De Bruyne krijgt fel tegengas van ploegmaat: ''De tactiek is goed''

De Bruyne krijgt fel tegengas van ploegmaat: ''De tactiek is goed''

maandag 13 november 2017 om 17:30

Kevin De Bruyne zorgde zondag voor wat ophef door openlijk zijn vraagtekens te zetten bij de tactiek van bondscoach Roberto Martinez. Binnen de selectie lijkt echter niet iedereen het met De Bruyne eens. 

Thomas Meunier steunt Martinez en vindt de tactiek van de Spanjaard goed. "Volgens mij is de tactiek met drie achteraan goed. 3-4-3 is het beste systeem voor België, maar de 11 spelers moeten wel samen aanvallen en samen verdedigen. Als dat niet gebeurt, mislukt het. Die tactische discipline van de individuele spelers kan beter'', zei de rechtsback maandag op de persconferentie.

Meunier zoekt de oorzaak voor de 3-3 dus eerder bij de spelersgroep zelf. ''Mexico kreeg in de eerste helft twee kansen. De pressing was goed, maar mijn enige opmerking is dat ons blok bij balrecuperatie wel te laag stond. In de tweede helft vergaten we druk te zetten en dat verschil was te zien.''

Tot slot vindt Meunier dat De Bruyne zich niet al te veel moet beklagen over de tactiek. "Ik vind dat de coach verantwoordelijk is voor de tactiek. Het is aan de spelers om het zo goed mogelijk uit te voeren. Als er echt grove fouten gemaakt worden, dan moet je de analyse maken, maar als je de kwalificatiematchen bekijkt, is dat niet gebeurd." Meunier zou graag zien dat er minder twijfel wordt gezaaid. "De Bruyne moet niet twijfelen aan de kwaliteit van de groep. Hij heeft zelf ook heel veel kwaliteiten en die moet hij ten dienste stellen van de ploeg. De tactiek is voor de technische staf."

Poll

Moet de tactiek aangepast worden?

(206 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +7876
maandag 13 november 2017 om 17:38
Kwalificatie matchen waren tegen janneke en mieke. Die tellen niet meer mee.
Vind ik leuk
Lunam +257
maandag 13 november 2017 om 17:40
Nuchtere zalvende analyse, het zijn de spelers die het moeten doen, maar persoonlijk vind ik dat Martinez te weinig tactisch vernuft heeft dat de Rode duivels naar een hoger niveau brengt. We blijven aanmodderen als de tegenstander wel een tactisch haalbaar plan heeft en pakweg een paar internationals hebben van het niveau van de Rode Duivels. Daarom vind ik het jammer dat deze lichting tot nu toe nooit de kans heeft gehad om met een topcoach te werken,en dat broodnodige tactisch extraatje op de mat kan brengen jammer, jammer.... .
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:01
Kevin De Bruyne begint meer en meer een diva te worden.
Ik erger me rot aan zijn pretentieus gedrag...maar geniet tegelijk ook van zijn inzet op het veld en zijn sublieme passes!
Maar Kevin, ken je plaats man.
Coach is de baas en commentaar geef je in de kleedkamer op een respectvolle manier in de groep.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:29
Waarom staat Meunier niet achter De Bruyne? Gewoon omdat hij dan meer moet verdedigen wat door zijn gebrek aan startsnelheid zijn zwakste wapen is. Aanvallen prima, maar verdedigen tegen een vlug en dribbelsterk iemand veel minder!
Vind ik leuk
Prpldynmt +2240
maandag 13 november 2017 om 18:30
Ik denk dat we volgende keer Meunier in Martinez zijn holletje moeten zoeken in plaats van op de rechterflank.
Vind ik leuk
Riddlin +252
maandag 13 november 2017 om 18:31
De problemen bij België zijn dezelfde als bij Everton onder Martinez.
Vind ik leuk
Wim1966 +103
maandag 13 november 2017 om 18:57
Ik ben van oordeel dat de taktiek een zaak is van de technische staf. Alleen bij EK en WK ligt dit toch iets anders omdat de spelers weinig kansen krijgen om daar iets op hun palmares te plaatsen.

Kevin geeft op een beleefde manier aan dat er een tactisch probleem is. Niets fout mee, zeker niet als hij gelijk heeft.
Het is beter de opmerking te geven nu er nog iets mee kan gedaan worden ipv kritiek te geven als we er na de eerste ronde uit liggen. En het is eerst intern aangekaart, properder kan het niet, toch?
Vind ik leuk
Drekovic +3368
maandag 13 november 2017 om 19:54
Tactiek kan kloppen maar dan wel met de juiste spelers op de juiste plaatsen , zijn die spelers gekwetst of geschorst moet men de tactiek aanpassen aan het beschikbare materiaal .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Bruyne krijgt fel tegengas van ploegmaat: ''De tactiek is goed''