'Man United gaat overstag en betaalt Spurs absolute hoofdprijs voor Alderweireld'

    'Man United gaat overstag en betaalt Spurs absolute hoofdprijs voor Alderweireld'

    woensdag 13 juni 2018 om 14:25

    In de onderhandelingen tussen Tottenham Hotspur en Manchester United over Toby Alderweireld lijkt er sprake van een doorbraak. Diverse bronnen melden zondag dat United bereid is om dik 70 miljoen euro te betalen voor de 29-jarige verdediger. Met dat bedrag gaat Spurs waarschijnlijk akkoord. 

    José Mourinho wil de defensie van The Red Devils deze zomer perse versterken met een ervaren kracht. Alderweireld staat bovenaan de verlanglijst van de manager, die deze maand ook al deals sloot met Shakhtar Donetsk en FC Porto over middenvelder Fred (60 miljoen) en rechtsback Diogo Dalot (20 miljoen). 

    Aanvankelijk leek het erop dat de nummers twee en drie van het afgelopen Premier League-seizoen het niet eens gingen worden over Alderweireld. Tottenham wil namelijk de absolute hoofdprijs voor de Rode Duivel. Nu lijkt het er tóch op dat United water bij de wijn doet en akkoord gaat met de eisen van Spurs. 

    Het contract van Alderweireld in Londen loopt nog twee jaar door. Onderhandelingen over een nieuwe verbintenis liepen eerder dit jaar op de klippen. Tottenham weigerde te voldoen aan de hoge salariseisen van de verdediger.

    Update 13/06 14.23: Tottenham hoopte Alderweireld nog voor het WK te verkopen, maar The Guardian meldt dat pas na het WK een beslissing over de toekomst van Alderweireld zal vallen. Overigens heeft Alderweireld zelf nog geen knoop doorgehakt. ''Ja, ik zou kunnen blijven. Waarom niet? Ik heb nog een contract voor twee jaar. Ik weet niet wat er gaat gebeuren'', tekende de Britse krant op.

    Plaats een reactie

    Toca +27623
    zondag 10 juni 2018 om 20:00
    Waanzinnige prijs voor een verdediger.
    Vind ik leuk
    WBs +611
    zondag 10 juni 2018 om 20:07
    Inderdaad ! Vraag mij dikwijls af wie dat die prijzen bepaald ? De clubs ? de commissiemanagers ? Gelijk je zegt : waanzinnig ! Heeft niets meer met het spelletje voetbal te maken ..... graaicultuur !

    Vind ik leuk
    JoeCanoe +129
    woensdag 13 juni 2018 om 16:33
    Is inderdaad waanzinnig maar zolang men zowel kan kopen als verkopen aan dit soort prijzen dan is de netto kost relatief beperkt voor zo’n clubs.
    Vind ik leuk
    Riddlin +1399
    zondag 10 juni 2018 om 20:30
    Heeft toch maar 1 jaar contract?
    Na Fergie betalen die van Utd precies altijd de hoofdprijs
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 20:53
    Idd, precies een Data Editor cheater in Football Manager. :p
    Vind ik leuk
    SD +5326
    zondag 10 juni 2018 om 22:09
    Bijna 30 en toch zoveel vragen. Die worden zot in UK
    Vind ik leuk
    kasper90 +108
    zondag 10 juni 2018 om 23:03
    Net 29 geworden in maart, een van de topverdedigers in Engeland en nee ik zeg dit niet enkel als Belg zijnde, objectieve cijfers bewijzen dat !
    Vind ik leuk
    WBs +611
    woensdag 13 juni 2018 om 16:00
    Hoeveel verdedigers zijn er al verkocht voor 70 miljoen ? ik denk niet al te veel ! trouwens.. goe zot als je dat wil betalen ! Maar blijkbaar is dat in Engeland geen probleem ( met 't geld van al die buitenlandse eigenaars ) remember Liverpool dat Virgel Van Dyk kocht voor 86 miljoen van Southampton !
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +129
    woensdag 13 juni 2018 om 16:37
    Kans dat tekort van Virgel Van Dyk er deze zomer al terug aangaat lijkt me groot.
    Maar als Ronaldo over enkele weken wordt verkocht voor het vijfvoudige dan spreekt niemand meer over dit peanuts bedrag ...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:39
    29 jaar, blessuregevoelig... extreme prijs ook al is hij een topper
    Vind ik leuk
    camargue +502
    woensdag 13 juni 2018 om 14:42
    ManU betaalt 70 mio volgens de kop. Nog nieks in orde volgens de Update. 't gaat weer goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Man United gaat overstag en betaalt Spurs absolute hoofdprijs voor Alderweireld'