UEFA ontkent Champions League-geruchten: ''Dat idee wordt niet besproken''

    UEFA ontkent Champions League-geruchten: ''Dat idee wordt niet besproken''

    donderdag 13 september 2018 om 15:26

    Dat wedstrijden uit de Primera Division dit seizoen mogelijk in de Verenigde Staten worden afgewerkt, was al bekend. Maar ook de finale van de Champions League wordt mogelijk buiten Europa gehouden.

    "Er zijn gesprekken gaande over de haalbaarheid om de finale van de Champions League in New York te houden", aldus mediamagnaat Jaume Roures van Mediapro tegen Catalunya Rádio.

    Eerder kwam al naar buiten dat de Primera Division-wedstrijd tussen Girona en Barcelona hoogstwaarschijnlijk in Miami wordt afgewerkt. 'Het zal Girona niet alleen direct financieel voordeel opleveren, de club zal ook wereldwijde media-aandacht krijgen", stelt Roures.

    In Spanje is dat nieuws in ieder geval onderwerp van veel discussie. Spelers zouden er weinig voor voelen om mee te werken aan het plan om wedstrijden in Amerika te spelen. LaLiga-voorzitter Javier Tebas stelde eerder dat clubs 'niet verplicht' zijn een duel af te werken in de Verenigde Staten. "Alleen de clubs die dit zelf willen, zullen gaan'', stelde hij.

    Update 13/09, 15:26 uur: UEFA-president Aleksander Ceferin heeft in een officiële verklaring ontkend dat er gesprekken gaande zijn om de Champions League-finale af te laten werken buiten Europa. ''Dit idee wordt momenteel helemaal niet besproken'', stelt hij. ''De UEFA heeft geen plannen om de finale van de Champions League buiten Europa plaats te laten vinden.''

    Lees meer over:Champions League

    Poll

    Mag van jou de finale van de Champions League buiten Europa worden gespeeld?

    (430 stemmen)

    Plaats een reactie

    Garland +5187
    maandag 10 september 2018 om 19:24
    Je zal maar een fan zijn van een ploeg die de finale speelt.
    Vind ik leuk
    Smuuw +582
    maandag 10 september 2018 om 19:30
    Dat die zelf naar Europa vliegen als een wedstrijd willen zien. Wasda nou?🙄
    Vind ik leuk
    Rune1891 +1506
    maandag 10 september 2018 om 19:31
    1 op 4 vind dit dus geen probleem? Gaan die 1 op 4 überhaupt eigenlijk wel eens naar een stadion?
    Vind ik leuk
    SD +7961
    donderdag 13 september 2018 om 15:49
    Hoeveel CL-finales heb u tot nu toe bijgewoond ?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +1506
    donderdag 13 september 2018 om 16:33
    2, in Cardiff en Berlijn, en 2 Europa league finales (rotterdam en hamburg).
    Vind ik leuk
    Brubru +3772
    donderdag 13 september 2018 om 16:30
    Ik vind dat ook geen probleem. Ik zal dan ook nooit een CL finale bijwonen dus ...
    Ik zal je meer zeggen : ik heb de finale zelfs al jaren niet meer gezien op TV.
    Van zodra onze ploegen uitgeschakeld zijn - vroeg dus - geen CL of EL meer voor mij.
    Ik heb ook nog een leven naast het voetbal hoor wat veel anderen als ik de reacties lees op veel artikels (sommigen zien als ik ze mag geloven 10 matchen en meer per week) blijkbaar niet hebben.
    Niets plezanter dan gezellig met heel het gezin een restaurant bezoeken of de bioscoop of een bowling op zo een avond.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +1506
    donderdag 13 september 2018 om 16:39
    Tja, voetbal is nu eenmaal een passie van mij, mijn vrouw is 4 dagen op een week weg van huis, dus heb tijd genoeg om 's avonds een match te bekijken, ik ga nooit op café, ga amper uit of naar een bioscoop, drink geen alcohol en ben zelf kok, dus heb dan geld genoeg over om leuke voetbaltrips te maken naar competitie matchen in Engeland, Duitsland of Frankrijk, champions league finales of naar het wk in Rusland. Heb zowat half Europa al rondgereisd met de auto (kaliningrad hebben we ook met de wagen gedaan). Als ik naar spanje of Italië ga kijken probeer ik dan mijn vrouw mee te nemen, zodat we er dan nog een leuke trip kunnen van maken.
    Ieder zijn hobby zeker?
    Vind ik leuk
    Brubru +3772
    donderdag 13 september 2018 om 17:02
    Mooi voor je. Mij interesseren enkel de matchen van mijn eigen ploeg en dan enkel in het stadion. Voor TV val ik in slaap bij eender welke voetbalwedstrijd.
    Vind ik leuk
    Goaltje +893
    donderdag 13 september 2018 om 18:54
    Chique.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13373
    maandag 10 september 2018 om 19:40
    Straks gaan ze de spelregels ook veranderen voor die Amerikanen. Iets met een ovalen bal en ermee mogen lopen, anders snappen ze 't niet daar.
    Vind ik leuk
    Vaneigens +847
    maandag 10 september 2018 om 19:40
    Ik vind dat de finale in Quatar gespeeld moet worden!
    Vind ik leuk
    freeman +10184
    maandag 10 september 2018 om 20:00
    Gaat stilaan de richting van de Tour op, ritten in andere landen , maar de " finalerit " eindigt toch nog steeds in Parijs !
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13493
    maandag 10 september 2018 om 20:36
    Dit is er gewoon gigantisch over. Het moderne voetbal en de commerce maakt alles kapot.
    Vind ik leuk
    Vlad +1593
    maandag 10 september 2018 om 21:20
    Het begin van het einde, alle supporters van een ploeg die een thuiswedstrijd in het buitenland gaat afwerken zouden hun team voor de rest van het seizoen in een leeg stadion moeten laten spelen. Wij moeten in de huidige tijden trouwens zuinig allerlei opgelegde inspanningen doen om aan de milieunormen te voldoen en die mannen vliegen te pas en te onpas de oceaan over om een matchke te spelen. Europa (uefa) blijkbaar geldgeile speelbal van de Amerikanen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10426
    maandag 10 september 2018 om 23:01
    Ik krijg er stillekesaan genoeg van. Dat WK in Qatar is er al ver over. Ik hoop dat iedereen thuis blijft zodat ze daar alleen zitten in hun belachelijke stadions. En dan nu een Europese finale in Amerika??? Gewoonweg schandalig! Stel u voor dat ze de Super Bowl in Gent zouden spelen...
    Vind ik leuk
    Toca +30467
    donderdag 13 september 2018 om 15:44
    Of in het Jan breydel stadion:-)
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10426
    donderdag 13 september 2018 om 20:37
    Daar dacht ik eerder aan Monster truck of tractor pulling.
    WK kunstduiken is ook een optie...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UEFA ontkent Champions League-geruchten: ''Dat idee wordt niet besproken''