Nederlandse media: 'De Belgen begonnen wat hautain te spelen'

    Nederlandse media: 'De Belgen begonnen wat hautain te spelen'

    woensdag 17 oktober 2018 om 07:15

    België kwam tegen Nederland niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Vooral tijdens de tweede helft bleven heel wat fans op hun honger zitten. De Nederlandse media waren allesbehalve onder de indruk van de Rode Duivels.

    In het Algemeen Dagblad zijn ze alvast streng voor onze nationale ploeg. "Ook deze keer richtte Oranje zich op na een achterstand. Terwijl de aanval van de Belgen wat hautain begon te spelen, kwam het Nederlands elftal stilaan steeds beter in zijn spel", klinkt het daar.

    "Net als zaterdag begon Oranje slecht. Al na vijf minuten was het 1-0: in een vol strafschopgebied knalde Mertens de bal fraai in de kruising. Pas na 20 minuten kreeg Oranje wat meer grip op het duel", gaat de openbare zender NOS verder.

    Matige tweede helft
    De Telegraaf zag hoe Oranje de nummer één van de wereld vlot aan banden legde. "De Belgen kwamen er moeilijk doorheen. Dat geeft vertrouwen. Dan ga je zelf ook beter voetballen. 1-1 is een prima uitslag. Hier kunnen we mee verder."

    "De Belgen kwamen niet verder dan een mogelijkheid voor Batshuayi, die net als eerder in de tweede helft miste. Richting het einde van de wedstrijd werd Oranje meer dreigend”, zag Voetbal International de wedstrijd kantelen na rust.

    Het Parool zag dan weer hoe België verschroeiend begon aan de partij, maar hoe het nadien in elkaar zakte. ‘De Rode Duivels speelden ook slordig. En dat is gevaarlijk tegen een tegenstander die counteren geen vies woord meer vindt.’

    Plaats een reactie

    Hierulf +1032
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:28
    Habaha de nederlanders zijn ALTIjD 'wat hautain' en zelfs meer... en niet enkel in voetbal !
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:43
    Idd, omgekeerd mag ook wel es 😉
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:00
    Iedereen is welkom in ons prachtige land met eigenwijze, gastvrije, open en vrolijke bevolking. Dat ontdekken steeds meer buitenlandse toeristen: een gastvrij en joviaal Nederland, met in elke provincie een ander prachtig ingericht verzorgd landschap en mentaliteit.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1109
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:26
    Nu nog wat aan jullie culinaire niveau werken en je begint op België te lijken. 😉
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:38
    Je leeft duidelijk in oude vooroordelen. Het barst hier inmiddels van de sterrenrestaurants en dat heeft het algehele niveau van de restaurants in 25 jaar een enorme verandering teweeg gebracht. We zijn bepaald niet blijven hangen in boerenkool met stamppot en niet verzand in het eeuwige biefstuk met zure sla met friet, canard met knoflooksaus of fish and chips....😉

    Kom en ervaar zou ik zeggen!
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1109
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:51
    Ik heb tot voor een paar jaar in Nederland gewoond en kom er nu nog wekelijks. Ik spreek niet over de sterrenrestaurants maar over het algemene aanbod in stad en dorp van gezellige plaatsjes om lekker te eten en waar je vriendelijk ontvangen en bediend wordt.
    Je moet mij de verschillen niet leren kennen...
    Er is nog steeds een immens verschil in cultuur en dat los je niet op met wat sterrenrestaurants.
    Bovendien niets mis met lekkere stamppot als het in een aangenaam kader geserveerd is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:01
    Klopt, ik woon hier...
    Maar alle mindere restaurants sluiten binnen enkele jaren. Het algehele niveau heeft een enorme boost ondergaan. Mij kost het trouwens weinig moeite om een buitenlands restaurant aan te doen, de penning te betalen en teleurgesteld naar buiten te gaan. Dat zit hem met name in een vaststaand feit: de vestigingskosten bij ons zijn torenhoog en daar hoort onherroepelijk een onberispelijke kwaliteit bij, anders ben je hier failliet in 2 jaar... Dat is een groot verschil met wat ik vaak in het buitenland ervaar. Vaak ouwe meuk met voorhistorische keuken. Natuurlijk vind je ook goede plekjes, maar bij ons ook...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14902
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:52
    Waar moet ik zijn?
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:03
    Stap de grens eens over, laat een vooringenomen mening thuis, sta open voor wat er is, vergeet moeders kost en laat je verrassen. ..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14902
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:07
    Ik zal mijn vraag anders stellen: Welke plaatsen raad je me aan? ;)
    Vind ik leuk
    Peepke +16
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:12
    Maastricht
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:17
    Alle...😀


    Algeheel niveau prima, maar net als overal in de wereld kritisch zijn. Ouwe tip van mijn grootvader voor je iets bestelt: drink wat, kijk om je heen wat er opgediemd wordt, ga naar het toilet en is dat ook keurig dan is de kans groot dat je fatsoenlijk te eten krijgt...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:00
    Ben een lange afstandsfietser.. Al grote delen van Europa gedaan. Heb een paar jaar geleden de ronde van Nederland gefietst. Pakweg 1500 kms.. Is reuze meegevallen. Leuke plaatsen, hoe meer naar het noorden hoe properder.. En ook behoorlijk goed gegeten. Mag gezegd. Wel veel meer snack-en broodjeszaken dan bij ons maar ook gezellige kroegen met vertier.

    Dit jaar in april Amsterdam heen en terug via de kust tot Zandvoort/Haarlem/Amsterdam en dan terug over Rotterdam en Zierikzee.

    600 kms in een weekje. Reuze meegevallen.

    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:39
    Het is eigenlijk veel leuker om de goede dingen bij elkaar te zien, toch?

    Vroeger had ik een bloedhekel aan Duitsers, maar gewoon eens af en toe daar naartoe gaan heeft mijn mening over dat land en haar bevolking compleet veranderd. Ik mag er graag komen. Stipte mensen, harde werkers en gemoedelijk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:46
    Duitsland steekt er bovenuit om te fietsen. Heb inmiddels een twaalftal landen gefietst en nergens zo vriendelijk, veilig, mooi en opgekuist.

    Zeker het meer zuidelijke gedeelte.

    Zoek maar een op : Taubertal ..absolute aanrader..

    Of altmuhltal ...
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:49
    Eens.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:54
    True. Kom persoonlijk ook graag in Duitsland. Nederland overigens ook (zal er dit jaar de periode tussen kerst en nieuw doorbrengen). Wat dining betreft geef ik je ook gelijk. Denk dat het algemeen niveau (vooral brasserie niveau) in belgie nog wel iets hoger ligt maar je vindt in nl steeds meer en meer leuke plekjes.
    Wat het voetbal betreft is de analyse volledig correct. Belgie begint goed, wordt daarna slordig en arrogant en krijgt het deksel op de neus.
    Denk dat oranje in het begin ook te veel onder de indruk was. Als oranje wat meer left in hun spel brengt heeft dit team een zeer mooie toekomst.
    Persoonlijk denk ik dat een aantal belgen er niet blij mee zijn dat bij ons de kwaliteit binnenkort onherroepelijk omlaag zal gaan, terwijl er bij Oranje juist het omgekeerde gebeurt. Elk op z'n beurt is niks te veel zeggen ze bij ons. Ik hoop dat de duivels op z'n minst competitief blijven, en gun evengoed oranje een mooie toekomst (daar lijkt het toch wel op).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 11:55]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:21
    Alleen in de steden loopt het over van de sloeries en het uitschot ,de dorpen en kleine steden zijn het vriendelijke mensen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:55
    Belg boertje met oogkleppen op. Ik neem je niks kwalijk dus.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:33
    Ben geen boertje en heb geen oogkleppen op ,dat is juist het probleem.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:40
    Het klinkt toch echt als een vooroordeel.

    Het is niet moeilijk om naar om het even welke grote stad in de wereld te gaan en een nare wijk op te zoeken.

    De criminaliteit op het platteland is vaak hoger per 100.000 mensen dan hier in Amsterdam.

    Heerlijk open, joviale stad waar juist iedereen welkom is. Niet zonder reden is er een grotere vraag naar bewoning dan dat er aanbod is.

    Is dat ook zo in Antwerpen en Brussel Molenbeek?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 07:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:37
    Ik heb het meer over Rotterdam en vriendinnen uit Hilversum klagen ook. Zeeuws Vlaanderen is OK
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:27
    Wat Zeeuws Vlaanderen betreft heb je gelijk. Een volkje apart, al zou je schrikken van de ware criminaliteitscijfers daar. Op een klein bevolkingsaantal vinden daar relatief veel liquidaties plaats... ploegstra onopgelost en de veroordeling van een Zeeuws Vlaming ivm de kasteelmoorden in België. Ga wat terug in de tijd en daar blijven veel onopgeloste zware zaken liggen...
    Vind ik leuk
    GILOT +36
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
    Ik wist niet eens dat ze het woord konden schrijven...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:45
    Weten ze eig wel dat de beste spelers geblesseerd waren en dat we niet met ons sterkste elftal stonden
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:44
    Weten jullie dat andersom eigenlijk ook?

    Trouwens vaak gelezen hier dat er van Oranje niemand zelfs bij de reserves zou zitten. Het had dus een simpel klusje moeten zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws