UPDATE: 'KV Kortrijk verwacht eerstdaags akkoord met opvolger De Boeck'

    UPDATE: 'KV Kortrijk verwacht eerstdaags akkoord met opvolger De Boeck'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 19:02do 15-11-2018 om 19:02

    Glen De Boeck is niet langer meer de trainer van KV Kortrijk. Yves Vanderhaeghe neemt over bij de Kerels. Dat meldt Het Nieuwsblad

    De Boeck nam vorig seizoen met succes over bij KV Kortrijk van Yannis Anastasiou, maar nu rekenen ze in het Guldensporenstadion niet meer op de trainer. De Boeck stond donderdag tijdens een oefenmatch tegen Royal Antwerp FC (1-1 eindstand) nog langs de lijn. Na de match kreeg hij van algemeen manager Matthias Leterme te horen dat hij bedankt werd voor bewezen diensten. Dat stelt Het Laatste Nieuws

    Volgens verschillende bronnen heeft KV Kortrijk niet lang gewacht om voor een nieuwe trainer te kiezen. Vanderhaeghe mag het sportieve beleid in het Guldensporenstadion gaan bepalen. Eerder dit seizoen kreeg Vanderhaeghe nog de bons bij KAA Gent. Ook Waasland-Beveren dat Yannick Ferrera op straat heeft gezet, dacht aan Vanderhaeghe. 

    Bizar verleden bij KVK
    Vanderhaeghe heeft een verleden bij KV Kortrijk als trainer. Na jaren als assistent van Hein Vanhaezebrouck nam hij in het seizoen 2014-2015 over als T1. De club speelde toen boven de verwachtingen. Vanderhaeghe verlengde zijn contract met drie seizoenen, maar kon even later niet aan de lokgroep van Marc Coucke weerstaan. Die haalde Vanderhaeghe naar KV Oostende.

    Update 14.40: Via de officiële kanalen heeft KV Kortrijk laten weten dat De Boeck niet langer meer de trainer van de club is. 'KV Kortrijk heeft zopas de samenwerking stopgezet met hoofdtrainer Glen De Boeck.' stelt de club. 

    De Boeck krijgt nog een dankwoordje mee. 'We danken Glen voor zijn inzet het afgelopen jaar en we houden eraan om hem veel succes te wensen in zijn verdere carrière', aldus KV Kortrijk.

    De Kerels bevestigen nog niet dat Vanderhaeghe de nieuwe trainer is. 'KV Kortrijk maakt er nu werk van om zo snel mogelijk een nieuwe hoofdtrainer aan te stellen', klinkt het officieel. 

    Update 19.02: Een akkoord met Vanderhaeghe is er nog niet, maar volgens Sporza bestaat er geen twijfel over dat hij de nieuwe coach van Kortrijk wordt. Een akkoord zou zelfs eerstdaags al verwacht worden. Hij lijkt al meteen langs de lijn te gaan staan tegen zijn ex-club KV Oostende, op 24 november.

    Poll

    Is het ontslag terecht?

    (429 stemmen)

    Plaats een reactie

    JanB +6167
    donderdag 15 november 2018 om 14:33
    Kan het nog zotter ?
    Vind ik leuk
    Toca +40260
    donderdag 15 november 2018 om 14:36
    De Boeck zijn houdbaarheidsdatum is maar 6 maanden naar t schijnt. :-)
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1744
    donderdag 15 november 2018 om 16:05
    Hij komt me altijd over als iemand waar het niet aangenaam samenwerken mee is. Zo iemand ligt al wat sneller op straat bij matige resultaten.
    Vind ik leuk
    Toca +40260
    donderdag 15 november 2018 om 16:14
    Lijkt me vooral geen makkelijke mens. Als je op zoveel plaatsen snel ontslagen wordt is dat toch een teken aan de wand.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +983
    donderdag 15 november 2018 om 14:53
    Nagel op de kop. Maar geen nood, er zwemmen maar een 10-tal vissen in de vijver van trainers. Eerst moeten Ferrera en Van Wyck ergens als de Messias binnengehaald worden. Te gek voor woorden.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5367
    donderdag 15 november 2018 om 14:37
    WTF ?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16095
    donderdag 15 november 2018 om 14:41
    De Boeck naar Waasland-Beveren in 3, 2, 1,...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:42
    En ik hoop voor Kortrijk dat het rampzalig wordt. Sorry Yves!

    Zo onrespectvol, terwijl Boeckske het best goed deed met zulk een kutploeg.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 17:44]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    donderdag 15 november 2018 om 14:48
    Euh what? Ergens hoop ik dat dit fake news is. Totaal van de pot gerukt dit. Kortrijk deed het best aardig na een valse start (totaal niet aan de boeck toe te schrijven) als je zag wat er voorhanden was bij aanvang.

    Ik die Kortrijk als mijn 2de thuis beschouw, wordt echt niet happy van dit nieuws.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:03
    Kortrijkzanen? In de volksmond : ' dikke nekken, halve frankskes'

    De boeck paste daar toch goef bij? Vooral dat eerste..😂
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    donderdag 15 november 2018 om 20:58
    LOL
    Vind ik leuk
    Heppen1J +164
    donderdag 15 november 2018 om 14:52
    de pretentie mentaliteit van zijn persoonlijkheid zal wel de reden zijn
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    donderdag 15 november 2018 om 15:32
    Amai, ik wist niet dat jij Glen zo goed kent ! Gewoonlijk wordt hij geprezen voor zijn standvastigheid en rechtlijnigheid. Nu jij zegt dat het gewoon pretentie is voel ik mij wel een beetje dom. Goed dat gij er zijt om mij te corrigeren.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:46
    Schitterende reactie 🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    donderdag 15 november 2018 om 14:56
    Beter zo voor Glen. Want als ge de spelers niet mee hebt wordt je belachelijk gemaakt. Hij eist professionalisme van zijn spelers.
    Er lopen daar een pak spelers naast hun schoenen dit jaar...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    donderdag 15 november 2018 om 15:33
    Klopt.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15591
    donderdag 15 november 2018 om 15:00
    Het zijn echt nogal Kerels in Kortrijk.. Slaat nergens op, dit ontslag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    tom1981 +594
    donderdag 15 november 2018 om 15:53
    Komt compleet uit de lucht gevallen. Begrijp er niets van
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:09
    6 op 21 thuis en halverwege de competitie nog geen basisploeg,moest iets gebeuren
    Vind ik leuk
    Hierulf +1285
    donderdag 15 november 2018 om 15:17
    Ik verwacht snel ruzie tussen Yves en Teddy ^^
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    donderdag 15 november 2018 om 15:56
    Den Teddy is een verwend vervelend manneke. Als hij zijn goesting niet kan doen of er zelf geen goesting in heeft dan kan je daar niks mee aanvangen. Was ook snel terug na zijn mislukte tranfer...
    Vind ik leuk
    Lunam +1638
    donderdag 15 november 2018 om 17:26
    Had het niet voor de pretentie van De Boeck,al is de timing wel wat verrassend.
    Vind ik leuk
    Roach +2013
    donderdag 15 november 2018 om 17:57
    Ik hoop dat ze bij KVK goed weten waar ze mee bezig zijn, want het leek mij niet echt aan de trainer te liggen... Als ze denken dat het nu met Yves terug zal worden zoals vroeger, gaan ze toch eerst deftig de markt op moeten gaan in januari...
    Vind ik leuk