Veel frustratie na Genk-Anderlecht, scheidsrechter reageert: Niet sportief

    Veel frustratie na Genk-Anderlecht, scheidsrechter reageert: "Niet sportief"

    maandag 23 april 2018 om 11:15

    KRC Genk won zaterdagavond van RSC Anderlecht. Het eerste doelpunt van de Limburgers was echter discutabel. Bij paars-wit vonden ze dat de bal moest worden teruggegeven. Ex-scheidsrechter Stéphane Breda geeft hen gelijk.

    De gewezen scheidsrechter snapt niet dat Genk gewoon verder speelde na de bewuste fase, ook al is het volgens de regels toegestaan. "Bij zo'n scheidsrechtersbal mag je doen wat je wil, maar er is in de geest van het spel een regel dat men van zo'n situatie niet profiteert", aldus Breda bij Sudpresse.

    Breda vindt dan ook dat de Limburgers de sportiviteitsregels aan hun laars gelapt hebben. "Genk heeft dus fair-play gemist. Ik ben verder wel blij dat Dierick zijn foutje kon herstellen op de penalty, met dank aan de VAR. Een typisch geval waar de arbiter zich kan verbeteren met technologische hulp."

    Poll

    Had Genk het anders moeten aanpakken?

    (1221 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +11270
    maandag 23 april 2018 om 11:25
    'De geest van de wedstrijd', iets waar de scheidsrechters zelf ook weinig weet van hebben.
    Vind ik leuk
    TageMeister +1504
    maandag 23 april 2018 om 14:29
    Uiteraard, want die hebben enkel de letter :D
    Vind ik leuk
    Joewie +324
    maandag 23 april 2018 om 11:28
    Lol!
    Stop is met belachelijk te doen. Wij waren te plat en Genk heeft verdiend gewonnen!
    Misschien wat minder staan slapen bij een spelhervatting...
    Vind ik leuk
    Toca +26752
    maandag 23 april 2018 om 11:32
    Heel juist Joewie. Sels stond te slapen voor de 2e keer in 3 dagen tijd.
    Vind ik leuk
    Boerken +5697
    maandag 23 april 2018 om 12:17
    Valt nog mee dan ik slaap elke dag!
    Vind ik leuk
    Piet300 +1
    maandag 23 april 2018 om 11:30
    Wat is dit toch voor een zever
    Vind ik leuk
    Reagens +1267
    maandag 23 april 2018 om 11:33
    De geest van het spel wordt anders strikt gevolgd in de meeste omstandigheden.
    Een corner/ingooi claimen als het er geen is. Stervende zwanen in het strafschopgebied, doen alsof uw neus gebroken is als er een arm tegen uw borstkas komt. Nog nooit gezien meneer! Voetbal is een sport van en voor gentlemen.
    Beste is opletten en niet op de goodwill van de tegenstander rekenen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:38
    Voor een keer dat een arbiter eens een correcte beslissing neemt.
    Het werd eens tijd dat de aanvallende ploeg beloond werd ipv de verdedigende ploeg. Het niveau in Belgie zou serieus omhoog gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:55
    Rudi Hellemans
    Ik denk dat er hier toch een bende mensen zonder verstand zitten te reageren het gaat hier over FAIR-PLAY en over niks anders als in de toekomst iedereen doet wat die van Genk deden dan gaan we nog wa beleven proficiat Limburgers heel sportief
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 12:37
    gohja erger dan rsca hun nooit bestaande Fair Play bestaat niet, dus waarom in een match tegen die omkopers en bleiters ook aan Fair Play doen? dan ben je echt wel dom
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:07
    Whoehahahaha
    Vind ik leuk
    RD +232
    maandag 23 april 2018 om 12:14
    Geest van het spel...Genk moest winnen, er staat veel op het spel in PO I en het mag, dus ja.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2404
    maandag 23 april 2018 om 12:18
    Sportief gedrag!? Een balletje terug geven aan de tegenstander, maar daarna laten vallen omdat een tegenstander in de nek ademt. Sportief gedrag is nogal relatief, mijn gedacht.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mark35 +14
    maandag 23 april 2018 om 12:20
    Hoe bedoel je bal terug geven? GENK had een inworp en had de bal toen de tweede bal het terrein op kwam. Dus waarom terug geven? En Breda blij da de var tussen kwam bij penalty? Breda anderlechtsupporter??
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1126
    maandag 23 april 2018 om 12:46
    Nee van NAC
    Vind ik leuk
    Marcus_A +735
    maandag 23 april 2018 om 13:10
    Deze ex-scheidsrechter heeft het over deze fase, zegt dan dat de VAR correct heeft ingegrepen bij die penalty fase...een andere ex-scheids en analisten zeggen dan weer dat de VAR onterecht ingegrepen heeft (er was niet sprake van een clear error)...dit noem ik shoppen in het arsenaal van argumenten, naargelang wat je goed uitkomt...Het is wachten op de ex-scheids die zegt dat de bal ovaal moet zijn.
    Meest zwaarwegende argument: spreek niet meer over fair play als je de maten/ploegen naaierij wel goedkeurt: de verhouding duiken/fout in de penaltyzone die vaak 90 procent en hoger ligt....wat is daar dan fairplay ...en men moet daar niet afkomen met letters, citaten van een reglement...want fair play gaat niet over letters
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stama +713
    maandag 23 april 2018 om 17:35
    Wat een bullshit. als ze bij Anderlecht niet stonden te slapen en de keeper niet flatert praat niemand over die fase.... Penaltygeval er zijn al penalty's gefloten voor veel minder.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5980
    dinsdag 24 april 2018 om 14:22
    Veel minder...niets dus? Waarschijnlijk wel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws