Courtois of Navas? Lopetegui heeft keuze voor Champions League-duel gemaakt

    Courtois of Navas? Lopetegui heeft keuze voor Champions League-duel gemaakt

    woensdag 19 september 2018 om 09:00

     Thibaut Courtois kwam afgelopen transferperiode over van Chelsea en maakte zijn droomtransfer naar Real Madrid. Daar loopt echter ook nog Keylor Navas rond.

    De Costa Ricaanse sluitpost stond de afgelopen seizoenen als nummer één onder de lat bij De Koninklijke en lijkt niet zomaar op te geven. Dat ziet ook coach Julen Lopetegui. "Navas doet het goed en hij traint hard. Hij is een strijder en competitiebeest. Hij doet altijd wat er van hem wordt verwacht en dat zal hij ook heel het seizoen bijven doen."

    "Hij gaat de concurrentie aan, net als zijn ploegmaats", vertelt Lopetegui op een persconferentie. "Ik ga jullie niets verklappen. We hebben schitterende opties in doel. Welke beslissing we ook nemen, ik ben er zeker van dat we het goed zullen doen", wordt de Spaanse hoofdtrainer geciteerd door Het Laatste Nieuws.

    Update 19/09, 09.00u: Het Nieuwsblad weet dat Lopetegui voor het Champions League-duel tegen AS Roma voor Navas kiest in doel. De Costa Ricaan wordt zo beloond voor het harde werken. Courtois zal ondanks zijn goede prestatie op de bank plaatsnemen.

    Plaats een reactie

    dinsdag 18 september 2018 om 16:57
    Ik ben nog steeds niet overtuigd van Courtois
    Vind ik leuk
    Robbie007 +523
    dinsdag 18 september 2018 om 17:00
    Ik wel...Lopetegui precies niet echt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:04
    Courtois is er later bij gekomen en moet nog zijn verdediging beter leren kennen daar heeft Navas een voordeel. Maar Courtois heeft soms van die rare foutjes zoals bal uit zijn handen laten glippen en voor zijn grootte moet hij toch meer in duel gaan op vrijschoppen en corners.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 17:06]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:12
    Dan heb je Navas soms nog niet gezien, daar is het niet glippen soms maar grandioos er naast gaan. Soms ook prachtige save's.

    Maar Courtois is het meest constant, sowieso ook de betere van de 2.
    Vind ik leuk
    Vlad +1944
    dinsdag 18 september 2018 om 17:38
    Denk dat dat eigen is aan alle keepers, ook veldspelers laten de bal wel eens van de voet wegspringen, een verkeerde controle, een slechte trap, alleen bij keepers valt het meer op en wordt er meer een punt van gemaakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:50
    Gelukkig voorhem is dat 2x gebeurde zonder erg bij de RD en niet bij Real
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:54
    Wanneer dan wel , als hem nooit een doelpunt toestaat ???
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4450
    dinsdag 18 september 2018 om 20:50
    Laat het toch duidelijk zijn dat Courtois enkel in doel staat onder druk van de voorzitter!
    Indien Zidane was gebleven was er van Courtois heus geen sprake. Lopetegui heeft helaas nog niet de status van Zidane, durft of kan nog niet openlijk tegen zijn voorzitter ingaan... Aanvankelijk wilde hij ook, net als Zidane Navas in doel houden maar hierop heeft de voorzitter druk gezet om Courtois op te stellen! Afgelopen weekend kwamen echter al de eerste kritische opmerkingen van de fans over Courtois... Hij zal zich echt niet veel fouten kunnen permitteren of Navas neemt zijn plaats terug in!
    Courtois is mijns inziens trouwens zeker niet beter dan Navas, staat niet in mijn top-4 van beste keepers!
    Vind ik leuk
    Amongoth +133
    woensdag 19 september 2018 om 09:25
    Ben ik toch blij dat we u hebben sé, de meeste kranten plaatsen gewoon een hoop geruchten, en gissen maar.
    Geen enkele ploeg, en zeker topteams maken de dag op voorhand hun opstelling bekend.
    En als die, en als dat, en als nog wat...... gewoon zever. Zidane moest volgens u Hazard hebben, als hij moest overnemen van Mourhino, denk je dan echt dat Hazard voor United zou spelen.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4450
    woensdag 19 september 2018 om 19:57
    Oei, wat zijn de geruchten op het moment? Inderdaad, Zidane heeft als eis gesteld dat Hazard naar Man U gehaald wordt :)
    En waar zit Courtois vandaag in de Champions League? Juist, waar hij hoort: Op de bank!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 12:51
    Oei , wat heeft die U in de weg gelegd ? Hoort zeker tot de wereldtop , heeft bij Chelsea toch Petr Cech uit het doel gespeeld op het moment dat die ver van versleten was . Verkozen tot beste doelman op het WK dan denk ik zo dat die mensen er iets méér van kennen dan wij maar uiteraard mag iedereen zijn mening hebben .
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4450
    donderdag 20 september 2018 om 16:36
    Hahaha, Ward, zie het als een ietwat gepikeerde reactie op de heer Amongoth hierboven die steeds te pas en te onpas vrij arrogant reageert op mijn Posts :).
    Wat betreft Courtois blijf ik zeggen dat het een zeer goede keeper is maar voor mij absoluut niet de beste van de wereld! Heeft idd een vrij goed WK gespeeld maar evengoed een minder seizoen bij Chelsea gedraaid...
    Navas daarentegen heeft een heel goed seizoen gekeept en heeft 3 keer op rij de Champions League gewonnen... Is ook verkozen tot beste keeper in de Champions League... Lijkt me dus ook zijn kwaliteiten te hebben!
    Maar zoals je zegt: iedereen mag zijn mening hebben hè!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:23
    Zowel Chelsea als Real hebben een zwakke competitie gespeeld en daar kwam er toch regelmatig kritiek op zowel Courtois als op Navas dus volgens mij is een doelman wel wat afhankelijk van de vorm van zijn ploeg en zeker van de verdediging . Navas daarentegen heeft zich wel getoond in de CL
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +546