Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

    Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 07:01za 17-11-2018 om 07:01

    De uitstekende prestatie van Nederland tegen Frankrijk is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De Belgische, Engelse, Spaanse, Italiaanse kranten sluiten zich allemaal bij elkaar aan: dit Oranje zit in de lift en heeft een historische prestatie geleverd.

    Engeland
    'Er waren veel uitblinkers aan de kant van Oranje, waaronder De Jong, Depay en Denzel Dumfries. Maar ondanks dat hij aan de verliezende kant stond, was Lloris fantastisch bezig voor de wereldkampioen', schrijft Sky Sports. 'Frankrijk moet hun keeper bedanken door de ene briljante redding na de andere. Uiteindelijk was er een bijzondere penalty voor nodig om hem te verslaan.'

    Tabloid The Daily Mirror roemt vooral de manier waarop Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt zich staande hielden tegen wereldsterren als Antoine Griezmann en Kylian Mbappé. 'Delegerend en kalm: Van Dijk was alles wat Liverpool-fans zich hadden voorgesteld. Frankrijk heeft ongelooflijk veel aanvallend talent, om nog maar niet te spreken over een van de snelste, meest dynamische aanvallers op dit moment: Kylian Mbappé.'

    'Maar als je denkt dat een wereldspits als hij de verdediger in de problemen brengt, denk dan nog eens na. Van Dijk ruimde achterin veel op. De verdediger werkte goed samen met zijn collega Matthijs de Ligt. Ze bezitten veel kwaliteiten aan de bal en begrijpen elkaar goed. Ze maakten Frankrijk onschadelijk. Van Dijk stond niet alleen verdedigend zijn mannetje, hij had ook een paar kopkansen.'

    Spanje
    Ook in Spanje is men vol lof over de prestatie van Nederland, die historisch wordt genoemd. 'In de tempel waar vijftien wedstrijden lang niet is verloren, kreeg Frankrijk na zestien wedstrijden klop', schrijft de krant Marca. Oranje stond voor de loodzware taak om Duitsland en Frankrijk voor zich te houden in de Nations League. 'Niemand geloofde in ze, maar er zijn prachtige tulpen tevoorschijn gekomen die meer stralen dan ooit.'

    Mundo Deportivo schrijft dat de scouts van FC Barcelona waar voor hun geld hebben gekregen in De Kuip. 'De scouts van Barcelona maakten aantekeningen en De Ligt en De Jong hebben het waargemaakt. Net als Jasper Cillessen, die geen last lijkt te hebben van zijn reserverol bij Barcelona. Na tien minuten voorkwam hij de 0-1 van Antoine Griezmann.'

    'Ondanks hun enorm jonge leeftijd kregen De Ligt (19) en De Jong (21) geen verhoogde hartslag. De Ligt liet tegenover Mbappé zijn enorme snelheid zien. De Jong schroomde niet om het duel aan te gaan met Matuidi en Kanté. Hij heeft veel kwaliteit, kan organiseren en zich opofferen, maar als hij moet werken, dan doet hij dat ook. En dat voor iemand die nog maar 21 jaar is.'

    België
    Ook in ons land veel lof voor Oranje. Het Laatste Nieuws spreekt van 'een fris van de lever' voetballend Nederlands elftal dat 'mag dromen van de Final Four in de Nations League'. 'Nederland toonde zich veel scherper in de duels en tikte de Fransen bijwijlen tureluurs. Les Bleus wist van geen hout pijlen te maken en konden nauwelijks dreigen.' De Belgen zien tot hun genoegen dat Oranje weer terug aan de top lijkt te zijn. 'Na jaren kommer en kwel kunnen ze bij onze noorderburen weer de straten op. Mooi.'

    'Oranje is helemaal terug na winst tegen wereldkampioen Frankrijk', kopt Het Nieuwsblad. Het medium heeft vooral aandacht voor de revival van het Nederlands elftal onder Ronald Koeman. 'Sinds Koeman het in februari overnam als bondscoach van Dick Advocaat, kruipt Oranje uit een diep dal met onder meer het missen van het WK. In acht interlands werd onder Koeman slechts twee keer verloren'.

    Italië
    La Gazzetta dello Sport schrijft dat Frankrijk moet hopen dat de 'geweldige kids van Ronald Koeman' zullen falen tegen Duitsland. 'De hoop van Les Bleus zal flink gedaald zijn, gezien de kwaliteit die Oranje heeft getoond'. De Italiaanse kranten schrijven over een 'uitstekende De Roon' en een 'onmisbare De Jong'. 'Oranje speelde zelfverzekerd, zette heel nauwkeurig druk en zorgde voor dubbele dekking, hoewel dat overbodig was omdat Frankrijk de bal niet eens heeft gezien'.

    Volgens La Reppublica gaf 'het jonge Oranje les aan de wereldkampioen' en had de wereldkampioen het aan doelman Hugo Lloris te danken dat de uitslag niet hoger uitviel. 'Frankrijk werd voorin, ondanks de aanwezigheid van spelers als Mbappé en Griezmann, nauwelijks gevaarlijk. Het was andere koek in de aanval van Koeman's team, dat op het middenveld slim werd georkestreerd door de rijzende ster De Jong'.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Wie heeft momenteel de beste ploeg?

    (228 stemmen)

    Plaats een reactie

    Amongoth +213
    zaterdag 17 november 2018 om 07:25
    Nederland heeft een goede wedstrijd gespeeld, dat staat buiten kijf, maar laat ons eerlijk zijn, tegen dit Frankrijk was het ook niet moeilijk om te winnen.
    Bijlange het Frankrijk niet van de wereldbeker.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1486
    zaterdag 17 november 2018 om 09:46
    Ik denk dat ze in Frankrijk met de voetjes van de grond waren gekomen. Maar nu is het een lange, diepe val die ze meemaken.
    Vind ik leuk
    Jozef +39742
    zaterdag 17 november 2018 om 14:30
    Frankrijk wilde exact dat doen wat ze al tijden doen: de tegenstander laten komen en na een tijdje even snel toeslaan. Alleen liepen ze nu tegen een bijzonder sterke defensie van de tegenstander op. Dat is dit jaar nogal eens anders geweest....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:53
    Ik heb de hele wedstrijd gezien
    Frankrijk speelde met dezelfde spelers en dezelfde manier van spelen.
    Nederland speelde gewoon goed.
    Veel druk vooruit
    Veel vooruit spelen en vooral als een echt team en dat in een echt voetbal stadion de kuip 💪
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 08:18
    Ik zie een mooie toekomst voor Oranje. Verschillende erg jonge toptalenten die nu al een heel hoog niveau kunnen halen, onder leiding van een coach die hen op de juiste manier inspireert. Er zit lef en vuur in het team.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:22
    Na jaren degradatie voetbal mag het is he Martin.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:26
    Fijn dat jullie alvast een stadion hebben wat past bij jullie voetbal toekomst.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:43
    In een oud bord kunnen ook topgerechten worden gegeten. En over de toekoms zwijg ik want heb geen glazen bol .Hollanders he.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    Nee ik ook niet
    Maar aan de hand van geschiedenis kun je een hoop voorspellen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:12
    Ik hoop het voor jullie .Heb ook liever dat onze noorderburen EK of Wk's meespelen en niet voor onze rode duivel moeten supporteren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:17
    Deden we ook niet
    Anders waren al jullie wedstrijden wel uitverkocht 😁
    Zelf de Belgische spelers klaagden over de geringe supporters.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:37
    Daarjuist was het de stadions en nu de supporters.Ja man ze hebben 3 matchen goed gespeeld op acht jaar .Persies da ze de finale van de WK hebben gespeelt , oei sorry da waren wij .
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:43
    De finale was Frankrijk Kroatië
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:51
    Juist ik was het vergeten , ma gij ni dus toch geporteerd voor onze Red devils.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:55
    Nee ik vond Kroatië het leukst en aanvallends
    Voetballen.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 10:12
    Martin, als je je decennia lang verkneukeld hebt aan Belgje bashen, dan moet je niet verwonderd zijn dat die boemerang na 2010 terug in jullie bescheiden bekje gevlogen is. En kijk, Oranje heeft eindelijk een betere lichting en jullie beginnen al gelijk terug te zeuren. De harde feiten zijn dat jullie al meer dan 20 jaar lang niet hebben kunnen winnen van ons, en daar zaten best wel wat pijnlijke nederlagen bij...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:27
    Hoi THOR
    Ik heb de Belgen nooit gebashed
    Juist met veel plezier gekeken naar de vele belgen die volwassenen zijn geworden in onze competitie.
    Vermealen
    Vertonghen
    Chadli
    Mertens
    Dembele
    Spelers die jullie niet zagen staan omdat jullie liever duurbetaalde oudere buitenlanders willen hebben.
    Net als nu eigenlijk 😉
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 11:14
    Tja, PSV en Ajax hebben budgetten die meer dan 2 x zo groot zijn als die van Anderlecht, en dus is het verschil met de andere Belgische clubs nog groter. Jullie kopen de jonge spelers gewoon weg. Als PSV in Genk al bij de U8 komt scouten, dan houdt het op hé. Er moeten dringend strengere regels komen om transfers van jeugdspelers te beperken. Het geven van belangrijke voordelen in geld of natura (huizen, appartementen, auto’s,...) aan ouders zou ook verboden moeten worden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:23
    Klopt maar belgen en regels zijn een gevaarlijke combinatie
    Maar wij geven de jeugd een kans ook kost ons dat wat
    Plekken in de Europese ranglijst
    Goede nieuws voor ons is dat er bij psv ajax geen enkele belg meer instaat.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:55
    10h 27 zie de belgen graag evolueren in holland

    11h23 goede nieuws voor ons is dat er bij psv ajax geen enkele belg meer staat .

    Ge draait zoals de wind martin , en gelieve de wind volgen richting blauwe vp .
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:01
    Klopt precies
    Je bent toch niet bang voor wat discussie
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:11
    On repond aux unbècile par le silence.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:22
    Wel knap
    Tweetalig in België
    Zie je niet vaak in jullie mooie land
    Echt een voorbeeld voor de rest 😂
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:31
    Danku ,als ik het zelfde van jou zou kunnen zeggen dan zijn we uitgepraat .🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:35
    Taal is goed bij jou maar humor nog niet
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:59
    🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:49
    Steeds minder
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:42
    Nou nou nou.... laat dat de Friezen maar niet horen!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:46
    Wat niet horen
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:51
    Haha dat er geen tweetaligheid is. Men kan uiteraard twisten of het een taal is, maar ik zie het wel zo. Fries lezen lukt mij wel, maar het enkel luisterend begrijpen kan ik echt niet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:35
    🤣🤣
    Ik versta fries
    Maar we hadden een kleine discussie over tweetaligheid in België
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 00:55
    Hahaha ik heb Martin nog nooit gezien op de blauwe VP. Die reageert hier vaker dan op de blauwe VP hoor.
    Vind ik leuk
    Jozef +39742
    zondag 18 november 2018 om 08:26
    Maak je niet druk. Zoals het overgrote deel van België Oranje graag smadelijk ziet verliezen is dat andersom ook gewoon zo.

    In de media wordt samen supporteren nogal gepromoot, maar waarom zoud iedereen dat willen?

    Ben alleen voor Oranje en de rest kan me gestolen worden en ik begrijp dat dat andersom veelal ook zo is. Niks mis mee, we kunnen beter eerlijk zijn toch?

    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:01
    Hier se den toca van nederland 😉gij zier er ne neutrale persoon uit .In mijn geval altijd welkom op rode vp .
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:48
    Ha Jozef, leuk je ook hier te zien. Voor mij is dat niet zo hoor. Ik juich gewoon voor België na ons eigen Oranje. Op het WK juichte ik dan ook oprecht voor België en ik weet dat meerderen dat deden. Als jij dat niet doet/deed is het geen probleem, maar spreek dan wel voor jezelf.
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 00:57
    Nja Jozef dat het overgrote deel van België het liefst Oranje ziet verliezen is niet waar man. Omgekeerd ook niet iig in de mensen die ik ken.

    Gun België van alles had ook gehoopt dat ze het WK zouden winnen.


    Ze halen veels te weinig uit deze lichting die ze hebben. Dat vind ik echt doodzonde, deze lichting van België heeft echt meer dan die van ons in 2010.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3546
    zaterdag 17 november 2018 om 08:54
    Nederland heeft het goed gedaan. En wij Nederlanders mogen wat optimistischer zijn over onze kansen om ons te kwalificeren voor het EK. Er is nog helemaal geen reden om te denken dat we er al zijn. Deze ploeg moet nog groeien. Wel een hele leuke wedstrijd gezien vanuit Nederlands perspectief. Het enige wat je de ploeg kan verwijten is dat ze het niet eerder afgemaakt hebben en een terechte pluim voor Lloris, fantastisch gekeept
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 11:04
    Mooi om ook eens een verstandige post te lezen van een Nederlander. Er zit een mooie lichting aan te komen bij jullie.
    Vind ik leuk
    Unicron +7
    zaterdag 17 november 2018 om 12:21
    Geachte reageerders, in Nederland spreekt men al jaren vol lof over de Belgische ploeg. Tevens heeft ondergetekende, ook voordat u een geweldige ploeg had, ook nooit iets negatiefs mogen vernemen over België. Het is zelfs zo dat als België niet tegen Nederland voetbalt, het gros van de Nederlanders altijd de Rode Duivels support. Helemaal tijdens het afgelopen WK waar menig Nederlander in een shirt van de Rode Duivels fanatiek uw ploeg aanmoedigde. Als ik dan de negatieve reacties lees op dit medium over dat ons Oranje eindelijk weer eens een beetje gaat meedoen. Heel jammer en nergens voor nodig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:21
    Geachte geachte
    En jij woont in België
    Dus jij zal echt niet weten hoe en wat
    Maar ik kan je wel vertellen dat we in Nederland niks tegen jullie hebben
    In tegenstelling tot jullie blinde haat richting Nederland
    En dit geld ook voor Frankrijk en Engeland waar jullie ook iets tegen hebben en andersom niet
    De gemene deler in dit verhaal zijn de Belgen
    Enorm minderwaardigheid complex
    Vandaar ook jullie neiging om vals te spelen
    Omkoping
    En oneerlijke gegoochel met belastinggeld
    Elke tien jaar ontploft dit weer en dan starten jullie gewoon weer 👍
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 14:16
    Je gaat zelf uit de bocht in je eigen post. Taaltip : “En dit geldt” is met dt. Met dat onderwijs zit het toch nog altijd niet goed bij jullie. Na 11 jaar in Nederland gewerkt te hebben doe ik mijn uitspraak niet zonder praktijkervaring.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:35
    We spreken dezelfde taal maar verstaan elkaar niet
    Blijft altijd hetzelfde
    Jammer dat je niet ingaat op mijn argumenten?
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 14:40
    Wil je nu dat ik het ga hebben over hoe jullie zaken doen?? Met gratuite uitspraken kan ik ook royaal strooien, maar ik begeef me liever niet op dat pad.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:51
    Nee ik zou willen dat je uitspreekt over de toestand in het Belgische voetbal.

    Omkoping
    De stadions
    Corruptie
    Rascime
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 14:55
    Bon. Jij je zin. Het Belgisch voetbal is het enige in Europa, en wellicht zelfs de hele wereld, waar er zaken gebeuren die het daglicht niet verdragen. Je weet echt weinig van je landgenoten in de SPV’s achter sommige van jullie topclubs... Nog nooit een self-made Nederlands zakenman ontmoet die niet bulkt van het zwarte geld.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 15:27
    PS inzake stadions hebben we een grote achterstand t.o.v. Nederland, maar er wordt aan gewerkt. Gent heeft een mooi stadion, en Antwerpen zal niet lang meer achterblijven met een bouwpromotor aan het roer. Brugge, Anderlecht en Genk hebben allemaal plannen, al ben ik als Genk-supporter tevreden met wat er vandaag staat. Ook in andere stadions, van ‘kleinere’ clubs wordt goed gewerkt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:15
    Je vergeet het stadion van kv mechelen
    Maar jullie staan op alle corruptie en misdaad cijfers keurig tussen de Afrikaanse landen

    Mooie prestatie en toch een beker waard 😁
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:28
    FC Twente vergeten ??????
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:36
    De grolsch veste
    20 000 toeschouwers in onze laagste divisie?
    Clubs in Nederland worden in de gaten gehouden
    En bestraft als ze iets verkeerds doen op financieel gebied.

    Beetje smeergeld doet altijd goed in het land van de corruptie

    Ben benieuwd of kv mechelen nog bestaat volgend seizoen 🤔
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:40
    Ja in Nederland bestaat geen corruptie , is alles beter en kan men veel méér . Wat jullie dan komen zeiken op de Belgische VP is onbegrijpelijk
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:43
    Jij reageert op mij en ik reageer met feiten en cijfers.
    Ik had gehoord van je collega's dat belgie een warm en gastvrij land is.

    Je gaat toch niet zeggen dat niet het geval is?
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 01:02
    Geloof me dat is er in Nederland ook. Kwestie van tijd dat er zaken boven water komen. Het moet immers wel waterdicht zijn voordat je zoiets naar buiten brengt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:42
    Wij hebben nog steeds traditieclubs zoals Antwerp , Club en Cercle Brugge ,Beerschot ,Standard ,Anderlecht en AA Gent allemaal clubs die bijna of helemaal 100 jaar bestaan
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:11
    Gelukkig hebben jullie matching retro stadions uit die tijd.
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 01:01
    20.000 dat zijn er toch wel meer hoor in Twente. Maargoed haha.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3300
    zondag 18 november 2018 om 22:07
    Racisme? Leg eens uit?
    Anderzijds wel heel wat minder faillissementen dan in Nederland...

    En nu terug ten gronde: proficiat met de overwinning tegen de wereldkampioen!
    Vind ik leuk
    Jozef +39742
    maandag 19 november 2018 om 12:49
    Elf jaar op het rode forum zou je ook iets kunnen leren.


    ...dat het hier stikt van de analfabeten...
    Vind ik leuk
    Unicron +7
    zaterdag 17 november 2018 om 14:18
    Geachte geachte geachte ;)

    Excuus, ondergetekende is een geboren en getogen Nederlander. Uit het immer pittoreske Deventer welteverstaan.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 17 november 2018 om 13:46
    Nog niet veel Nederlandse posts gelezen op de rode VP dan. Ik heb bovendien 11 jaar in Nederland gewerkt (zowel Randstad als in het zuiden), Voor een Amsterdammer val je vanaf Utrecht van de rand van de wereld. Zoveel sympathie voor die Belgjes is er nu ook weer niet hoor. Jullie verwijten de Belgen hoogmoed tijdens het afgelopen WK, maar hoe vaak was Nederland al Europees en Wereldkampioen in de hoofden van het Oranje-legioen ?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:13
    Wat zijn we weer lief voor elkaar...ik hou van Belgïe...en van Holland,als Belg
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:02
    Oh ik kijk wel vaker hier om gewoon het Belgische voetbal te volgen. En ik reageerde dan trouwens ook gewoon als ik wilde.
    Ik vraag mij echt af waar jij het allemaal vandaan haalt. Natuurlijk was Nederland op het WK niet zo fanatiek supporter voor België als het voor het eigen land zou zijn, maar ik kan je vertellen dat er wél oprechte support was voor België en teleurstelling toen Frankrijk won. België is voor mij in ieder geval een oprechte naaste en als Rotterdammer woon ik nu ook weer niet zo dichtbij.
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    zondag 18 november 2018 om 19:39
    Allemaal eens het fantastische boek "Het verlies van België" lezen van Johan op de Beeck over de onafhankelijkheid van België. Eén van de redenen van afscheiding was de mateloze minachting van de Nederlanders t.o.v. ons.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:39
    Hierbij sorry voor wat Nederland en Frankrijk Engeland en de rest van de wereld jullie allemaal hebben aangedaan.

    Trouwens ik wist niet van dat dit een boekenclub is
    Heb niet dat boek gelezen maar wel het verdriet van belgie
    Hugo camps

    Zegt veel meer over de moderne belgen
    Je zal het wel gelezen hebben 😁
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3300
    zondag 18 november 2018 om 22:09
    Heb je het boek nog? Kijk eens even naar de auteur... :-)

    Ik zal een tip geven: hij was ooit nog getrouwd met een graag geziene Nederlandse.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 22:10]
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    maandag 19 november 2018 om 10:27
    1) je bent pas modern als je je verleden kent
    2) 'Het verdriet van België' van Hugo camps, welk jij dus gelezen hebt is waarschijnlijk een stripverhaal voor kinderen beneden 8 jaar.
    3) het boek 'Het verdriet van België' is van Hugo Claus.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws