Ex-assistent bij Rode Duivels maakt zijn WK-selectie en laat één topper thuis

Ex-assistent bij Rode Duivels maakt zijn WK-selectie en laat één topper thuis

woensdag 11 oktober 2017 om 18:20

Eddy Snelders, ex-assistent bij de Rode Duivels en momenteel analist bij Sporza, heeft zijn WK-selectie gemaakt. Ook daar is er geen plaats voor Radja Nainggolan.

"Als je iemand in je groep hebt waarbij je moet opletten voor wat er zal gebeuren, dan is dat niet leuk", vertelde Snelders op de webstek van Sporza. "Zonder Nainggolan functioneren we ook goed, denkt de bondscoach. Ik begrijp hem wel als hij zegt dat hij rust en zekerheid wil en geen onverwachte wendingen. Het is een ander gegeven als Nainggolan Messi is. Dan neem je die zaken er wel bij."

Doel
Onder de lat kiest de ex-assistent voor de verwachte namen. "Courtois en Mignolet halen een hoog niveau, waardoor je toch wel wat gevrijwaard bent bij een eventuele tegenslag. De derde doelman is een open vraag. Kies je voor Casteels of Sels? Hun vorm op het moment van de selectie en het aantal speelminuten bij hun club zullen mee de doorslag geven. Casteels heeft momenteel een streepje voor, want hij is titularis bij zijn ploeg."

Verdediging
In de defensie is de spoeling bij de Duivels heel dun. "Als we uitgaan van 3 centrale verdedigers, dan staan Alderweireld en Vertonghen meteen op mijn papier. Daar zet ik ook Vermaelen bij. Voor Kompany geldt: in welke mate zal hij beschikbaar zijn? Ik neem ook Ciman mee, die betrouwbaar is en hij accepteert dat hij niet altijd speelt. Op rechts is Meunier de certitude. En op links is Jordan Lukaku de stand-in voor Carrasco."

Middenveld
Op het middenveld heeft bondscoach Martinez wel veel keuze. "Hij kan het zich veroorloven om Nainggolan niet mee te nemen. Wie dan de zekerheden zijn? Witsel, De Bruyne, Fellaini, Dembélé, Tielemans en Dendoncker. Dembélé moet wel fit zijn en Dendoncker moet zich blijven ontwikkelen. Ik neem Defour niet mee, want er zijn voldoende opties in deze selectie om zijn rol in te vullen."

Aanval
"Eden Hazard, Mertens, Romelu Lukaku, Carrasco en Batshuayi zijn de zekerheden op mijn lijst. Waarom ik niet aan Batshuayi twijfel? In de pikorde staat hij op twee. Hij sluit het dichtst aan bij Lukaku. Daarna moet je kiezen tussen Benteke en Origi. Ik kies voor die laatste want hij kan meerdere posities bekleden. Mijn laatste ticket gaat naar Thorgan Hazard. Hij lag in balans met Defour, maar voor die laatste zijn er genoeg alternatieven.

Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

Plaats een reactie

Patfey +2535
woensdag 11 oktober 2017 om 18:30
Rare keuzes erbij. Geen Chadli? En Ciman ipv Boyata of Kabasele? Maar als je ziet hoe Martinez selecteert, zou hij er dicht bij kunnen zitten.
Vind ik leuk
Drekovic +3938
woensdag 11 oktober 2017 om 19:04
Ciman vind ik normaal dit WK daarna kan Boyata en/of Kabasele
Vind ik leuk
Patfey +2535
woensdag 11 oktober 2017 om 20:39
Niveau voor Ciman veel te hoog gegrepen.
Vind ik leuk
DDT +1042
woensdag 11 oktober 2017 om 18:31
Als je iemand in je groep hebt waarbij je moet opletten voor wat er zal gebeuren, dan is dat niet leuk",
Over wat heb je het man, waarvoor moeten ze dan opletten, bij mijn weten is hij Edgar Davids niet hé. Dat ze nu eindelijk eens duidelijk communiceren wat die jongen heeft uitgestoken, want hij ligt absoluut niet slecht in de groep.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:43
Dus jij bent deel van de groep? Weet wat er leeft in de groep? Bent er persoonlijk bij betrokken? Kent de spelers allemaal persoonlijk? Weet van nabij dat hij goed in de groep ligt?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 18:44]
Vind ik leuk
DDT +1042
woensdag 11 oktober 2017 om 18:43
Toch twee
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:49
:) :)
Vind ik leuk
Toca +9493
woensdag 11 oktober 2017 om 19:05
Jij wel dus? Leg is uit. Of ben je al persoonlijk gaan biechten? Snelders weet namelijk ook niet wat er in de groep leeft.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:10
Ik niet, maar ik pretendeer ook niet te weten dat hij goed in de groep ligt... Wat ik wel weet is dat media niet steeds DE waarheid weergeeft, dit wordt natuurlijk gestuurd.
Denk je nu echt dat de spelers hun persoonlijke mening effe voor de camera gaan geven? Zij zijn getraind in het omgaan met media, weten precies wat ze kunnen en niet kunnen zeggen...
Behalve bepaalde pipo's he, maar die gaan dan niet mee naar WK's :) :)
Vind ik leuk
Toca +9493
woensdag 11 oktober 2017 om 19:11
Wat heeft radja voor de camera fout gezegd ? Juist ja niks.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:06
Een rotte appel kan alles verpesten, en zeker vanop de bank. Er moet wel een reden zijn... En wij hoeven dat niet te weten.
Vind ik leuk
Patfey +2535
woensdag 11 oktober 2017 om 20:36
Waarom niet?
Vind ik leuk
Patfey +2535
woensdag 11 oktober 2017 om 20:36
Dat is wat de andere spelers zeggen, dat is minstens zo veel waard als Martinez zijn gewauwel over geen experimenten!
Vind ik leuk
Boktor +344
woensdag 11 oktober 2017 om 19:01
Pure en grote zever van een zgn analist. Dendoncker en Tielema,s komen nog niet aan de nekels van Naingolan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:04
Die zogenaamde analist wordt dan goed betaald om "grote zever" te uiten... Krijg jij dat ook voor mekaar? Denk dat er dus toch ergens een verschil moet zitten :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:32
Daydreamer, mag ik nu eens vragen wat jij eigenlijk tegen Radja hebt? Als er iets over geschreven wordt ben jij de eerste die meteen helemaal over de rooie gaat...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:30
"Over de rooie"? Om eerlijk te zijn heb ik helemaal niets tegen de voetballer Nainggolan! Ik reageer enkel rationeel op de reacties tegenover Martinez die van weinig respect en intelligentie getuigen. Ik vind die reactie vaak "over de rooie"!
Vind ik leuk
Patfey +2535
woensdag 11 oktober 2017 om 20:39
Ik denk eerder dat Snelders wanhopig achter elk schnabbeltje dat hij nog kan krijgen, aanloopt. Want zoveel wordt zijn mening niet gepubliceerd hoor. Misschien moet hij er zelfs voor betalen :).
Vind ik leuk
GunJo +10
woensdag 11 oktober 2017 om 21:04
Wat heeft iedereen toch met Ciman? Die kan simpelweg het niveau niet aan.
Radja moet mee, wat hij ook gedaan heeft. Wat de kleine Lukaku in de pers zegt over het Belgisch voetbal is veel erger (ook al heeft hij deels gelijk).
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:06]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1767
woensdag 11 oktober 2017 om 22:49
Hebben die allemaal geld gekregen van Martinez om Nainggolan niet te vernoemen? Iedereen met een beetje voetbalverstand pakt die toch altijd mee zeker..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:04
Preudhomme geen voetbalverstand, Degryse geen voetbalverstand, Snelders geen voetbalverstand, Martinez geen voetbalverstand,...
Lijstje wordt stilaan langer :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ex-assistent bij Rode Duivels maakt zijn WK-selectie en laat één topper thuis