Leko blikt terug op woedeuitbarsing na nederlaag tegen Anderlecht

    Leko blikt terug op woedeuitbarsing na nederlaag tegen Anderlecht

    vrijdag 20 juli 2018 om 16:50

    Ivan Leko werd vorig seizoen meermaals geroemd om zijn gedrag naast het veld. Een gentleman, die nooit kritiek had op de spelleiding. Tot het verlies tegen RSC Anderlecht, waar hij serieus uithaalde naar de scheidsrechter(s). Daar komt hij nu even op terug.

    "Toen ik mij vorig seizoen liet ontvallen dat ik voetbal haat, was dat niet omdat we verloren hadden. Ook voor mij, zelfs voor mijn moeder en mijn vader was het een verrassing dat ik zo praatte", zegt hij in Het Nieuwsblad.

    "Maar dat was omdat iemand zich groter waande dan het voetbal zelf (lees: de scheidsrechter). Het was een eerlijke oprisping. Ik zet nooit een masker op, wil altijd eerlijk blijven tegen iedereen", benadrukt Leko.

    Voor hem is zijn werk naast het voetbalveld dan ook even, of zelfs belangrijker, dan op het veld. "Ik wil later liever herinnerd worden als een topmens dan als een topcoach. Dat is honderd keer belangrijker. Maar als coach evolueer ik nog elke dag, leer ik uit elke situatie, van iedereen, van elk gesprek, van elke andere opinie. Ja, ook van journalisten", zegt hij.

    Plaats een reactie

    freeman +9169
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:20
    Ivan is een topmens die ooit een topcoach wordt !
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:57
    Is hij al
    Vind ik leuk
    CedricVDE +969
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:26
    We zullen zien of het een éénmalig feit was of dat hij toen even zijn masker liet vallen. Het is natuurlijk gemakkelijk om den gentleman uit te hangen als je eens een nadelige beslissing meemaakt en desondanks 9 punten blijft voorstaan. Als hij nog zo blijft reageren als hij op het einde van het seizoen een 9 punten achterstand moet inhalen, dan is hij een topcoach op persoonlijk vlak.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +499
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:00
    Als het maar is een keer is op een heel seizoen (en met reden!) Zal het zeker niet gespeeld zijn de rest he ......kunnen velen niet aan (Clement) komt in de buurt en voor de rest niemand !
    Vind ik leuk
    CedricVDE +969
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:21
    Ik heb er ook veel bestempeld zien worden als zagevent terwijl die ook gelijk hadden. Ik wil zeggen als Leko achter staat zal die ook wel veranderen.
    Vind ik leuk
    Hhti +1298
    zaterdag 21 juli 2018 om 01:49
    Hij noemt niet Hein hé, begrijp je!!
    Vind ik leuk
    CedricVDE +969
    zaterdag 21 juli 2018 om 07:50
    Kijk we zullen zien. Als hij nog zo kan reageren als hij 9 punten achter staat met een paar matchen te spelen, dan zal ik de eerste zijn om te zeggen klassereactie, maar eerlijk gezegd heb ik hier mijn twijfels bij.

    Het is ook gemakkelijk.om den gentleman uit te hangen als je tijdens de competitie en de paly offs veel voordelen krijgt en amper nadelen ontvangt.
    Vind ik leuk
    Reagens +1663
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:29
    Hij had misschien beter gezegd dat hij spijt had en dat het in een opwelling was. Nu lijkt het meer op goedpraten (op basis van het stuk hier).
    Leko was vorig seizoen (op deze opwelling na) een voorbeeld voor zijn collega's. Maar de eerlijkheid gebied toch ook om te zeggen dat als je een straatlengte voor hebt op de concurrentie het niet zoo moeilijk is om kalm te blijven.
    Vind ik leuk
    mani88 +814
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:51
    Het is hen toch mooi gelukt, dankzij die show van Leko en Verhaeghe werd Club Brugge kampioen door een overduidelijke handsbal. Ze komen er altijd mee weg!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +499
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:01
    Zielig......
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +9853
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:36
    Dat is een waarheid als een koe!
    Vind ik leuk
    Hhti +1298
    zaterdag 21 juli 2018 om 01:50
    Zoals de penalty in Charleroi!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:47
    De Var in anderlecht was een hele meute koeien, hoewel er weinig waarheid in zat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Leko blikt terug op woedeuitbarsing na nederlaag tegen Anderlecht