UPDATE: Zulte Waregem krijgt pas eind deze week duidelijkheid

    UPDATE: Zulte Waregem krijgt pas eind deze week duidelijkheid

    donderdag 20 september 2018 om 07:45

    Franky Dury en Zulte Waregem zitten in het sukkelstraatje. De West-Vlamingen begonnen aan de competitie met vijf punten uit zeven wedstrijden. Bovendien moet Essevee mogelijk enkele weken verder zonder één van zijn sterkhouders.

    Damien Marcq moet zich immers komen verantwoorden bij het bondsparket na zijn rode kaart van afgelopen zondag op het veld van Antwerp (5-1). De middenvelder moest na amper een kwartier al naar de kleedkamer met een rood karton.

    Update 17/09, 16.00: Volgens de officiële website van de Jupiler Pro League moet Marcq meer dan zich enkel gaan verantwoorden voor zijn rode kaart. Volgens scheidsrechter Boucaut deed de speler daarna nog moeilijk en weigerde hij van het veld te gaan. De ref zou ook melding gemaakt hebben dat Marcq uitpakte met 'bedreigende kritiek'.

    Update 18/09, 16.30: Zulte Waregem zal Damien Marq twee wedstrijden effectief moeten missen. De geschillencommissie heeft de straf vastgelegd op drie weken schorsing, waarvan één wedstrijd voorwaardelijk. Daarbovenop komt ook een boete van 2500 euro.

    Update 20/09, 07.45: Volgens Het Nieuwsblad heeft Zulte Waregem beroep aangetekend tegen de schorsing en de boete van Marcq. Vrijdagmiddag wordt het strafdossier in hoger beroep opnieuw behandeld. 

    Plaats een reactie

    Brubru +3814
    maandag 17 september 2018 om 13:34
    Dit was toch nooit een rode kaart.
    Ik heb de indruk dat het parket zijn vorige fouten wil rechtzetten door anderen nu zwaarder te straffen dan nodig.
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +164
    maandag 17 september 2018 om 14:11
    Als Marq die laatste beweging niet maakt door zijn been te strekken was dat geen rode kaart geweest, enkel geel wegens gevaarlijk spel. Nu was dat altijd een rode kaart want zo trap je iemand van het veld als je pech hebt.
    Daarbij denk ik niet dat hij echt de intentie had om de tegenstander te kwetsen.
    Vreemd genoeg spreekt de indicatieve tabel onder Nr. A2 van :
    Brutale fout op een tegenstrever – gevallen waar
    de bal binnen spelbereik is (incl. een doelkans
    verhinderen door een onbesuisde overtreding)
    - zonder het veroorzaken van een zware blessure over een uitsluiting van 2 wedstrijden.
    En slechts bij gevallen waarbij een zware blessure wordt veroorzaakt over een oproeping.
    Vind ik leuk
    Don John +83
    dinsdag 18 september 2018 om 18:22
    inderdaad die laatste beweging met zijn been te strekken... was er teveel aan. Dat hij niet de intentie had om de tegenstrever te raken wil ik zeker aannemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 07:45
    Stel dat het Van Damme was die dit deed bij bv Harbaoui ....?
    Dan was ongetwijfeld de 'lofzang der beenhouwers' weer boven gehaald. 😒
    De actie die hij doet was gewoon onbesuisd en gevaarlijk.
    En het is niet omdat de tegenspeler niet gekwetst raakte dat het daarom minder gevaarlijk was.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4623
    maandag 17 september 2018 om 13:37
    wat had hij nu gedacht...
    Vind ik leuk
    Charlie VS +235
    maandag 17 september 2018 om 13:56
    Donkergeel of lichtrood. Het feit dat hij, wanneer zijn been in de hoogte is, een stootje voorwaarts doet, heeft hem de das om gedaan.
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +164
    maandag 17 september 2018 om 14:12
    Volledig mee eens.
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    maandag 17 september 2018 om 14:22
    Je kan dan misschien in de reglementen zetten dat je gewoon niet meer in duel mag gaan.
    Vind ik leuk
    Toca +33165
    maandag 17 september 2018 om 16:32
    Daar gaan ze nu toch geen 4 weken voor geven zeker. Te belachelijk voor woorden.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:12
    Raar dat analisten als Geert De vlieger en Marc Degryse allebei zeiden belange GEEN rood en GEEN strafschop....
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    maandag 17 september 2018 om 17:20
    Voor mij was dat ook geen rood maar de arbiter beslist natuurlijk. De reden voor de oproeping is niet de fout maar wat er nadien gebeurde. Ik stond er niet tussen dus geen commentaar.

    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 07:48
    Tja, vreemd als ge gesandwicht wordt in de 16, dat dat al geen strafschop meer zou zijn... 🤔
    Misschien moeten de analisten ook wat meer roteren, zodat ze fris blijven ...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:48
    Heel erg,maar ja als ge vanop een toren blaast, valt ge er soms eens af........🤔😊
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:57
    Antwerpen moest 2 rode kaarten krijgen. De fout op de fauw en de hoge voet tegen zijn hoofd die zelf geen fout was. Ze mogen de scheidsrechters eens goed wakker schudden of er ga weer eens moeten wat gebeuren.
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    dinsdag 18 september 2018 om 16:26
    Voor de te hoge voet op De Fauw is wel gefloten en geel getrokken ,lijkt mij correct ,De Fauw blijft voor dood liggen en twee minuten later huppelt hij doodleuk over het veld,daar krijg ik iets van
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2113
    donderdag 20 september 2018 om 11:17
    Poulain kreeg 2 jaar geleden rood voor een te hoog geheven voet op Canesin, iedereen vond dat toen maar normaal, nu zou geel een correcte beslissing moeten zijn? Bizar...
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    zaterdag 22 september 2018 om 19:22
    2 jaar geleden,man man man,gaan we zo beginnen,al dat Calimero gedoe
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    zaterdag 22 september 2018 om 19:26
    Die Poulain ging vorig weekend ook zo met voet vooruit op een Lokere speler in,kreeg zelf geen geel, dus?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:26]
    Vind ik leuk