwassen over
    En ik wil geen kinderen beledigen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws