Anderlecht wrijft zich in de handen: “Er komen nog straffe kerels aan”

    Anderlecht wrijft zich in de handen: “Er komen nog straffe kerels aan”

    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:45

    Anderlecht wil meer en meer de nadruk leggen op de jeugd. Dat werd al snel duidelijk met talenten als Alexis Saelemaekers en Sebastiaan Bornauw die volop hun kans krijgen in het eerste elftal.

    Het verdedigend duo kan alvast op veel lof rekenen. "Er is goesting en kwaliteit. Neem nu Bornauw en Saelemaekers: dat zijn prachtige spelers, die nog beter zullen worden. En ze zijn nu al goed genoeg om Anderlecht te doen winnen", vertelt oud-speler Georges Heylens aan Het Laatste Nieuws.

    En volgens de voormalige Rode Duivel kan Anderlecht zich in de handen wrijven. "Ik ga in het weekend vaak een kijkje nemen bij de jeugd. Wel, er komen straffe kerels aan, hoor."

    "Zelfs als de resultaten uitblijven - waar ik niet in geloof -, dan nog moet Anderlecht doorgaan op dit elan. Dan kan de concurrentie op lange termijn niet meer volgen. Het is nu al zo”, aldus Heylens.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +11614
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:58
    Al jaren lang behoren de jongeren van Anderlecht tot het beste wat je in Europa kan vinden, dat laten ze op vele prestigieuze toernooien zien. Nooit is daar iets mee gedaan omdat makelaars de boel verpesten. Eindelijk kunnen we de vruchten plukken van onze goede ligging in België, het centrum van het land en zelfs van Europa. Ik zie de toekomst rooskleurig!

    Allez les mauves!
    Vind ik leuk
    Garland +5360
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:26
    Niks meegedaan? Praet, Tielemans en Dendoncker hebben volgens mij Anderlecht titels en veel geld opgeleverd.


    Ja, de doorstroming kan nog beter. Maar waar staan de rest van de ploeggenoten van die drie die ik net noemde? Er zijn er geen vijf vrees ik die het ergens anders wel al hebben volledig waargemaakt.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11614
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:49
    Bij elk Europees jeugdtornooi behoort Anderlecht tot de top. Als daar 5 toppers in 10 jaar van voortkomen, dan vind ik dat véél te weinig! Er wordt te vaak gekozen voor 2de rangs buitenlanders terwijl we dezelfde kwaliteit, voor minder geld, zelf hebben rondlopen. Het kan dus veel beter!!
    Vind ik leuk
    Garland +5360
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:30
    Dat ontken ik niet, maar dat die andere jongens het ook niet halen, zegt ook veel.
    Vind ik leuk
    Kris1 +790
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:50
    De nagel op de kop. Dit probeer ik in discussies met andere Clubsupporters duidelijk te maken. De meeste roepen nu om een nieuwe spits die waarschijnlijk eind seizoen zijn koffers mag pakken. Kortetermijnvisie en angst om de titel te mislopen. Willen we nog ooit wat betekenen in Europa zal het vanuit een zeeer gedegen jeugdwerking moeten komen. En Anderlecht heeft dat precies beter door dan de rest.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11614
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:54
    Ik hoop het, het kan ook uit noodzaak zijn...
    Maar het ziet er inderdaad heel goed uit.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3030
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:11
    Je hebt zeker een punt, maar ook niet vergeten dat voor velen de overstap naar het A-team onverteerbaar is. Een topper bij de jeugd is soms niet eens een meeloper bij het fanion, en dat is niet altijd de schuld van managers (hoewel deze categorie van moderne kwakzalvers ook bij mij niet moet rondkomen met tombolalotjes...)
    Vind ik leuk
    Toca +36312
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:04
    Kwestie zal zijn dat ook de fans zich niet te snel tegen de ploeg keren als het wat minder gaat. COYM!!!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3030
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:12
    Dat is heel vaak het probleem hé. Supporters zijn nog meer dan een bestuur puur op kortetermijnresultaat gefixeerd ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:28
    Waarom kopen ze dan al die Afrikaantjes !!!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11614
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:53
    Uit welk hol kom jij nu weer gekropen?
    In Brussel wonen veel mensen met Afrikaanse roots. Amuzu, Lukaku, Lukabakio....
    Ze kopen evenveel Oostblokkers.
    Vind ik leuk
    RD +795
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:47
    Sommigen leven nu eenmaal nog in het koloniale tijdperk, spijtig.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9898
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:13
    Al die? Welke? Die nieuwe?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:38
    Heel slim van Hein om deze jonge leeuwen vorig seizoen sporadisch is te laten proeven van het grote werk en niet te luisteren naar de roep van de supporters om ze in een slechtdraaiend elftal te laten verzuipen . Heeft in het tussenseizoen en de voorbereiding zijn systeem kunnen uitleggen en de gepaste versterkingen gehaald om dit te kunnen uitvoeren , nu dit nog toepassen tegen sterke tegenstrevers en de toekomst oogt mooi !
    Vind ik leuk
    blondel +2576
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:57
    Was wel niet het idee van Hein,hoor,vorig seizoen.Was omdat er niks anders opzat om jeugd te laten meespelen.Hetzelfde dit seizoen.Het is mooi nu het lijkt te lukken met Saelemaekers en Bornauw.Maar wat als Anderlecht hun eerste keuze had binnengehaald(Mbemba).Dan zou er waarschijnlijk geen sprake geweest zijn van Bornauw.Maar wel chapeau voor die 2 gasten dat ze het bewijzen een meerwaarde te zijn .Soms valt een ongelukje goed uit .
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:48
    Heel mooi om de jeugd kansen te geven, maar om kampioen te spelen zal er toch wat meer ervaring nodig zijn, jongeren moet je nu en dan kunnen brengen. Was bij tielemans ook zo. Lijkt me wat euforisch om met een vijftal jongeren constant in de basis superresultaten te behalen. Hoop dat het hun lukt. Kunnen andere clubs hun spiegelen eraan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws