Kortrijk maakt einde aan bekerdroom van Gent na doelpuntrijke wedstrijd

    Kortrijk maakt einde aan bekerdroom van Gent na doelpuntrijke wedstrijd

    Gepubliceerd: dinsdag 12 december 2017 om 21:54di 12-12-2017 om 21:54

    KV Kortrijk heeft zich geplaatst voor de halve finales van de beker van België na een knappe 4-1 zege tegen AA Gent.

    Het veld in het Guldensporenstadion werd met behulp van vrijwilligers sneeuwvrij gemaakt, maar de grasmat had toch meer weg van een akker. Dat leek de thuisploeg in de eerste helft allerminst te belemmeren. Kortrijk kwam al na vijf minuten op voorsprong via Rougeaux, die een hoekschop tegen de touwen knikte.

    Die voorsprong stond echter niet lang op het scorebord. Een verlengde vrije trap kwam via de lat voor de voeten van Sylla, die de gelijkmaker tegen de touwen buffelde. Daarna nam Kortrijk het commando opnieuw over. Chevalier kwam net tekort om een voorzet binnen te duwen, maar Ouali had meer geluk.

    Hij kwam goed ingelopen op een voorzet van de Smet en tikte de 2-1 voor Kalinic. Kort voor de pauze mochten de boeken helemaal dicht voor Gent. Na een corner nam Ajagun de afvallende bal meteen op de slof en schoot pardoes in de verste winkelhaak. De bezoekers probeerden de bakens te verzetten, maar de 3-1 was een mokerslag.

    Het gelegenheidselftal van Yves Vanderhaeghe kwam er nauwelijks aan te pas. In de tweede helft kwam Gent een paar keer opzetten, maar een sterk keepende Kaminski gaf geen krimp. Een kwartier voor affluiten mocht de Kortrijkse supporters het feest helemaal inzetten toen Stojanovic de 4-1 eindstand vastlegde.

    Lees ook: Vanderhaeghe krijgt kritiek van fans: "Waarom spelen met een halve b-ploeg?"

    Plaats een reactie

    Toca +39569
    dinsdag 12 december 2017 om 21:57
    Dat wordt geen 5 maar een 10 jaar contract voor de boeck
    Vind ik leuk
    TP17 +598
    dinsdag 12 december 2017 om 22:05
    Terechte zege voor Kortrijk. Gent was echt nergens
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    dinsdag 12 december 2017 om 22:06
    Proficiat aan Kortrijk, oververdiende overwinning. Op een erbarmelijk veld toch nog redelijk voetbal gebracht.

    Wat wij daarintegen tegenover stelden, was weer als de laatste wedstrijden onder Hein. Verdediging die onbestaande is, middenveld die geen voet aan de grond krijgt en een spits die alles zelf moet forceren. Al had die kopbal van Sylla er in de 2de helft echt ingemoeten..

    Maargoed, als we winnen op Standard door de basisspelers rust te geven vandaag, zal ik ermee kunnen leven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 december 2017 om 22:07]
    Vind ik leuk
    JLo +640
    dinsdag 12 december 2017 om 22:24
    Een ploeg die een mooie reeks neerzet maar nog zoekende is geef je geen vertrouwen door ze helemaal overhoop te gooien. Dit is niet goed voor de ‘vaste waarden’ noch invallers.
    En je gooit een kans op de kortste weg naar Europees voetbal weg.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    dinsdag 12 december 2017 om 22:51
    Ik kan je volgen in wat je zegt. Het is inderdaad de kortste weg en ikzelf zou ook niet meteen zóveel wissels doen. Maar ik snap aan de andere kant Yves wel. 4 matchen in 14 dagen met dezelfde ploeg spelen lijkt me niet ideaal. Wetende dat het nog eens vrij cruciale matchen zijn tegen Standard (die goed speelt en een concurrent is voor PO1), Charleroi (de terecht nr 2 van de competitie) en Anderlecht (rechtstreekse concurrent bij een goed resultaat).
    Vind ik leuk
    JLo +640
    woensdag 13 december 2017 om 11:26
    Klopt idd. Hij had beter 1 of 2 wissels gedaan ipv 5.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    woensdag 13 december 2017 om 11:34
    Hopelijk hebben ze nog een tweede Gigot of Asare op hun scoutinglijstje staan. Zonder die twee is er totaal geen die het voortouw neemt daar achteraan.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15761
    dinsdag 12 december 2017 om 22:53
    Kortrijk lijkt weer een echte thuisploeg te worden. Knap wat De Boeck daar op korte termijn al heeft bewerkstelligd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws