‘Club Brugge zakte nog niet door de bodem, Anderlecht wel’

    ‘Club Brugge zakte nog niet door de bodem, Anderlecht wel’

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 07:00ma 12-11-2018 om 07:00

    Bij RSC Anderlecht werd al een paar keer gesproken van crisis. Bij Club Brugge nog niet, en dat terwijl paars-wit maar op één punt van de landskampioen staat.

    Volgens chef voetbal van Het Nieuwsblad Ludo Vandewalle heeft dat een reden. ‘Toch is er een duidelijke verklaring waarom in Brugge het woord crisis nog niet viel en dat woord bij Anderlecht nooit ver weg is.’

    ‘Club Brugge speelde al enkele referentiewedstrijden, in de competitie en Europees, terwijl dat bij Anderlecht nog niet het geval is. Paars-wit werd al veel uitgefloten, terwijl dat in Brugge nog niet gebeurde’

    ‘En dat is zeker niet alleen door het feit dat het DNA van de regerende landskampioen anders is dan dat van de recordkampioen. Club Brugge verloor twee keer, maar zakte nog niet door de bodem. Dat deed Anderlecht wel. Al veel te veel voor een club met die status. Maar dus slechts één puntje verschil’, aldus Vandewalle.

    Poll

    Heeft Vandewalle hier gelijk?

    (370 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jossie +108
    maandag 12 november 2018 om 07:16
    Ik ben er zeker van dat ze in Brussel nog goed mee zullen doen voor het kampioenschap. Het is nog vroeg, maar met Anderlecht zij je nooit klaar vind ik. Ik ben FCBfan
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 07:16]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 07:38
    Udd🥋🥑🥔
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3007
    maandag 12 november 2018 om 07:17
    Club heeft inderdaad zijn mindere punten uitstekend weten te camoufleren
    Door enkele referentie matchen, maar de vraag is voor hoe lang nog.
    Want de brugse motor sputterd al een tijdje,zonder vanaken waren we al lang met onze neus op de feiten gedrukt.
    De interland break net voor aanvang van de terug ronde komt niets te vroeg.
    De heenronde was dus een maat voor niets ,alles is dus terug te her doen.
    En de nekken geloof me die zullen er staan .
    Net zoals antwerp en Genk.
    Laat ons met ze allen hopen op spannende terug ronde
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:35
    En het verschil is maar een punt, waarom maken ze er dan een drama van
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +388
    maandag 12 november 2018 om 07:33
    Wa ne zever allemaal. Een ploeg verliest eens een wedstrijd of 2 en t is crisis. Ne keer of 3 “slecht” spelen en oei oei oei... ze gaan degraderen, ne keeper blundert ne keer...lap keepersprobleem, spits mist een paar kansen, haalt het juiste niveau niet...djeez seg. Als er een ding veranderd is in het voetbal dan zijn het wel de media...men moet elke week een nieuwe apocalyps kunnen aankondigen of t is nie goe. Om krampen in uw kl... van te krijgen. Waarom schrijf ik dit ook, nog meer geklaag en gezaag... zucht...
    Vind ik leuk
    Rebel +1456
    maandag 12 november 2018 om 07:33
    Wat voor ben uitleg is dit nu weer,Anderlecht heeft gisteren zen eerste match gespeeld dat iets beter was,we weten dat het slecht is en ja we staan maar op 1 punt van club en 4 op Genk ,dit in de helft v/d competitie ,zegt toch veel over onze andere ploegen ,onze competitie is een lachtertje ,we kunnen enkel mee Europees tegen Janneke en Mieke of tegen nog ziekere ploegen,hopelijk wordt onze voetbalbond is wakker,het is geen 5 voor 12 maar 5 na 12,het onderzoek propere handen zegt toch alles ?????????
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1508
    maandag 12 november 2018 om 07:55
    12u30 is gepaster
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3007
    maandag 12 november 2018 om 08:17
    ?⚽️?
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1508
    maandag 12 november 2018 om 09:40
    Maw het is al te laat
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3007
    maandag 12 november 2018 om 13:42
    Ok een goeike !
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    maandag 12 november 2018 om 07:50
    Dus als ik het goed begrijp en kort samenvat:
    Club zit op de bodem, een puntje lager en ze zitten erdoor... Tenzij ze af en toe een goede match spelen!?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5368
    maandag 12 november 2018 om 08:00
    Zever analyse! Bij Rsca ist crisis, trainer op de wip,.... Bij Brugge ist heel goed en bij Genk fenomenaal....

    Dan de punten Brugge staat 1 punt voor en Genk 4.

    Gent en Standard staan zelfs nog lager... Miss toch een wat te hard voor RSCA? Of te mild voor de rest
    Vind ik leuk
    blondel +2776
    maandag 12 november 2018 om 17:43
    Bekijk uw eigen reacties hier eens van een paar wedstrijden geleden.Denk dat je dan ook heel streng voor Anderlecht was.Niets was goed ,Devroe en Coucke mochten ophoepelen.Maar nu op 1 punt en alles is terug Coucke en ei.Zo snel veranderen supporters van gedachten.
    Vind ik leuk
    Hhti +1499
    maandag 12 november 2018 om 08:19
    Zegt gewoon heel veel over het niveau van deze JPL!! Dat je zelf met zeer slecht spelen toch 3de of 4de kunt staan. Ik zeg je Fc Antwerpen speelt kampioen. Een Fc fan en dat zeg ik met pijn in het hart!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    Ku Ma +414
    maandag 12 november 2018 om 10:16
    Vergeet dat maar van Antwerp!
    Ze zijn sterk bezig maar kampioen spelen zal niet gebeuren.

    Voor het niveau in de JPL is het wel goed dat er een Standard 2.0 bijgekomen is. Enkel spijtig dat deze twee ploegen soms vergeten te voetballen door bepaalde situaties. Op momenten speelt Antwerpen mooi voetbal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    maandag 12 november 2018 om 10:35
    Toch heel duidelijk.

    Kampioenenjaar Brugge 1.9 points per game
    Barcelona vorig jaar 2.44 points per game.

    In belgië moet je zo gek niet doen om de beste te zijn. triestig van AL onze topploegen als je het mij vraagt...
    Vind ik leuk
    blondel +2776
    maandag 12 november 2018 om 17:46
    Mischien omdat er in Spanje maar 3 topploegen zijn en de rest meelopers.Bij ons kunnen de eerste 6 à 7 van elkaar winnen.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 13 november 2018 om 09:50
    Vind ik kort door de bocht.
    Maar als je wil,ik nodig je uit de cijfers van Man City op te zoeken van het afgelopen seizoen... Veel verschil zal daar niet opzitten...
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3909
    maandag 12 november 2018 om 08:34
    Denk dat de tweet van coucke na de transferperiode hier ook wel schuld aan heeft, trots als een pauw een lijstje opsommen van transfers, zeggen dat ze gewapend zijn voor een goed seizoen en dan in geen enkele wedstrijd écht de bovenhand kunnen nemen en 90 minuten baas zijn, neem daar dan de lamentabele uitslagen Europees erbij en je hebt een uitstekende sfeer voor een crisis...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5368
    maandag 12 november 2018 om 09:38
    wie is wel wekelijks 90 min de baas in België ?
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1508
    maandag 12 november 2018 om 09:50
    De scheidsrechters! Of dat is toch de bedoeling.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +414
    maandag 12 november 2018 om 10:23
    Onderzoekrechters
    Vind ik leuk
    TageMeister +5368
    maandag 12 november 2018 om 11:50
    de refs ook niet, maken ook fouten(het zijn dan ook maar mensen) en de onderzoeksrechters staan niet opt veld(en zullen ook wel fouten maken )
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3909
    maandag 12 november 2018 om 12:39
    Wekelijks, niemand, maar van Anderlecht mag wel verwacht worden dat ze toch enkele matchen gewoon domineren en afgetekend winnen, of zie ik dat verkeerd?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5368
    maandag 12 november 2018 om 14:55
    Net zoals je dit van club,Genk,.... mag verwachten .

    dus een betere conclusie is dat er geen enkele ploeg echt domineert ! Genk doet dit misschien nog het beste
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3909
    maandag 12 november 2018 om 16:26
    Club heeft toch wel al enkele matchen met duidelijke cijfers gewonnen hoor, laatste weken lopen wat stroef, maar Waregem, cercle, eupen, oostende, Kortrijk, Gent en Monaco werden wel met minstens drie doelpunten verschil aan de kant gezet... 1 op 3 matchen wordt dus gewoon afgetekend gewonnen dit seizoen, bij anderlecht zijn er maar 2 matchen dit seizoen waar ze met minstens 3 doelpunten verschil winnen (oostende en kortrijk).

    Het draait allemaal om perceptie
    Vind ik leuk
    TageMeister +5368
    maandag 12 november 2018 om 16:56
    inderdaad ! perceptie...
    Vind ik leuk
    strat2 +520
    maandag 12 november 2018 om 09:24
    Anderlecht haalde in de eerste 4 matchen 12 op 12. Daarna haalde het 18 op 33, verloor het met 0-3 thuis in de eerste ronde van de beker tegen Union, en ging het als reekshoofd af in de Europa league, door met 1 op 12 als eerste van alle ploegen in de Europa league uitgeschakeld te zijn.
    En dit alles (behalve de eerste 4 wedstrijden misschien) met slecht tot zeer slecht voetbal.
    DAAROM en om geen enkele andere reden is het volgens mij bij RSCA crisis, en bij Brugge, waar het voetbal over het algemeen goed tot zeer goed is niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    maandag 12 november 2018 om 10:03
    Het zal pijn doen in mei als de prijzen uitgedeeld worden
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Ku Ma +414
    maandag 12 november 2018 om 10:25
    Wie er in de play-offs staat maakt kans.
    Vind ik leuk
    Davyrsca +165
    maandag 12 november 2018 om 11:30
    Wat als rsca goed begint te spelen dan kan de rest ni meer volgen tis van de jaar een rampjaar en toch nog op 1punt van Brugge dus daar loopt het uiteindelijk ook ni zo goed denk ik dan coym
    Vind ik leuk
    blondel +2776
    maandag 12 november 2018 om 17:50
    Onlogische uitleg.RC Genk speelt elke week zeer goed en staat "maar" 3 punten voor.Het is niet omdat je goed voetbal speelt dat je alles gaat winnen.
    Vind ik leuk
    Makke53 +350
    maandag 12 november 2018 om 12:00
    Sommige gaste die hier wa neerpennen, moeten es nadenken over het woord: zinstructuur!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3909
    maandag 12 november 2018 om 12:41
    Correct schrijven en de juiste leestekens op de juiste plaatsen zetten is anders ook een kunst hoor
    Vind ik leuk
    Davyrsca +165
    maandag 12 november 2018 om 13:51
    Hey rune ge zijt u punt vergeten op einde van u zin 😃
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:19
    Makke , wat interesseert uw eingelijk. Zinstructuur of de mening van een andere persoon .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws