Streng advies voor Martinez: ''Klasse beter dan Tielemans of Dendoncker''

    Streng advies voor Martinez: ''Klasse beter dan Tielemans of Dendoncker''

    zaterdag 19 mei 2018 om 11:00

    Roberto Martinez geeft maandagmiddag een persconferentie, waarin hij bekend zal maken welke 23 spelers hij selecteert voor het WK in Rusland. De belangrijkste vraag is of Radja Nainggolan de selectie haalt.

    Martinez en Nainggolan hebben geen goede relatie met elkaar. Zo mocht Nainggolan slechts 96 minuten meespelen tijdens de succesvolle kwalificatiereeks en werd de middenvelder van AS Roma eind 2017 zelfs tot tweemaal toe niet opgeroepen. Een niet-selectie van Nainggolan zal tot veel ophef leiden. Ex-bondscoach Aimé Anthuenis zou het ook onbegrijpelijk vinden.

    "Nainggolan zou ik geen 100, maar 200 keer meenemen. Je kan Radja niet thuislaten, hij is één van de besten in Italië. Hij is een klasse beter dan Tielemans of Dendoncker. Als je miserie wil, moet je Radja thuislaten'', geeft Anthuenis een zeer duidelijk advies aan Martinez.

    Anthuenis heeft echter niet direct een basisplaats in gedachten voor 'Il Ninja'. ''Ik zeg daarmee niet dat hij altijd moet spelen. Ik zou Witsel en Dembélé op het middenveld zetten, met De Bruyne daarvoor."

    Plaats een reactie

    zapperboy +531
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:32
    Nainggolan moet mee.
    Nainggolan moet mee. Nainggolan moet mee.
    Nainggolan moet mee. Nainggolan moet mee. Nainggolan moet mee.
    Nainggolan moet mee. Nainggolan moet mee. Nainggolan moet mee.
    Nainggolan moet mee. Nainggolan moet mee. Nainggolan moet mee.
    Zo simpel is dat.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +4457
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:14
    Nainggolan is 10 keer beter dan Witsel en we hebben iemand nodig die er vol voor gaat, zonder zijn voet terug te trekken in duels. Zonder hem hebben we al helemaal geen kans om een halve finale te halen. Op het middenveld zou ik Nainggolan, Dembélé en De Bruyne zetten die onderling van positie kunnen wisselen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:33
    Idd. 3 technische speler op het middenveld is niet goed voor het evenwicht... een “breker” erbij zoals Radja! En ALTIJD Dembélé boven Witsel verkiezen... Witsel vertraagt alleen maar de opbouw...
    Vind ik leuk
    Brubru +3230
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:47
    Ik vrees dat zonder Witsel - die niet spectaculair voetbalt maar volgens mij zorgt voor balans in het elftal - zo een middenveld een vroege exit zal tot gevolg hebben. Zowel Nangoilan en zeker Dembele verwaarlozen vaak hun defensieve taken. Dembele is bij de RD vaak zoals Scifo vroeger, een man, twee man, drie man voorbij en dan terug naar achter of bal kwijt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:39
    Niet akkoord. Nainggolan is de eerste om een man terug te halen en bijt zich vast net in een speler.
    Vind ik leuk
    Riddlin +1899
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:48
    Denk dat Martinez Dembele als vervanger van De Bruyne ziet om de een of andere reden
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:42
    Zie K zitten maar ben benieuwd waar je dembele zet dan? Ik zet hem op de 6 en nainggolan iets hoger
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:52
    Tielemans is een wissel bij AS Monaco die dit jaar zelfs niet in de buurt kwam van het kampioenschap en in de CL direct uitgeschakeld, hij wordt zelfs niet bij de betere aankopen gerekend. Dendoncker heeft zijn slechtste seizoen achter de rug. Nainggolan is onmisbaar bij AS Roma, derde in Italië en halve finales CL. Italië is gekend voor vechters en discipline op het veld. Het is een speler die polyvalent is, postie 6 8 en 10 en als één van de weinige met een deftig schot (zie Wales EK) en die is dan niet goed voor de 'balans' in een team? Waar Martinez het in zijn hoofd haalt om over hem te twijfelen... het blijft me een raadsel!
    Vind ik leuk
    Brubru +3230
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:14
    Er zal wel iets gebeurd zijn dat we niet weten. In een gewone club vertrekt de speler meestal als het niet klikt met de trainer, in een nationaal elftal zit dat anders natuurlijk. Al denk ik wel dat hij bij de 23 zal zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Streng advies voor Martinez: ''Klasse beter dan Tielemans of Dendoncker''