Anderlecht laat tweede plaats liggen na thuisnederlaag tegen Racing Genk

    Anderlecht laat tweede plaats liggen na thuisnederlaag tegen Racing Genk

    zondag 20 mei 2018 om 19:54

    Geen Champions League volgend seizoen voor RSC Anderlecht. Paars-wit ging op eigen veld met 1-2 onderuit tegen Racing Genk, dat ondanks deze zege vijfde blijft in het klassement. Anderlecht eindigt op de derde plaats.

    De thuisploeg ontsnapte in de openingsminuut al aan een vroege achterstand. Pozuelo viseerde de verste hoek, maar de bal zoefde naast de paal. Na een kwartier lag de bal effectief tegen de touwen, maar het pareltje van Trossard werd afgekeurd door de VAR. Tien minuten voor de pauze kreeg een zwak Anderlecht toch het deksel op de neus. Wouters zette de 0-1 op het scorebord met een prachtig doelpunt. Even later mochten de boeken helemaal dicht voor paars-wit. Trossard maakte Spajic belachelijk en schoot de 0-2 knap voorbij Sels.

    De thuisploeg kreeg tijdens de rust waarschijnlijk een stevige uitbrander van coach Hein Vanhaezebrouck, want Anderlecht kwam met hernieuwde moed uit de kleedkamer. Saelemaekers bediende Teodorczyk, en die knikte zijn vijftiende van het seizoen voorbij Vukovic. De aansluitingstreffer gaf Anderlecht opnieuw moed, maar plots verdween het tempo uit de wedstrijd. Gerkens probeerde Vukovic toch nog eens te verschalken, maar zijn schot was te zwak. Bij een uithaal van Trebel moest de doelman van Genk iets meer moeite doen.

    Tijdens het slotoffensiefje van de thuisploeg kreeg Teodorczyck dé kans om zijn ploeg alsnog een gelijkspel te bezorgen. De Poolse spits werd perfect bediend door Saelemaekers, maar kopte via de grond en Vukovic over de kooi. Door deze nederlaag eindigt Anderlecht op de derde plaats in de Jupiler Pro League. KRC Genk blijft ondanks deze zege vijfde en moet binnenkort aan de bak tegen de winnaar van Play-Off 2.

    Plaats een reactie

    SD +7109
    zondag 20 mei 2018 om 19:55
    Dat is "de fans verwennen !"
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:05
    inderdaad, niet eens gekeken, moet je nagaan, bende stumperts
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 20:15
    Dat hebben spijtig genoeg ook die van Brugge gedaan :-(....gefeliciteerd met tweede plaats...
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    zondag 20 mei 2018 om 20:04
    We hebben in de play offs toch even veel punten gehaald als de kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:07
    Ja en die kampioen had een straatlengte voorsprong vóór de play offs. Zwakste Anderlecht sinds jaar en dag. Ambitie loos.
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    zondag 20 mei 2018 om 20:16
    Hoop dat we veel van deze spelers volgend seizoen niet meer hoeven terug te zien.
    Vind ik leuk
    Boerken +6382
    maandag 21 mei 2018 om 00:59
    Baybay en tot nooit meer !
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 01:01]
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 20:17
    Mooie doelpunten van Genk...maar het heeft niet mogen baten...onZe Brugse vrienden hebben niet kunnen scoren, noch gelijkspelen vandaag ...miljaarde
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    zondag 20 mei 2018 om 20:21
    Inderdaad. Maar volgende week thuis tegen lokeren of Zulte dat mag toch geen probleem zijn denk ik hoor.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 20:23
    Ik zou ook denken van niet, maar ja de match moet gespeeld worden...nog 1 keer ervoor gaan, anders zullen de beste spelers wel weer andere oorden opzoeken
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    zondag 20 mei 2018 om 20:33
    Dat ze maar zeker Trossard houden. Die is echt super. Voor mij beter dan pozuelo.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    zondag 20 mei 2018 om 20:51
    Zonder twijfel, als hij zijn stempel nog wat meer kan doordrukken met goals en/of assists zal dat DE man zijn bij Genk.
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    zondag 20 mei 2018 om 21:02
    Die goals en assists gaan wel volgen denk ik. Plezier om naar te kijken die kerel.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    zondag 20 mei 2018 om 21:09
    Bij Genk hebben ze natuurlijk ook wel heel wat blessures gehad dit seizoen. Als de spelers fit blijven, komen ze er misschien door volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 21:12
    Klopt....maar in geval van geen Europees voetbal...onmogelijk om hem te houden...en in geval van 2e voorronde europa league....ook niet indrukwekkend wat men sportief kan bieden maar het is niet anders
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 21:12]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    zondag 20 mei 2018 om 21:21
    Dat zal inderdaad niet makkelijk worden. Als Genk zijnde zou ik toch nog alle registers opentrekken om hem te houden. Veel succes in ieder geval voor dat laatste Europees ticket!
    Vind ik leuk
    Boerken +6382
    maandag 21 mei 2018 om 00:59
    Daar waren we dan ook even slecht !
    Vind ik leuk
    mani88 +789
    zondag 20 mei 2018 om 20:07
    Verkeerde titel! Anderlecht heeft niks laten liggen, ook een zege was niet genoeg geweest wegens gelijkspel van Standard. Resultaat van deze match maakte dus niks uit voor RSCA!
    Vind ik leuk
    koalaM +182
    zondag 20 mei 2018 om 20:11
    Nu Zulte-Waregem nog winnen van Genk en gerechtigheid is geschied :)
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 20:19
    ??...nog steeds transfer niet verteerd.. wordt toch stilaan tijd
    Vind ik leuk
    Boerken +6382
    maandag 21 mei 2018 om 01:02
    Nog altijd die trainer affaire ?
    Vind ik leuk
    E.V +2343
    zondag 20 mei 2018 om 20:11
    Belachelijke domme titel van VP, Anderlecht heeft vandaag nooit de tweede plaats gehad omdat Standard niet heeft achter gestaan op Charleroi.....
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:17
    Genk ver uit sterkste ploeg in 1e klasse. 3 vd 4 matchen gewonnen tegen zogezegd “grootste” ploeg vh land.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 20:20
    Je voorspelling is uitgekomen,....Ik had nooit gedacht dat Brugge vandaag zo'n prestatie op de mat zou neerleggen...miljaarde
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:22
    Het is altijd al grote liefde geweest ts Brugge en Gent en ook ts Anderlecht en Brugge. Alleen de domme supporters geloven dat er rivaliteit is
    Vind ik leuk
    Boerken +6382
    maandag 21 mei 2018 om 01:03
    Ik ook niet , buiten de sfeer jammer van ons geld
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:21
    Ga verder dromen
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:25
    Anderlecht is het zeker niet met hun 13 verliesmatchen en maar 2pt meer dan “maar” RC Genk
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:36
    Nogmaals, droom verder.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:39
    Ik kan tenminste dromen, jullie zitten met nachtmerries
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:30
    Andermaal, droom verder.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3625
    zondag 20 mei 2018 om 20:28
    kijkt naar de stand-ziet Krc genk 5de staan. Ziet iemand schrijven, Genk is de sterkste van 1ste klasse- Schiet in lachmodus ....
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:31
    Een klassement is gelukkig geen waardeverhouding
    Vind ik leuk
    MrComment +1641
    zondag 20 mei 2018 om 20:34
    Wat is het dan?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:38
    Een optelling van punten die niks zeggen over kwaliteit vh voetbal
    Vind ik leuk
    MrComment +1641
    zondag 20 mei 2018 om 20:40
    Het mooiste voetbal brengen is niet genoeg om de sterkste ploeg genoemd te worden. Je moet ook wel punten pakken hé.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +951
    zondag 20 mei 2018 om 23:50
    Ze hebben na Standard het meeste punten gepakt in PO1. Standard was de sterkste in PO1. Genk is enkel op Standard afgegaan en heeft de nodige pech gekend. 4 punten meer had zeker gekund.
    Vind ik leuk
    MrComment +1641
    maandag 21 mei 2018 om 14:58
    Ja, maar de eerste helft van de competitie telt ook nog mee. Maakt niet uit hoeveel ze pakken in playoffs alleen. Het zijn de punten op het einde die tellen.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3625
    zondag 20 mei 2018 om 20:42
    Gij wordt echt lachwekkender met de dag
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3625
    zondag 20 mei 2018 om 20:42
    als een klassement geen waardeverhouding is, wat dan wel? Oh ja gij beoordeeld op 'mooi spel' euh sorry voor mooi voetbal wordt geen klassement gemaakt jammer genoeg.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:45
    Dat is idd het geluk van anderlecht dat het niet om goed voetbal gaat, anders speelden jullie amateurvoetbal
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3625
    zondag 20 mei 2018 om 20:47
    Met mooi voetbal bereik je niks. Hoog tijd da je keer wakker wordt.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 21:20
    Ik denk toch dat je als neutrale toeschouwer of top3 PO1 supporter liever naar Genk kijkt als tegenstander dan naar super verdedigende ploegen...omwille van mooie acties, omdat ze willen voetballen....en inderdaad daarmee krijg je niet een goede positie cadeau in klassement
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3625
    zondag 20 mei 2018 om 20:43
    En ik die dacht dat Mechelen de beste van het land was , euh wacht oh ja .... :P
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1072
    zondag 20 mei 2018 om 21:16
    Als je objectief kijkt maar het spel..mag Gent heel dankbaar zijn dat ze voor Genk eindigen
    ...in dat opzicht kan he niet zeggen 5de plaats, is vijfde sterkste...het ligt allemaal dicht bij elkaar....daarmee heb ik niet gezegd dat deze of gene zijn positie niet verdiend heeft
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3625
    zondag 20 mei 2018 om 21:17
    Marcus no prob, gij zijt vaker veel neutraler in uw comments. Verkoopt veel zinniger praat dat vele andere hier.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 21:22]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:18
    @genkenaar
    luister eens hier debieltje dat je bent!!!
    wij spelen het slechtste seizoen in 20 jaar,echt slecht waren wij, wat zeg ik doorslecht waren wij!!!!!!!en toch presteren jullie het om achter ons te eindigen....
    wel hou je muil toe en ga met u piemelke spelen onnozelaar dat je bent!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:27
    Purperen kut, ga jullie coucske en arbiters neuken. Zonder hun bestonden jullie niet meer.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:49
    Lol,mongooltje !
    Zwak dat jullie zijn.
    5 de plaats whoehahaha
    Vind ik leuk
    Bonanza +529
    zondag 20 mei 2018 om 21:46
    Nee, ze hadden Stanciu en beric niet nodig......