Ik was een bedreiging in de kleedkamer van Anderlecht

"Ik was een bedreiging in de kleedkamer van Anderlecht"

Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 10:30do 15-11-2018 om 10:30

Alexis Saelemaekers laat zich ook dit seizoen opmerken bij Anderlecht. De rechtsachter is opnieuw bezig aan een goed seizoen. Saelemaekers weet dat het bijzonder moeilijk is om door te breken voor een jeugdtalent.

Aanvaard worden in de kleedkamer is lang niet zo evident. "Voor mijn eerste basisplaats tegen KAA Gent trilde ik in mijn bed van de stress. In een kleedkamer van profs moet je je laten respecteren en je tanden laten zien. Als je nieuw bent, zien ze jou als een bedreiging omdat ze vrezen hun plaats te verliezen. Op het terrein maak ik ook geen vrienden. Als ik ooit tegen mijn idool Ronaldo speel, zal ik ook een harde fout maken als dat moet", vertelt hij bij RTBF.

Saelemaekers weet dat hij nog een weg moet afleggen. "De coach geeft mij vertrouwen en beschermt de jeugd. Maar ik moet defensief nog solider worden: mijn positiespel kan beter. Ik heb dat gevoeld tegen Edmilson, die nog altijd mijn moeilijkste tegenstander is geweest. Hij ziet er frêle uit, maar staat goed op zijn benen en is heel lastig."

Plaats een reactie

Hierulf +1807
donderdag 15 november 2018 om 10:46
"In een kleedkamer van profs moet je je laten respecteren en je tanden laten zien"

En ook veel luisteren natuurlijk :)
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 10:54
Ja pas op ik denk dat diene caracter heeft ze , valt te zien op het veld .Hij zal wel luisteren maar niet met zijn kl... laten rammelen .
Vind ik leuk
ROBSON +3775
donderdag 15 november 2018 om 11:44
Bij Anderlecht laat je eerder een stuk zeep vallen in de kleedkamer.
Vind ik leuk
VaSy +1169
donderdag 15 november 2018 om 13:43
wow..
Vind ik leuk
dethklok28 +5267
donderdag 15 november 2018 om 15:02
Waar het hart van vol is, loopt de mond van over.
Vind ik leuk
freejazz +2096
donderdag 15 november 2018 om 15:39
Een mond vol zeep dus.
Vind ik leuk
Kettos +2308
donderdag 15 november 2018 om 21:43
Als er hier ene graag in de kak roert zijt gij het wel strontboerke.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 10:57
Saelemaekers is een supertalent en kan topspeler worden. Ervaring opdoen kan hem alleen maar sterker en beter maken !
Vind ik leuk
Fcb for ever +3765
donderdag 15 november 2018 om 11:19
Is inderdaad een top talent,
Alleen een goude raad van tante Kaat
Dat hij er vooral op let dat zijn schoenen goed vastgeknoopt zijn.
De kans is anders zeer groot dat hij er naast loopt.
En dat zou vooral voor hem zeer jammer zijn
Vind ik leuk
Zetterberg +12240
donderdag 15 november 2018 om 11:37
Ik denk dat dat speciaal kantje in hem zit...zoals KDB dat trouwens ook had (zeer eigenwijs en koppig man), dat wil misschien niet per se zeggen dat hij naast zijn schoenen loopt. Soms loopt het niet en dan oogt hij erg nonchalant, weet enkel niet of het arrogantie is of eigenwijsheid en karakter. ik hoop het tweede!
Vind ik leuk
Strider +152
donderdag 15 november 2018 om 11:53
Ik vrees dat het vooral dat eerste is, enorm arrogant ventje.
Hij is van zichzelf een "schop me" target aan het maken.
Vind ik leuk
K1908 +2002
donderdag 15 november 2018 om 12:15
Ik denk dat dat vooral komt doordat jullie Anderlecht niet meteen een warm hart toedragen. Hij moet nog vanalles leren, zoals zijn mond houden en frustratie intomen.

Ik kan begrijpen dat dat anders overkomt. Ik heb dat ook sneller wanneer het om Anderlecht of Standardspelers gaat, maar arrogant zou ik hem niet meteen noemen, Saelemaeckers...
Vind ik leuk
FcRazor +1532
donderdag 15 november 2018 om 11:42
Is nog jong, als zijn begeleiding goed is zal of zou dat niet mogen gebeuren. Moet soms die onnodige dribbel te kort bij het eigen doel achterwege laten. Maar voor de rest leuke speler om naar te kijken.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 13:50
Zijn tanden laten zien , een van de laatste wapenfeiten van Devroe ????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws