Anderlecht ontsnapt aan gelijkspel tegen RWDM na late treffer van Dimata

    Anderlecht ontsnapt aan gelijkspel tegen RWDM na late treffer van Dimata

    vrijdag 22 juni 2018 om 21:22

    RSC Anderlecht is aan het seizoen begonnen met een burenduel tegen RWDM. Hein Vanhaezebrouck koos voor een pak jonkies en nieuwe namen, maar die hadden het niet makkelijk. Het werd uiteindelijk nipt 0-1.

    In een 3-4-3 opstelling was het wel Anderlecht dat het meeste kansen kreeg. Onder andere Kayembe en Ganvoula konden kansen creëren. Doelpunten vielen er in de eerste helft echter niet.

    Vanhaezebrouck greep in en bracht onder andere Trebel en Dimata in het elftal. Die laatste kon ook meteen voor gevaar zorgen met enkele kansen. Anderlecht kwam er via Abazaj nog enkele keren uit, maar ook RWDM gaf zich niet gewonnen.

    Op die doelpunten bleef het wachten. Twintig minuten voor tijd kon nog geen enkele ploeg, ondanks de goede sfeer in de tribunes, vieren. Enkele minuten voor tijd was het dan toch raak. Dimata, die nog steeds eigendom is van VfL Wolfsburg, zorgde voor de 0-1 eindstand.

    Eerste helft: Didillon, Saelemaekers, Bornauw, Josué Sa, Delcroix, Cobbaut, Kayembe, Kums, Gerkens, Adzic, Ganvoula
    Tweede helft: De Jong, Dante, Cools, Obradovic, Sowah, Makarenko, Trebel, Amuzu, Abazj, Dimata, Musona.

    Plaats een reactie

    Brick +477
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:32
    Manmanman en dan nog me een stevig aantal basisspelers, volgende oefenmatch met beste 11 en monsterscore voor de fans aub, daarna jonkies zoveel ge wilt
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13533
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:40
    Als je die namen bekijkt, weet je dat er nog enkele grote transfers moeten gebeuren. Met die ploeg moet je zelfs knokken voor Play-Off 1, lijkt me.
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:28
    ja hoor, want een oefenmatch is zooooooooooo belangrijk.. neen. experimenteren aub.. en fuck de score.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:35
    Wedstrijden tegen RWDM zullen altijd hardbevochten zijn, laat ons er nog niet te veel conclusies uit trekken. Wat ik wel gezien heb: een bedrijvige Saelemaekers en goede voorzetten van Cobbaut. Komt wel in orde.
    Vind ik leuk
    Brick +477
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:38
    Waar kunt ge de vriendschappelijke matchen kijken? En hoe was diene adzic/makarenko?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:45
    Er was een livestream te vinden op bruzz . be , Adzic stond vaak wel op de juiste positie maar heeft toch 2 kop kansen gemist waarvan eentje er toch echt wel in moest zitten. Makarenko heb ik niet veel van gezien aangezien ik tijdens de tweede helft vooral bezig was met studeren.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2356
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:26
    Cobbaut die speelt in de competitie niet.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2800
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:12
    Ganvoula hebben ze die nog altijd ni gratis weggegeven???
    Vind ik leuk
    Toca +30593
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:14
    Rwdm vond hem te zwak. Ze hebben hem terug gestuurd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:14
    Wat doet Ganvoula nog bij Anderlecht? Wat heb je er nog aan dat die meespeelt? Kastje leegmaken en naar de B-ploeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Anderlecht ontsnapt aan gelijkspel tegen RWDM na late treffer van Dimata