Ik was een bedreiging in de kleedkamer van Anderlecht

    "Ik was een bedreiging in de kleedkamer van Anderlecht"

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 10:30do 15-11-2018 om 10:30

    Alexis Saelemaekers laat zich ook dit seizoen opmerken bij Anderlecht. De rechtsachter is opnieuw bezig aan een goed seizoen. Saelemaekers weet dat het bijzonder moeilijk is om door te breken voor een jeugdtalent.

    Aanvaard worden in de kleedkamer is lang niet zo evident. "Voor mijn eerste basisplaats tegen KAA Gent trilde ik in mijn bed van de stress. In een kleedkamer van profs moet je je laten respecteren en je tanden laten zien. Als je nieuw bent, zien ze jou als een bedreiging omdat ze vrezen hun plaats te verliezen. Op het terrein maak ik ook geen vrienden. Als ik ooit tegen mijn idool Ronaldo speel, zal ik ook een harde fout maken als dat moet", vertelt hij bij RTBF.

    Saelemaekers weet dat hij nog een weg moet afleggen. "De coach geeft mij vertrouwen en beschermt de jeugd. Maar ik moet defensief nog solider worden: mijn positiespel kan beter. Ik heb dat gevoeld tegen Edmilson, die nog altijd mijn moeilijkste tegenstander is geweest. Hij ziet er frêle uit, maar staat goed op zijn benen en is heel lastig."

    Plaats een reactie

    Hierulf +1277
    donderdag 15 november 2018 om 10:46
    "In een kleedkamer van profs moet je je laten respecteren en je tanden laten zien"

    En ook veel luisteren natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:54
    Ja pas op ik denk dat diene caracter heeft ze , valt te zien op het veld .Hij zal wel luisteren maar niet met zijn kl... laten rammelen .
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    donderdag 15 november 2018 om 11:44
    Bij Anderlecht laat je eerder een stuk zeep vallen in de kleedkamer.
    Vind ik leuk
    VaSy +926
    donderdag 15 november 2018 om 13:43
    wow..
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    donderdag 15 november 2018 om 15:02
    Waar het hart van vol is, loopt de mond van over.
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    donderdag 15 november 2018 om 15:39
    Een mond vol zeep dus.
    Vind ik leuk
    Kettos +2247
    donderdag 15 november 2018 om 21:43
    Als er hier ene graag in de kak roert zijt gij het wel strontboerke.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:57
    Saelemaekers is een supertalent en kan topspeler worden. Ervaring opdoen kan hem alleen maar sterker en beter maken !
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2978
    donderdag 15 november 2018 om 11:19
    Is inderdaad een top talent,
    Alleen een goude raad van tante Kaat
    Dat hij er vooral op let dat zijn schoenen goed vastgeknoopt zijn.
    De kans is anders zeer groot dat hij er naast loopt.
    En dat zou vooral voor hem zeer jammer zijn
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10554
    donderdag 15 november 2018 om 11:37
    Ik denk dat dat speciaal kantje in hem zit...zoals KDB dat trouwens ook had (zeer eigenwijs en koppig man), dat wil misschien niet per se zeggen dat hij naast zijn schoenen loopt. Soms loopt het niet en dan oogt hij erg nonchalant, weet enkel niet of het arrogantie is of eigenwijsheid en karakter. ik hoop het tweede!
    Vind ik leuk
    Strider +145
    donderdag 15 november 2018 om 11:53
    Ik vrees dat het vooral dat eerste is, enorm arrogant ventje.
    Hij is van zichzelf een "schop me" target aan het maken.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    donderdag 15 november 2018 om 12:15
    Ik denk dat dat vooral komt doordat jullie Anderlecht niet meteen een warm hart toedragen. Hij moet nog vanalles leren, zoals zijn mond houden en frustratie intomen.

    Ik kan begrijpen dat dat anders overkomt. Ik heb dat ook sneller wanneer het om Anderlecht of Standardspelers gaat, maar arrogant zou ik hem niet meteen noemen, Saelemaeckers...
    Vind ik leuk
    FcRazor +1342
    donderdag 15 november 2018 om 11:42
    Is nog jong, als zijn begeleiding goed is zal of zou dat niet mogen gebeuren. Moet soms die onnodige dribbel te kort bij het eigen doel achterwege laten. Maar voor de rest leuke speler om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:50
    Zijn tanden laten zien , een van de laatste wapenfeiten van Devroe ????
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws