Bayat deed er alles aan om RSCA aan Hazard te helpen: 'Een stukgeslagen wijnfles'

Bayat deed er alles aan om RSCA aan Hazard te helpen: 'Een stukgeslagen wijnfles'

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 19:38ma 15-10-2018 om 19:38

De advocaat van Mogi Bayat hekelde afgelopen week nog het machtsvertoon van de speurders tijdens Operatie Propere Handen. Zo werd hij uit zijn bed gelicht en zou er zelfs een wapen tegen het hoofd van zijn vrouw geplaatst zijn. Bayat is echter ook geen doetje.

Zo valt te lezen in Humo. Het komt ook met één voorbeeld naar voren. Het is alom geweten dat Anderlecht in de zomer van 2014 Thorgan Hazard probeerde weg te kapen bij Zulte Waregem, dat de middenvelder toen huurde van Chelsea.

In het weekblad valt te lezen dat er in die periode een nachtelijke discussie ontstond tussen Bayat en een Waregems bestuurslid. Essevee wou Hazard absoluut niet laten gaan, waarop Bayat er alles aan deed om hem tot te overtuigen.

'Daarbij meende Bayat zijn argument kracht bij te moeten zetten met een stukgeslagen wijnfles.' Ook Zulte Waregem-CEO Patrick Decuyper was aanwezig. Hij zou na die ruzie ook beslist hebben om uit het voetbal te stappen. Zulte Waregem overwoog ook juridische stappen, maar zover kwam het niet. Waarom niet? 'Te bang', valt te lezen.

'Bayat vertegenwoordigde Anderlecht in het dossier rond Hazard', valt nog te lezen. 'Herman Van Holsbeeck keek vanuit de achtergrond stilzwijgend toe. Bij de onderhandelingen was ook Laurent Denis aanwezig (ex-advocaat van Anderlecht en AA Gent) en raadsman van Bayat.'

Plaats een reactie

Shredder +3187
maandag 15 oktober 2018 om 19:41
De klasse van Anderlecht!
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
maandag 15 oktober 2018 om 19:42
Bayat is niet Anderlecht. Wat is dat nu voor zever
Vind ik leuk
Shredder +3187
maandag 15 oktober 2018 om 19:45
En jij denkt dat Anderlecht hier niets van wist? Dat daar niemand van Anderlecht bij was om te onderhandelen?
Vind ik leuk
dethklok28 +5707
maandag 15 oktober 2018 om 21:16
EDIT medeplichtigheid door associatie? Tja ik zou in herhaling vallen. Zie hieronder
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 21:19]
Vind ik leuk
Zero123 +1231
maandag 15 oktober 2018 om 20:20
Tot 10 maand geleden wel natuurlijk. Of hebben ze daar nu 0 titels?
Vind ik leuk
Prpldynmt +7956
maandag 15 oktober 2018 om 19:43
Begrijpend lezen was blijkbaar niet je sterkste vak in school. Bayat bedreigde het bestuurslid van Zulte, niet Anderlecht.
Vind ik leuk
Shredder +3187
maandag 15 oktober 2018 om 19:44
Lol. Dus... hij werkte VOOR Anderlecht.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7956
maandag 15 oktober 2018 om 19:45
Als makelaar ja, niet als bedreiger. We hebben onlangs gezien tot wat Bayat in staat is, zonder medeweten van betrokken partijen.
Vind ik leuk
Shredder +3187
maandag 15 oktober 2018 om 19:46
Kan jij wel lezen? Hij heeft de bestuurder van Essevee bedreigd met een stukgeslagen wijnfles om Anderlecht te helpen...
Vind ik leuk
Prpldynmt +7956
maandag 15 oktober 2018 om 19:47
En waaruit maak je op dat Anderlecht hiervan op de hoogte was? Heeft Herman Bayat de wijnfles gegeven? Bayat wou Anderlecht misschien wel helpen, maar Anderlecht heeft hem toch niet de opdracht gegeven om hem te bedreigen?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:47]
Vind ik leuk
Shredder +3187
maandag 15 oktober 2018 om 19:48
Blijkbaar Van Holsbeeck en Denis ook aanwezig? Al stond dat er eerst nog niet in het stuk.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7956
maandag 15 oktober 2018 om 19:50
Dat stond inderdaad niet vermeld in het eerste stuk. Nu staat dat Herman stilzwijgend toekeek ... dat verandert de situatie wel.
Vind ik leuk
Zero123 +1231
maandag 15 oktober 2018 om 20:21
Hoe naief ben jij zeg?😂
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:41
Ik ben benieuwd naar die verdachte wedstrijden tss Charleroi en Brugge. Daar zitten pas geurtjes aan
Vind ik leuk
Knightofh +905
maandag 15 oktober 2018 om 19:49
Beste,

Bayat was geen werknemer van Anderlecht. Hij was een makelaar en werkte voor alle ploegen.

Dat het een degoutant mannetje is. Idd maar dat was. Voor iedereen zo.
Vind ik leuk
Shredder +3187
maandag 15 oktober 2018 om 19:50
Maar Van Holsbeeck was wel aanwezig.
Vind ik leuk
Knightofh +905
maandag 15 oktober 2018 om 21:29
Net als zo velen.

Er zijn btw nog verhalen naar buiten gekomen dat hij mensen afdreigde.
Bizar maar toen was rsca er niet bij. Mss toch eerder een Bayat probleem?...
Vind ik leuk
Geert1980 +740
maandag 15 oktober 2018 om 19:54
BAYAT stond wel op de loonlijst bij Anderlecht en dat als makelaar om.zo zeker te zijn van zijn diensten.
Vind ik leuk
Knightofh +905
maandag 15 oktober 2018 om 21:27
En Bij andere.

Gaan we Nu echt naïef beginnen doen en denk dat dit de schuld was van Anderlecht? Mij niet gelaten hoor, maar besef dan ook dat je dan even goed kan geloven in sinterklaas
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 15 oktober 2018 om 21:41
Dat kun jij weten vanuit uit koestal zeker !!!
Vind ik leuk
Prpldynmt +7956
maandag 15 oktober 2018 om 19:42
Achteraf is het altijd makkelijk praten of beschuldigen. Als ze toch zo bang waren, konden ze anoniem klacht indienen bij de politie, wat dus ook niet gebeurd is.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18214
maandag 15 oktober 2018 om 19:45
Als je maar met drie in die bestuurskamer was dan heb je niet veel aan een anonieme klacht.
Vind ik leuk
Shredder +3187
maandag 15 oktober 2018 om 19:48
Blijkbaar Van Holsbeeck en Denis ook aanwezig? Al stond dat er eerst nog niet in het stuk
Vind ik leuk
Lord Wenger +18214
maandag 15 oktober 2018 om 20:05
Blijkt inderdaad, stond er nog niet bij daarnet.
Vind ik leuk
Toca +52273
maandag 15 oktober 2018 om 20:05
Ben is aan t nadenken met welk verhaal ik anoniem is de wereld ga insturen.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18214
maandag 15 oktober 2018 om 20:08
Is al te makkelijk inderdaad. Al ben ik er echt wel zeker van dat een agressieve Bayat geen fabeltje is.
Vind ik leuk
Toca +52273
maandag 15 oktober 2018 om 20:11
Sowieso is dat gewoon zo. Als ze Anderlecht nu maar niet laten degraderen 😁😁😁
Vind ik leuk
Lord Wenger +18214
maandag 15 oktober 2018 om 20:13
Denk dat er dan veel clubs gaan degraderen met Bayat als tussenpersoon voor transfers.
Vind ik leuk
Shredder +3187
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:48
Dat verhaal staat inmiddels ook in Het Nieuwsblad. Zonder Bayat bij naam te vernoemen. Al 2 bronnen dus, is gewoon de waarheid.
Vind ik leuk
Toca +52273
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:11
Dat bewijst dan wat iedereen al wist. Dat Bayat een gangster is.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 19:43
Toch raar dat dat nu allemaal naar buiten komt en waarom staat er hier geen naam bij van de journalist VP.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 19:46
Toch het bewijs dat iedereen in het voetbalwereldje ,de beerput liever gesloten houdde . Wie weet wat er nog allemaal naar boven komt nonsens en feiten.Er wordt zo veel gezegd ,dat je niet meer weet wat te geloven
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:03
Bayat is Anderlecht.. Kan als enigste overal binnen met vingerafdruk.. Begint warm te worden...
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:13
Het zou me zeer sterk verwonderen moest Anderlecht op de een af andere manier niet in dit dossier opduiken. Ze zijn trouwens de recordhouder i het kampioenschap kopen. Tijd zal het uitwijzen of Coucke zal serieus zijn porte-feuille moeten opentrekken.
Vind ik leuk
jericho666 +3810
maandag 15 oktober 2018 om 23:12
Vandaag zijt gij den eerste die over het kampioenschap kopen begint. De andere lomperikken slapen waarschijnlijk nog
Vind ik leuk
Zero123 +1231
maandag 15 oktober 2018 om 20:23
Hier se, de witte ridders van het belgische voetbal. Hulde!
Vind ik leuk
Frefke +1495
maandag 15 oktober 2018 om 20:40
HVH wist waarschijnlijk heel goed met wie en met wat hij bezig was zo blijkt nu.
Is ondervraagd en vrij gelaten zonder voorwaarden.
Vind ik leuk
deket +309
maandag 15 oktober 2018 om 20:48
Laat ons eens ophouden met die insinuaties.
Vorig seizoen herinner ik mij dat Brugge op een gegeven moment 15 penaltys kreeg en geen tegen. Terwijl ze er minimaal 5 tegen moewten krijgen en er 10 geschenkpenaltyskregen. De voorzitter die ook baas van de bond is?
Wesley krijgt die dit seizoen nog zijn tereche straf? Vranjes reeds wel
Vind ik leuk
JDP +837
maandag 15 oktober 2018 om 21:15
Niks van aan ... Mogi is een verzamelaar van kapotte wijnflessen... 😇
Vind ik leuk
jericho666 +3810