Geruzie bij de Rode Duivels? Ze kennen mij ondertussen wel

    Geruzie bij de Rode Duivels? "Ze kennen mij ondertussen wel"

    dinsdag 19 juni 2018 om 18:37

    Opvallend tijdens België-Panama. Ondanks de mooie zege leek Jan Vertonghen niet helemaal tevreden. De centrale verdediger maakte zich meermaals kwaad.

    Onder andere Yannick Carrasco werd het 'slachtoffer' van de tirades van Vertonghen. Ook Toby Alderweireld kreeg meermaals kritiek van zijn maatje bij Tottenham na enkele foutjes in de verdediging.

    Vertonghen maakt er zich echter niet druk om. "Ze kennen mij ondertussen. Ik speel al zo lang samen met Toby", zegt hij aan Het Nieuwsblad.

    Helemaal tevreden is hij toch niet over de prestatie. "En met Yannick had ik ook zo'n momentje toen Panama de kans kreeg op de 1-1. Dat moeten we nog eens bekijken", klinkt het.

    Lees ook: "Vertonghen was woedend op hem"

    Lees meer over:Rode Duivels

    Plaats een reactie

    Dirk H +2226
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:09
    Eerst altijd kritiek dat er geen leider is in de verdediging als Kompany er niet is, nu staat er iemand op en weer kritiek ... zeveraars!!!
    Vind ik leuk
    Brick +262
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:15
    Mooie visie
    Vind ik leuk
    Toca +28069
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:52
    En Vertonghen had overschot van gelijk.
    Vind ik leuk
    DDT +2621
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:17
    Die van Tielrode hebben altijd gelijk 😉
    Vind ik leuk
    Wim1966 +581
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:28
    De fase met Carrasco in de tweede helft gaat Jan in de fout. Hij stond vrij centraal terwijl hij eigenlijk de eerste is die de opkomende flank moest opvangen op dat moment.
    Dat zijn de min punten als je een centrale verdediger als buitenste verdediger uitspeelt.
    Los daarvan speelt hij solide en goed in de opbouw.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 20:29]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:50
    Doordat de aanval vanaf panama hun linkerflank gebeurde moet iedereen schuiven waardoor carrasco dus de linksback positie moet overneme en dus is jan niet in fout maar carrasco
    Vind ik leuk
    DDT +2621
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:18
    ? Carrasco stond gewoon niet goed gepositioneerd. Moet 5 meer achteruit en 3m meer naar buiten
    Vind ik leuk
    Wim1966 +581
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:29
    Kijk gerust de fase erop na: Carrasco staat bij zijn tegenstander tot op het moment dat de bal centraal wordt gespeeld. Dan laat hij zijn flank door omdat Jan dan moet mee schuiven en hem indekken. Zeker omdat Jan centraal vrij was en kon schuiven.
    Het is gemakkelijk om altijd Carrasco de fout in de schoenen te schuiven (hij speelt tenslotte in China he) maar op dit niveau wordt een 3-4-3 zo gespeeld. Dat de automatismen er niet zijn komt op zo'n momenten naar voor.
    Vind ik leuk
    DDT +2621
    woensdag 20 juni 2018 om 07:21
    Ik dit systeem moet met 5 altijd op een lijn staan. En het kan mij niet schelen of die in China of Tielrode voetbalt, hij stond gewoon niet goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geruzie bij de Rode Duivels? "Ze kennen mij ondertussen wel"