'Anderlecht is bijna rond met Sparta Praag, nieuwkomers meteen in het vizier'

'Anderlecht is bijna rond met Sparta Praag, nieuwkomers meteen in het vizier'

woensdag 17 januari 2018 om 07:30

RSC Anderlecht staat op het punt om Nicolae Stanciu van de hand te doen. De duurste inkomende transfer van paars-wit ooit – ze betaalden zo’n 8,2 miljoen euro – kon het in het Astridpark nooit echt waarmaken. De Brusselaars verkopen de Roemeen hoe dan ook met verlies.

Normaal gezien wordt de deal vandaag afgerond, dat meldt Het Laatste Nieuws. Dat bevestigt ook Anamaria Prodan, de makelaar van Stanciu. "En dus ronden we morgen (vandaag, red.) de deal af. Ik ben blij dat het eindelijk goedgekomen is." Bij de overgang is een bedrag van zo’n vijf miljoen euro gemoeid.

Met dat bedrag zal paars-wit nog actief gaan speuren naar versterkingen. Volgens het dagblad wil Hein Vanhaezebrouck er absoluut nog spits bij, momenteel beschikt RSCA enkel over Lukasz Teodorczyk en Sylvère Ganvoula. Ook een verdediger staat nog op het verlanglijstje, er wordt dan meteen gedacht aan Ognjen Vranjes.

Poll

Wat is dé prioriteit voor RSCA?

(560 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +7229
woensdag 17 januari 2018 om 07:36
Met dat geld kan je inderdaad wel al iets binnenhalen. Een spits lijkt me overduidelijk het broodnodigst..
Vind ik leuk
Brubru +870
woensdag 17 januari 2018 om 13:11
Volgens nieuwe bronnen krijgt Anderlecht maar (is nog veel vind ik) 3,75 M Euro voor Stanciu. Veel kopen zal er dus niet bij zijn.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 08:18
Hoeveel keer is Stanciu wel al niet onderweg geweest naar Sparta Praag. Moet een dure affaire zijn, elke keer vervoer naar Zaventem vinden, een vliegtuigticket kopen en een hotel boeken voor de eerste paar nachten. Om dan vervolgens onderweg alles te moeten annuleren omdat het nog niet helemaal rond is. :)
Vind ik leuk
Drekovic +5666
woensdag 17 januari 2018 om 09:18
Stanciu voor de 131é verkocht volgens VP, met die opbrengst kan men kan nu beginnen denken aan Neymar
Vind ik leuk
Toca +16899
woensdag 17 januari 2018 om 09:42
Het eventuele vertrek van Stanciu, ik zeg het maar zo, gaat een gigantische leegte geven op VP. En vooral voor wie gaan we dan schrijven, houden en kansen geven?? :-)
We kunnen altijd nog wel discussieren of Vormer nu een boerenpaard is of niet natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 10:33
Of dat Deschacht nu echt homo is .
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 11:37
Of dat Timmy met petanque een nieuwe roeping heeft gevonden...
Vind ik leuk
FL +43