Ex-ref Gumienny velt oordeel over Teodorczyk: De enige juiste beslissing

    Ex-ref Gumienny velt oordeel over Teodorczyk: "De enige juiste beslissing"

    maandag 23 oktober 2017 om 10:26

    Racing Genk kon zondag stunten door Anderlecht te verslaan met 0-1, maar tijdens de wedstrijd was er wel commotie over een natrap van Lukasz Teodorczyk. Ref Bart Vertenten gaf hem geel, maar had dat geen rood moeten zijn?

    Serge Gumienny, scheidsrechter op rust, vindt duidelijk van wel. "Dat was een dikke, rode kaart voor Teodorczyk. Hij trapte zuiver na, er kon geen discussie over zijn", zo vertelt hij in Het Belang Van Limburg.

    Gumienny vindt het bijzonder vreemd dat Vertenten wel een gele kaart trok. "Vertenten had gewoon rood moeten trekken, dat zag heel België. De scheidsrechter gaat hier dus in de fout, hij is hoofdverantwoordelijke. De lijnrechter had ook beter geconcentreerd moeten zijn en Vertenten helpen, want hij zag het ook duidelijk. Dat is net het vreemde: volgens mij hebben ze de fase allebei gezien, want Vertenten trok geel. Moeilijk te begrijpen."

    Gumienny hoopt dat de Poolse international zijn straf niet gaat ontlopen. "De reviewcommissie moet hier gewoon ingrijpen en de speler toch nog schorsen, dat is de enige juiste beslissing."

    Poll

    Moet Teodorczyk geschorst worden door de Reviewcommissie?

    (2468 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +33107
    maandag 23 oktober 2017 om 10:42
    Denk dat niemand kan zeggen dat teo geen schorsing moet krijgen.
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    maandag 23 oktober 2017 om 10:49
    Was zuiver rood. Jammer genoeg niet getrokken, want met 10 hadden we misschien een andere wedstrijd gezien.. dat gebeurt soms :p
    Vind ik leuk
    freeman +10948
    maandag 23 oktober 2017 om 11:08
    Vanwaar dan die dubieuze beslissing ? Scheids- en lijnrechter zagen het voor hun ogen gebeuren ? Geeft geel , terwijl natrappen ALTIJD rood moet zijn . En de uitleg van Theo ... ik raakte hem niet ? Hoeft toch niet .
    Vind ik leuk
    Reagens +1999
    maandag 23 oktober 2017 om 11:10
    Gumieny die kritiek geeft op andere scheidsrechters. Het moet soms niet gekker worden.
    Wat niet wil zeggen dat hij de beslissing niet fout mag vinden (want heeft hij natuurlijk gelijk in). Maar hij zou zelf toch ook moeten weten hoe moeilijk het is om de juiste beslissing te nemen en zou dus het 'editoriaal' gedeelte van zijn reactie beter ingeslikt hebben.
    Vind ik leuk
    freeman +10948
    maandag 23 oktober 2017 om 11:19
    heeft toch de reactie gezien ! Zou anders geen geel getrokken hebben ! Had hij niets gegeven, dan zou dat kunnen gewezzen hebben op het feit dat hij die bewuste fase niet gezien zou hebben ! Gumienny mag toch de juiste beslissing " duiden " ??
    Vind ik leuk
    Reagens +1999
    maandag 23 oktober 2017 om 11:26
    bal wegtrappen als er gefloten is, is ook geel. Maar wanneer dit gebeurd als de speler al geel heeft moeten we weer rekening houden met dingen als de match 'aanvoelen'. Ik weet niet of Vertenten achteraf zijn visie heeft gegeven, maar het kan goed zijn dar ifv de match hij het niet nodig vond om rood te geven.
    Maar het gaat er hier niet om of de beslissing goed of fout was. Dat is duidelijk. Het gaat er om of je als voormalig topscheidsrechter die zelf meerdere malen te zwaar is aangepakt je op deze manier moet duiden m.b.t. een ex-collega.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    maandag 23 oktober 2017 om 12:10
    Hij mag zeker zeggen dat het rood is en zonder twijfel is de enige juiste beslissing is een rode kaart en in dit geval een schorsing achteraf. Maar dat hij zijn ex-collega zo aanvalt...hij had het ook charmanter kunnen aanpakken tov Vertenten....blijkbaar geen vrienden?
    Vind ik leuk
    JM VSL +95
    dinsdag 24 oktober 2017 om 09:46
    Ik dacht we een eerlijke reactie verwachtten van iemand en niet een vriendendienstje aan Vertenten.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    dinsdag 24 oktober 2017 om 16:13
    Ja maar zonder een persoon af te schieten, zeker niet je voormalige college. Hij mag\moet zeggen dat deze fout rood verdiende...manier waarop vind ik hypocriet, hij zelf was toch zeker niet altijd foutloos
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    maandag 23 oktober 2017 om 11:22
    Idd, een maand geleden zijn fluitje opgehangen...onder andere door strenge proeven maar ook door de KRITIEK die de mannen steeds moeten slikken. Wat doen we een maand later? KRITIEK geven op personen die een maand geleden nog collega's waren. Sterk staaltje van hypocrisie op hoogste niveau! De manier waarop hij Vertenten afbreekt is nog het ergst, hij vindt het onbegrijpelijk, de woorden 'schande' net niet uitgesproken...triest geval!
    Ipv te zeggen: het was idd niet de juiste beslissing, Vertenten zal dat nu ook wel weten, het is geen gemakkelijke job, ik kan ervan meespreken. Ik heb namelijk ook al vaak in het oog van de storm gestaan...
    Was veel charmanter!
    Vind ik leuk
    JODES +610
    maandag 23 oktober 2017 om 11:46
    Sorry, ik vind het ook niet kunnen dat Gumieny dergelijke kritiek geeft op Vertenten. Hij had kunnen zeggen "dat dit uiteraard rood moet zijn maar dat het als scheidsrechter niet altijd makkelijk is om dit te zien en dat een scheidsrechter rekent op zijn grensrechters en dat de revieuwcommissie zijn werk wel zal doen..." en blablabla". Maar een(ex)collega zo openlijk aanvallen, dat doe je niet. Of moest er ergens nog een rekening vereffend worden???
    Vind ik leuk
    Boerken +6830
    maandag 23 oktober 2017 om 17:17
    Nou zo moeilijk wad die beslissing gisteren toch niet hoor!
    Vind ik leuk
    azerty +1378
    maandag 23 oktober 2017 om 11:12
    En schors ook Hein maar want die verdedigt deze actie nog
    Vind ik leuk
    freeman +10948
    maandag 23 oktober 2017 om 11:21
    Die heeft dringend een bril nodig ! Hans Anders vindt dit dan wel leuk !
    Vind ik leuk
    Stefke +3
    maandag 23 oktober 2017 om 16:14
    Vertenten mocht misschien niet van Heintje, net zoals geval met Hanni, zuiver rood!
    Vind ik leuk
    Gertjeb +0
    maandag 23 oktober 2017 om 21:04
    Geel is de goede keus want die van genk verdiende ook geel voor da blok zetten en die elleboog van te voren! Maar dan was het penalty geweest en dat was dan weer teveel voor die charge! Daarom goede keus!
    Vind ik leuk
    wesleyvb +834
    dinsdag 24 oktober 2017 om 01:54
    De scheids schorsen en Teo ook !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ex-ref Gumienny velt oordeel over Teodorczyk: "De enige juiste beslissing"