Leekens laat zich uit over terugkeer naar België: Zeg nooit nooit ...

    Leekens laat zich uit over terugkeer naar België: "Zeg nooit nooit ..."

    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:04

    Hij is inmiddels al 69 jaar, maar Georges Leekens denkt nog niet aan stoppen. De trainer zit sinds juni zonder job. Hij wil graag terug aan de slag gaan.

    In juni werd Leekens nog ontslagen als bondscoach van Hongarije. Hij mocht niet meer dan vier wedstrijden coachen. Leekens is inmiddels al 69 jaar, maar zoekt toch nog naar een nieuwe uitdaging. "Ik moet altijd lachen als ik collega's hoor vertellen dat ze stoppen op een bepaalde leeftijd", zegt hij.

    "Je ouderdom heeft niks te maken met je prestaties. Sommige spelers zijn uitgeblust op hun 24ste, er zijn er die doorgaan tot hun 40ste. Hoe vaak is Kompany niet afgeschreven? Een schande, vond ik dat. Om maar te zeggen: ik mag dan 69 zijn, ik ben niet versleten. Integendeel: ik ben een bétere coach dan toen ik Moeskroen bijna naar de titel leidde", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

    Leekens zoekt inmiddels al een tijdje naar een job. Dat heeft ook een reden. "Als ik wil, heb ik morgen werk. Er zijn al aanbiedingen geweest, maar ik ben kieskeuriger dan ooit. België? Zeg nooit nooit. Al denk ik dat dat niet meer voor mij is", besluit hij.

    Plaats een reactie

    Daydreamer +4746
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:09
    Dat denk ik ook niet nee! :) :)
    Vind ik leuk
    thima +93
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:12
    HOPELIJK NOOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:14
    24 clubs getraind in 32 jaar en in 90% van de gevallen ontslagen geweest. Zijn C4-Panini-boek is bijna gevuld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 21:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:08
    Op de arbeidsmarkt raak men nergens binnen als iemand met een CV afkomt waar men 24 keer ontslagen is, met zo een CV is men veroordeeld tot levenslang aan de dop.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    blondel +2576
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:33
    Denk dat praktisch elke trainer ontslagen wordt.Dus zo erg is dat niet.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14907
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:29
    Van Mac the Knife naar 'tMactallemoalniemeeruit.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4746
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:44
    Mactnogallemaalesverkloten
    Vind ik leuk
    Kingambo +1675
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:30
    George-ke aub doe ons een plezier en ga biljaren
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2767
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:31
    Een blaaskaak meer of minder in het Belgisch voetbal
    Wie gaat daar nu van wakker liggen
    Vind ik leuk
    Vaneigens +864
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:43
    Iets voor Lokeren?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4746
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:49
    George 90%...
    90% van zijn geld heeft hij verdiend zonder werken... ontslagpremies hè!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:23
    Als ik dat geweten dan ging ik voor een trainersdiploma, toch gemakkelijk hė overal trainer worden inclusief die olielanden veel cashen en veel ontslag vergoedingen opstrijken. Slim aangepakt van nonkel Georges.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4746
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:27
    George is overal mr 90% hè!
    Bij 90% van de clubs waar hij werkte ontslagen...
    Bij die clubs bleef 90% van het werk liggen... terwijl 90% van het budget op was!
    In 90% van de interviews die hij geeft gaat het minstens 90% van de tijd over George Leekens!
    En nog effe en hij is in 90% van de wereld op straat gezet!
    :) :)
    Vind ik leuk
    blondel +2576
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:38
    Die ene uitspraak maakt hem niet tot een slechte trainer.Ik vind dat er altijd weinig respect is voor Leekens.En sorry,maar de meeste trainers zijn voor 90% ontslagen.Van Ferreira wordt gezegd dat het een goeie trainer is,maar heeft nog altijd niets bewezen in die zin.Dan heeft Leekens wel meer bereikt in zijn trainerscarriere.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4746
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:41
    Hey, ik zeg niet dat Leekens (ooit) geen goede trainer was hè! Was gewoon ludiek bedoelt...
    Daarnaast denk ik wel dat zijn tijd helaas voorbij is! Zijn carrière is uiteraard mooi geweest hè...
    Vind ik leuk
    Riddlin +2375