Rode Duivels raken niet voorbij Nederland in oefenwedstrijd

    Rode Duivels raken niet voorbij Nederland in oefenwedstrijd

    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:30

    België heeft in eigen huis niet kunnen winnen van rivaal Nederland. In het Koning Boudewijnstadion konden de Belgen niet profiteren van een vroeg doelpunt. 

    België begon sterk aan de partij en dat zorgde meteen voor een doelpunt. Na amper vijf minuten schoot Mertens de bal al in de kruising. Nederland zat met een probleem, maar België drukte onvoldoende door. Meer nog: na dom balverlies van Castagne schakelden de bezoekers snel om en scoorde Danjuma (Club Brugge) de 1-1. Dat was ook de ruststand.

    In de tweede helft kwamen er zoals gewoonlijk in een oefenmatch heel wat wissels. Bij de Belgen bleven Lukaku, Mertens en Eden Hazard binnen voor Batshuayi, Praet en Thorgan Hazard. Batshuayi kreeg meteen een kans, maar schoot naast. Het was het begin van een tweede helft met veel overwicht voor de Belgen, maar zonder doelpunt. Aan de overkant moest Mignolet twee keer paraat staan op een dieptepass van Memphis én een kopbal van Ake. Uiteindelijk eindigde de Derby Der Lage Landen onbeslist.

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14902
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Schaf die oefeninterlands gewoon af, die zijn werkelijk een maat voor niks. Saai!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Het enige waar ze goed voor zijn is voor nieuwe spelers uit te proberen,maar met alleen Witsel in de 2de helft als echte basisspeler was het te weinig en ook geen automatismen
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Toby ook hé ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:50
    Sorry over het hoofd gezien,dat zegt ook genoeg over zijn 2de helft
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14902
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    En als je Praet als schaduwspits zet, hoe kan je u dan bewijzen? Dat is een centrale middenvelder..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:43
    En eerder verdedigd ingesteld sinds hij in Italië speelt
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Te statisch België , Bats moest bijna tot de middellijn zijn ballen komen ophalen.Zonder Dries en Eden geen verrassing in het spel
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    platte koffie zonder basis ploeg! Tielemans veeeeeel te groen, om spel te verdelen, Denaeyer big shit!!!
    Vind ik leuk
    Frefke +595
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    Dus zoals Koeman eerder zei : laat ons genieten van onze goude generatie ! Hopelijk gaan ze nog een tijdje voort op hun elan. De opvolging is niet verzekerd dit hebben we in de tweede helft mt lede ogen kunnen vaststellen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Te veel wissels is niet goed dan zie je dat ze niet gewoon zijn om met elkaar te voetballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    Spijtig voor de aanwezige supporters die daar hun zuurverdiende centen voor neerlegden, het was veel te traag veel te laks
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:48
    Op een schandalige manier met de supporters hun voeten gespeeld Dany. Dat waren geen leeuwen maar verzopen straatkatten de 2de helft.
    Vind ik leuk
    La joya +228
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:45
    We gaan castagne nu ni afbreken he, 1 hele slechte pass centraal oké maar hij speelde voor de rest zeer degelijk... de tweede helft was ronduit zwak van heel België.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Mateloos ontgoocheld ! Net als na de wedstrijd in Amsterdam. Kan iemand die Spanjool uitleggen dat wij altijd willen winnen van Nederland? Eén goed kwartier :-( 2de helft was gewoon zwak. Als de ‘reserven’ zoveel zwakker zijn, dan laat ze in godsnaam op de bank zitten tegen de Hollanders. Geef die mannen een kans in een andere oefenwedstrijd. Pfff...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52
    te veel is te veel en je zag ook na de 1-0 dat ze niet meer wilden
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:47
    Hahaha wat een overgewaardeerd, zwak elftal dat België. Nederland speelde op 35% oorlogssterkte met een niet ingespeelde formatie vol debutanten en testprojectielen, en de rode duifjes komen er op 75% sterkte al niet langs. Sterker nog: ze hebben geluk dat ze niet verloren, dankzij een niet toegekende zuivere penalty voor NL en een geluksgoaltje in de eerste minuten. BWAhahahaha ;-) Daar gaan de belgen al met hun arrogante grote mondjes.

    Batshuayi, Kastanje, Mignolet, Tielemans, Boyata, Lukaku... En zeker ook dat tweede Hazardje... Stuk voor stuk echt vreselijke, zwakke spelers... Als dit de toekomst is voor de RD dan is het na het komende EK afgelopen & terug naar plek 70 op de ranglijst.

    De huidige eerste plek is sowieso de ergste hyperbole aller tijden. Duitsland was veel sterker en dreigender, ondanks dat NL toen wèl op 100% speelde. Ik schat onder andere Duitsland, Frankrijk, Kroatië, Spanje, Brazilië en Argentinië toch echt véél sterker in dan dit over het paard getilde duifjeselftal. Over een jaartje of twee staat ook Oranje er weer kilometers boven.

    Poeh poeh, we staan echt weer met onze voetjes op de grond hoor. Of jullie? Bwahahahaahah ;-D
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:49]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:50
    We zullen zien in de Nations League en het EK.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1418
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:51
    Gewoon negeren zulke mensen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:57
    Nations League zal België het wel oké doen. Het is niet alsof ze een moeilijke groep hebben hè, met de huidige en vorige wereldkampioen erin, zoals Nederland.

    Nee, ze hebben net als op de vorige drie toernooien weer eens de aller makkelijkste. Daarom komen ze ook hoog op de ranglijst en overwaarderen ze zichzelf ook altijd - en vallen ze altijd door de mand wanneer ze eens tegen een topland spelen. ;-)

    Flutploegje dat België.
    Vind ik leuk
    Pierke79 +389
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:02
    In welke groep zat jullie flutploegje toen ook alweer
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:05
    Tja, dat kan ik jou ook vragen over de 35 toernooien vóór 2014 waar de Belgen zich niet voor kwalificeerden... ;-)
    Vind ik leuk
    Pierke79 +389
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:23
    Thuis dus
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:52
    Het is wel gewoon een feit. Het zou een schande geweest zijn als de RD de groepsfase niet overleefd hadden en je kunt moeilijk zeggen dat de poulewedstrijden in de toernooien ervoor moeilijk waren. Sterker: op het EK een zelden geziene rode loper gezien voor België. Dan moet je niet van Wales verliezen...

    In de Nations League was de loting wederom de meest eenvoudige: Zwitserland en Ijsland of Frankrijk en Duitsland treffen, tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar dat maakt nogal verschil.

    Dat verwijt ik trouwens niemand, ik noem gewoon wat feiten.

    Vind ik leuk
    Pierke79 +389
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:46
    Tja, dat heb je met een loterij he. Op het EK lag de weg inderdaad open, een gemiste kans maar toen niet goed genoeg. Op het WK was het toch anders en kan je de RD toch bij de best (zoniet de best) voetballende ploegen rekenen. De geplaatste deelnemers bepalen ook de loting he.
    Door de burenstrijd heerst er altijd wel wat rivaliteit maar ik denk dat Oranje wel weer wat hoop mag hebben en altijd leuker met de Nederlanders erbij dan pakweg Panama.
    Feit is dat wie zich niet plaatst ook niet geloot kan worden...
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:34
    Is.ook zo.
    Vind ik leuk
    Frefke +595
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:06
    Flutploegje 6 op 6 in NL. Klompenploegske 3 schamele puntjes !
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:08
    Is dat nou jaloezie? :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:52
    Wie staat er eerst in de FIFA ranking ? en staat Oranje nog voor Gibraltar want die hebben wél gewonnen !
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1418
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:07
    Wat een domme reactie!
    Want Nederland heeft niet gewonnen van Duitsland!
    En wat heeft Nederland gisteren gedaan?
    Wat een zielige opmerking van je!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:07
    Wij hebben 20 jaar niets anders gehad dan zulke opmerkingen van de Nederlanders,hoe noemt men dit?
    Pay-back of zoiets
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1418
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:28
    Zo een bullshit!
    En dat na een gelijkspel in België.
    Ik vind België een geweldig elftal hebben maar domme reacties als die van jou slaan nergens op!
    We hebben een betere interlandperiode achter de rug dan jullie! Verkeerd moment voor "payback"!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:14
    Ze hebben eens 2 maal , ja U leest goed 2 maal naeen niet verloren dat is voor jullie al een gigantisch succes en als we dan over domme reacties spreken dan sta ja toch helemaal vooraan in de rij . Doe ons nu een groot plezier en beperk U tot de Nederlandse VP
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1418
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:24
    Ik heb nooit gezegd dat Nederland zo geweldig is of wel?
    Maar jij gaat helemaal de andere kant op!
    Je moet leren lezen!
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:12
    Je bent de zoveelste met dit verzoek.

    Wat een verdraagzaamheid.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:30
    Zoals tegen Brazilië. Of zoals tegen Engeland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:35
    That's it? LOL
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:50
    Ja zoals je al gezegd hebt spelen wij altijd tegen zéér zwakke ploegen , daarom waren jullie uitgenodigd om onze reserven ook eens wat speeltijd te gunnen .
    Vind ik leuk
    Basvyncke +664
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:23
    Je moet je begeven naar de kaas-versie van voetbalprimeur... Dit is voor de Belgen
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:36
    Waar staat dat wettelijke verbod?


    Zeur toch niet zo, man.
    Vind ik leuk
    Basvyncke +664
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:02
    Als het enkel is om te zeiken zoals Hertje blijf je beter op de kaas-versie
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:12
    Ach wees blij. Het is gelukkig de enige hier die onzin uitkraamt op deze belgenmoppentrommelversie...
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52
    PS die grote bek, die hebben we van jullie geleerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:27
    Aha. Wij werden altijd arrogant genoemd, maar nu zijn jullie het nog veel erger. Wat je dus eigenlijk zegt, is dat jullie zo zielig zijn om direct te vervallen in hypocrisie? Goh. Wie had dat nou verwacht... :P
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
    Misschien moet je eerst eens leren lezen. Maar ik begrijp het wel, dat is een loodzware opgave voor het gros der Nederlanders. Jullie hebben immers toponderwijs. Het gros van jullie ‘master’ diploma’s staat gelijk met een velletje wc-papier in België. Dus, wat ik eigenlijk zeg is dat je eerst moet leren lezen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:21
    Wat een onzin zeg. Vooral in België zelf is men erg trots op het hopeloos verouderde onderwijssysteem daar.

    Gek dat jij onze masterdiploma's kunt beoordelen en vergelijken. Het lijkt meer uit je onderbuik te komen.

    PS. Zelf heb ik een tijdlang in België gewoond en mijn kinderen mochten een tijdlang jullie gestaalde perfectie in het onderwijs genieten. Ook algehele toestand in de zorg sprong eruit. Net als het onderwijs een pareltje...
    Ben met alle kennis hierover maar weer terug naar Nederland getrokken.
    ***cynische modus uit***

    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 13:22]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1693
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
    .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Pierke79 +389
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:53
    Ja, en jij ook
    Oorlogssterkte, laat me niet lachen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56]
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4743
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Mij leek het toch eerder omgekeerd hoor! België op 35% van hun sterkte en Nederland op 75%... Hazard was 10 minuten geconcentreerd, speelde op 70% van zijn kunnen (met de match in het weekend in het achterhoofd in een match zonder inzet) het Nederlandse zooitje op een hoopje! Toen zakte zijn concentratie omdat hij merkte dat de tegenstand toch niets voorstelde. Eden moet immers een uitdaging hebben, daarom staat hij er in Engeland vooral in de toppers!
    Wat ik ook gezien heb: met slechts 1 basisspeler in de Belgische ploeg in de 2e helft kon Nederland nog niet scoren... Misschien moeten we volgende keer met onze beloften tegen jullie spelen, dan hebben jullie hopelijk een echte kans om te winnen! :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:58]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:02
    Van de 11 NL-spelers waren er slechts vier basisspeler. En dat is inclusief de keeper. Een paar spelers waren zelfs enkele van onze slechtste ooit (zoals Strootman en Luuk de Jong), die enkel meededen omdat ze hun allerlaatste kans in Oranje kregen. Toch nog te goed voor de rode duifjes! Waarvan arrogant België vanmiddag nog beweerde dat de bankzitters al 5x beter zijn dan Nederland. Not...

    Met onze CL-finalisten Wijnaldum en Virgil van Dijk en het talentvolle nieuwe bloed Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Marten de Roon had deze povere duifjesformatie vanavond al met 1-6 verloren. ;-)
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4743
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:08
    Tja, met onze beste keeper van de wereld in doel, onze Kevin De Bruyne die wereldpases geeft, met onze topverdediging waaronder Vincent Kompany en Jan vertongen en onze top-flankspeler meunier zou het inderdaad een andere uitslag kunnen zijn!
    Iedereen heeft gezien dat jullie de betere jongere bankzitters hebben maar onze A-ploeg is voorlopig nog out of your League :)
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:32
    Euh, Groeneveld, Dumfries, vd Beek, van Aanholt, Strootman zijn normaal geen basisklanten (meer).

    Hazard speelde eventjes leuk en je beoordeling is weinig sportief. Ik mag aannemen dat een topper altijd top wil spelen. Lukakoe zat overigens volledig in de tang bij de 19 jarige de Ligt.

    Jullie.misten een aantal basiskrachten, wij ook. Ik had verwacht dat Oranje zou verliezen, maar ze speelden gelijk. En nog nooit in mijn leven zag ik het een Belg niet bloedserieus nemen tegen Oranje. Beetje flauwe en wat onsportieve reactie.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14878
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:59
    Allee, je hebt je zegje kunnen doen! Pilletjes innemen, warmwaterkruikje vullen en hupsakee je bed in. Het is al donker buiten!
    Vind ik leuk
    Vlad +2200
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:05
    Die Hollanders toch, wat een naiviteit en roze brilmannetjes. Ik zou zeggen, ga gauw wat everzwijnen n**ken, mss als je dan wat minder bronstig bent dat er wat meer bloed naar je hersenen vloeit zodat je iets zinnigs neer kunt pennen in plaats van dat waanzinnig geraaskal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:06
    Het is een pijnlijke avond die de zwakheid van het belgental bloot heeft gesteld. En dat is vervelend, ik weet het. Maar om dan zulke stoute dingen te gaan zeggen? Foei hoor!
    Vind ik leuk
    Vlad +2200
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
    Pijnlijk, niets gevoeld hoor, zelfs niet gekeken, was maar experimentele wedstrijd tegen Nederland, en hebben dan ook nog gelijk gespeeld met onze reserven, so where’s the problem man
    Vind ik leuk
    Frefke +595
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:23
    Vlad laat zo jong, we hebben nu al genoeg problemen met de everzwijnen in onze Ardennen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:48
    De Ligt en De Vrij mogen bij Anderlecht nog niet meedoen en dat wil dan wel iets zeggen .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:58
    Het A team is zo sterk van jullie Belgen. Veel sterker dan het A team van NL. Maar de back up is wel heel zwak. Tielemans wordt altijd zo gehyped. Maar moet wel eerlijk zijn dat Frenkie de jong 10 klasses beter is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:03
    Beide A-teams zullen aan elkaar gewaagd zijn denk ik. Over 1-2 jaar steekt NL weer ruimschoots boven de duifjes uit.
    Vind ik leuk
    Vlad +2200
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
    A team van Nederland evenwaardig aan dat van Belgie.......😂😂😂😂😂😅😅😅😅🤣🤣🤣🤣🤣...dringend stoppen met die wiet man, maar denk dat het voor jou al te laat is 🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
    Leef nog even in je bubbel nu het nog kan. :P
    Vind ik leuk
    Vlad +2200
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:14
    Jij weet hoe het is daarbuiten he...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:17
    Hmmm ja, zo eens in de 35 jaar kom ik er voor een jaartje of 5 eens buiten. Heb ik liever dan andersom!! ;-)
    Vind ik leuk
    Vlad +2200
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:34
    Vrees voor je dat je er met 5 niet zult komen...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
    De mening van Bronstig Hert is zeker niet die van alle Hollanders. Ik vond het een amusant duel en NL is goed op de weg terug, maar om nu gelijk de vlag uit te hangen vind ik een beetje vroeg. Belgie heeft klasse spelers en gun dat jullie ook. Laten we voor elkaar juichen in plaats van kibbelen, we zijn Nondeju buren !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws