Goots onthult: Omkoping zie je zelfs bij de kleinste caféploeg

    Goots onthult: "Omkoping zie je zelfs bij de kleinste caféploeg"

    maandag 15 oktober 2018 om 12:45

    Afgelopen week was heel België in de ban van het omkopingsschandaal. Ook Patrick Goots, ex-spits van onder meer Antwerp en KV Mechelen, volgde het op de voet. Hij gelooft niet dat voetbal zonder omkoping kan.

    Goots denkt niet dat dit onderzoek veel gaat veranderen. "Alles en iedereen gaat onderzocht worden en schuldigen zullen moeten boeten. Maar ik ben er honderd procent zeker van dat het vervolgens weer allemaal z’n gangetje zal gaan. En er op het einde van dit seizoen opnieuw 'zaken' gaan gebeuren rond de titel- en degradatiestrijd, van de hoogste tot de laagste afdeling. Pessimistisch? Nee, realistisch", vertelt hij in Gazet Van Antwerpen.

    De aanvaller ziet dit zo opnieuw gebeuren. "Ik heb zo lang in dat wereldje rondgelopen dat ik met zekerheid kan zeggen dat omkoping inherent is aan competitievoetbal. Dat ga je er nooit uitkrijgen, welke plannen of hervormingen je ook wil doorvoeren. Altijd zal er wel ergens een 'bevriende' speler, makelaar, trainer of voorzitter zijn die een handje kan helpen. En ja, dat gebeurt van de kleinste caféploeg tot de grootste topper."

    Onschuldige clubs bestaan volgens Goots niet. "Ik ben er zeker van dat alle zestien clubs die nu in Eerste Klasse spelen allemaal, zonder uitzondering, ooit in hun geschiedenis al gezondigd hebben. Iedereen heeft boter op het hoofd, dat moet niemand ontkennen.”

    Plaats een reactie

    BS90 +4582
    maandag 15 oktober 2018 om 12:59
    Ik ken een gast die zelfs bij de jeugd (!) ooit een match met een monsterscore moest verliezen om de tegenstander kampioen te maken. In ruil kreeg die club dan twee vaten bier. Goots heeft gelijk, dit zal nooit stoppen
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15152
    maandag 15 oktober 2018 om 13:09
    Nagels met koppen, Patje! Net daarom ook dat niemand, tot het ontdekt werd, zijn mond durfde opendoen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:32
    Ze weten er allemaal meer van maar tot Bellemans voorbij komt doet niemand zijn mond open , 1 pot nat.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:22
    De mens geld en elkanders rugkrabben. Zit er gewoon te diep in. Maar KV wordt momenteel uitgeput. Omdat zij de beerput wouden openen. En dan zou iedereen zen brillen moeten knijpen. Nee nu Zijn de supps van een v d rechtvaardigste clubs de dupe. Mijne maat M. N. bevestigde dat niks onder tafel betaald werd alles volgens het boekje op KV...
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:41
    Omkoping, matchfixing volgens het boekje?
    Vind ik leuk
    Gheintje +224
    maandag 15 oktober 2018 om 14:49
    Idd, alles mag zolang dat in het boekje geschreven wordt.
    Vind ik leuk
    SD +9468
    maandag 15 oktober 2018 om 13:48
    Zie FC De Kampioenen ✌
    Vind ik leuk
    Den Didi +312
    maandag 15 oktober 2018 om 14:58
    Of de kapoennen hihihi
    Vind ik leuk
    Den Didi +312
    maandag 15 oktober 2018 om 13:55
    Ik vind heel erg dat je een abonnement heb en dan zoiets leest, dan stel ik voor aan de makelaar dat ze doen wat ze willen en dat ze voor ons allemaal en over heel Belgische voetbal die abonnement terug betalen dan is iedereen tevreden!! Met deze voorwaarden ben ik benieuwd of ze nog zin hebben met hun spelletjes
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +676
    maandag 15 oktober 2018 om 15:05
    Misschien dat ze maar eens iets moeten invoeren dat klokkenluiders (spelers / trainers) vrijgesteld worden van vervolging en dat in de mate van het mogelijk ook hun namen niet genoemd worden. Principieel ben ik niet voor zo'n kliksystemen. Maar het lijkt me het enigste waarmee je het hele zootje mee naar boven kunt laten komen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:31
    Ik vrees dat diegene die zijn mond opentrek zijn carrière mag vergeten .
    En als ze hun mond opendoen dat ze dan naam en toenaam zeggen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:33
    Het voetbal kan niet zonder omkoping???Hoe moeten wij supporter zijnde ons voelen terwijl er vanalles gefixt word?We zouden eigenlijk massaal moeten thuis blijven eens kijken hoe ze dan zouden reageren.
    Vind ik leuk
    MoCa +246
    maandag 15 oktober 2018 om 18:17
    Inderdaad w-b forever, en wij supporters hier maar op deze site en ook andere elkaar de huid volschelden voor niks ! Jammer genoeg draait alles rond geld en is clubliefde ver te zoeken bij clubleiders. Ze hebben geluk dat wij sukkelaars nog willen gaan kijken naar de match, anders was alles om zeep. Laat ons inderdaad allen thuisblijven !!! Het vrouwtje zal content zijn :-)
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    maandag 15 oktober 2018 om 15:53
    Hangt er ook van af hoe je omkoping wil omschrijven. Ik heb ooit op een jeugdtornooi een premie van een supporter van een ander team gekregen wanneer we zouden winnen in onze laatste poulewedstrijd. Wij konden de finale niet meer spelen, de ploeg van die supporter wel indien wij onze wedstrijd wonnen. Gevolg: voor ons was het geen verplicht nummertje meer en we hebben de mouwen opgestroopt. Is dit omkoping? Of een extra aanmoediging geven? En waar ligt de lijn?
    Vind ik leuk
    camargue +2550
    maandag 15 oktober 2018 om 16:25
    en wat met spelers Goots, niks mee aan de hand zeker?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:35
    Ik denk voor geld of een horloge niet , maar voor een bak bier of een backstage ticket voor Graspop bij Patje misschien wél
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:43
    MOCA Ge moet thuis blijven nu niet al te letterlijk nemen he.Ik bedoel daarmee dat ge uw tijd beter kunt besteden dan naar diene omgekochte boel te gaan kijken.Wilt u persee bij het vrouwke thuis zijn mij ook goe man lol!!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:08
    Het is zelf ook gene zuivere, heeft zelf een café ploeg waar em elk jaar de beste spelers voor haalt en betaalt, heeft ons ook ooit laten winnen toen zijn ploeg puntenaftrek kreeg door een illegale speler, grote carrière, maar rotte appel
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    maandag 15 oktober 2018 om 20:14
    jij ook boter op het hoofd Goots?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws