Anderlecht versterkt scoutingscel: Een meer wetenschappelijke benadering

Anderlecht versterkt scoutingscel: "Een meer wetenschappelijke benadering"

woensdag 17 januari 2018 om 22:05

Volgens Sport/Voetbalmagazine heeft Anderlecht zijn scoutingscel versterkt met Christian Schaekels. Hij kan in de toekomst een nieuw 'geheim wapen' worden voor paars-wit.

"Schaekels heeft een indrukwekkende database met 80.000 doelpunten afkomstig uit verschillende competities", schrijft het weekblad. "En sinds een paar weken mag Hein Vanhaezebrouck graaien in de voorraad van de verwoede verzamelaar. Een tool die de coach van Anderlecht gebruikt om het spel van de tegenstander te ontleden."

Maar de versterking van Anderlecht zal ook ingezet worden bij de scouting. "Het is een meer wetenschappelijke benadering. Een contrast met de manier van werken bij Anderlecht. Scouts werden tot voor kort meteen naar het buitenland gestuurd, maar ze kwamen vaak met lege handen naar huis. Resultaat: een grote investering en weinig rendement."

"Niemand bij Anderlecht die eraan twijfelt dat ze met de data een extra troef in handen zullen hebben voor de toekomst. Bij paars-wit hopen ze dat de doorgedreven profilering van duizenden spelers de foutenmarge van toekomstige transfers zal reduceren."

Plaats een reactie

woensdag 17 januari 2018 om 22:40
Zullen ze nodig hebben als ze 10 miljoen aan Stanciu geven
Vind ik leuk
AzEz86 +3697
donderdag 18 januari 2018 om 06:24
Ten eerste is het 8,2 miljoen.
Ten tweede is dit echt wel afgezaagd aan't worden...
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 09:17
voor niet RSCA fans niet. En sorry 8,2 plus bonussen, nog altijd veel te veel.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 09:31
Degoutant eikeltje, zou je je niet met je eigen club bezighouden? Hoeveel loon geven jullie overgrootvader Van Damme nog? Die mediageile kneut is compleet gepasseerd. En wat van jullie floptransfers Colpaert, Bizet, Camus, Dequevy, Sall, Zout, rijtje is eindeloos. Reken daar ook maar 2-3miljoen verlies op. Well done.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 09:42
2-3 miljoen voor hoeveel spelers? tegenover 10, sorry 8,2 voor 1 roemeen. Dequevy heeft ons is trouwens mee aan de promotie geholpen. Overgrootvader zou goed bij dit RSCA passen, Sall speelt degelijk en Biset en Colpaert stonden toch een heel jaar in de basis. En met uw eikeltje daar, wel kalm blijven he pajottenlander. De waarheid doet blijkbaar pijn. ge spreekt gelijk een boer. Ik wil mij gerust met mijn eigen club bezig houden maar RSCA eist 3/4 van de VP artikels op, ik moet toch ergens over kunnen zeveren. Nogmaal 8,2, 10 who cares, jullie hebben veel te veel betaald voor een speler die de bank verwarmd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 januari 2018 om 09:43]
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 09:47
Oeh de promotie, moeilijk...zelf een lokale clubje als Beerschot Wilrijk kan promoveren. Jij geeft opmerkingen als een eikel, dus niet verschieten dat je de boemerang in je face krijgt. Sall speelde mss 1x en weegt 150 kg (ohja Oulare ook) en Van Damme gaat onder elke bal door en is NOG zwakker dan Deschacht en Timmy Simons, chapeau je moet het maar kunnen :-))
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 10:06
Ik beweer dan ook niet dat ik voor de grootste club van het land supporter. na 12+1 jaar ben ik heel blij met promotie, ik leef op voetbalvlak in een droom voor het moment wa we van u toch nie kunnen zeggen met u 13 punten achterstand op de boeren . we zitten met al die namen die gij opnoemt trouwens nog altijd nie aan de 2 miljoen laat staan 3 en al zeker niet 8,2 of 10. en danku om BW een lokaal clubje te noemen you made my day. En ik heb geen problemen met een pajottenlander die mij een eikel noemt op een forum en zen eige nog is serieus neemt ook. Dat geeft mij een superieur gevoel over u soort mensen. Gij hebt thuis nie veel te zeggen zeker?
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 09:44
En niet te vergeten, Camus forceert de alles belangrijke penalty tegen Lommel, nie slecht dat allemaal voor 2-3 miljoen, waar we volgens mij nog niet eens aan komen met dit lijstje. Pajottenlander
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 09:54
Camus is op de Bosuil niet uit de middencirkel geraakt (met men eigen ogen gezien), hij dacht waarschijnlijk dat de rest van het veld lava was... Apsjaar :-))
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 10:06
goed was em idd nie ma wel belangrijker dan uw geliefde Roemeen
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 22:55
kan zijn dat het en goed idee is dan zal het eindelijk gedaan zijn met met spelers aan te kopen die geen meerwaarde zijn voor Anderlecht maar zal toch even wachten zijn voor er resultaten komen
Vind ik leuk
Johnmor +111
donderdag 18 januari 2018 om 07:38
Er zijn ploegen die zich baseren op het spel football manager...
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 januari 2018 om 07:38]
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 09:32
En terecht, de grootste 'bijna' gratis database ter wereld.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anderlecht versterkt scoutingscel: "Een meer wetenschappelijke benadering"