Club Brugge vreest voor Essevee in Croky Cup: 'Konden niet slechter treffen'

Club Brugge vreest voor Essevee in Croky Cup: 'Konden niet slechter treffen'

donderdag 21 september 2017 om 23:32

Club Brugge neemt het in de Croky Cup buitenshuis op tegen Zulte Waregem. Voor de Bruggelingen is de Beker van België één van de grote doelen, maar dan moet het eerst voorbij Essevee. De Brugse supporters vrezen de mannen van Francky Dury toch.

Plaats een reactie

JODES +343
vrijdag 22 september 2017 om 08:01
Inderdaad niet makkelijk. Maar zoals gezegd hierboven, als de beker wil moet je toch enkele topploegen kunnen verslaan. En hadden we dan liever naar Brussel, Gent of Charleroi gemoeten? Het grote nadeel is dat het niet met heen en terugmatchen is. Dat is een enorm voordeel voor ZW...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:41
Beste rekels,
Willen we eens even ophouden met neuten over ‘lastige loting’ of ‘moeilijke verplaatsing’ of zelfs ‘dat is ons zwarte beest’ als het (met alle respect) over middenmotors gaat?
Willen we zelfs stoppen met zeveren over de G5? Ook al durft er hier of dan es een andere semi-topploeg kampioen spelen. In elke competitie heb je slechts één of twee ploegen die in feite nooit schrik zouden mogen hebben voor een loting of een verplaatsing. Ploegen die het zich sportief gezien nooit kunnen veroorloven van te verliezen. In België zijn dat, met alle respect voor supporters van andere clubs, nog altijd Club Brugge en Anderlecht. Net zoals dat in Spanje Real Madrid en Barcelona zijn. En in Engeland in feite nog altijd Manchester United. In Italië Juventus en in Duitsland Bayern Munchen. Alle respect voor supporters van Gent, Genk, Standard, Tottenham, Man City, Liverpool, AC Milan, Valencia, Atletico Madrid, Schalke, AS Roma, Napoli, … Ja, jullie hebben vast al verschillende keren de scalp van de échte topclubs genomen. En jullie zullen dat vast nog wel ‘ns doen. Daar gaat het niet over.
Het gaat erover dat de eerder genoemde échte top van jullie competitie in feite nooit schrik zou mogen hebben om naar jullie te komen spelen.
Dat wou ik even zeggen.

Ik dank u.
Vind ik leuk
Kdb90 +1003
vrijdag 22 september 2017 om 16:44
In Engeland vergeet je Chelsea of is dat volgens u ook een Semi Topploeg?
Eigenlijk Arsenal ook maar daar kan ik nog inkomen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 16:46]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:00
de dag van vandaag lijken Man City en Chelsea misschien wel de evenknie van United, maar we gaan die drie ploegen nu toch niet op hetzelfde schavotje zetten he?
Dan spreken we over palmares, aantal fans wereldwijd, financiële mogelijkheden, ... whatever. het totaalplaatje. Met alle respect, maar wanneer het onderlinge duels tussen die ploegen betreft zou je er op papier steeds moeten van uit gaan dat United aan het langste eind zal trekken. Net zoals in België FCB en RSCA in feite altijd Kampioen en Vice zouden moeten zijn. Weet je wel, het gaat me over de clubs die, wanneer ze niet bij de eerste twee van hun land eindigen, het seizoen voor hen eigenlijk verre van geslaagd is.

Maar goed, da's mijn mening.
Vind ik leuk
Kdb90 +1003
vrijdag 22 september 2017 om 23:55
Oke, ik begrijp u wel over dat gene van Engeland zeker over het palmares en het aantal fans wereldwijd.

Maar financieel gaan die clubs tegenwoordig toch wel evenwaardig zijn denk ik.

Dat Man Utd altijd aan het langste eind trok was lang zo maar toch niet meer in de laatste 4 a 5 jaar.
Ook omdat de Financiële middelen van o.a. Man City en Chelsea veel groter zijn geworden dan vroeger.

Arsenal en Liverpool hebben dan wel meer op hun palmares dan die twee maar tegenwoordig draait het toch ook meer om het geld.
Dan staan Chelsea en Man City toch verder.

Over de Belgische competitie kan ik u alleen maar gelijk geven
ik zelf zie Gent bv. ook niet als een topclub maar in principe wel de beste subtopper.
De Nr3. als ik het dan zo kan zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:52
het is misschien niet de slechtst mogelijk loting maar het zit er toch zeer en echt zeer dicht tegen, maar ja we zijn dat al gewoon dit seizoen
Vind ik leuk
Boerken +2045
vrijdag 22 september 2017 om 16:44
Zonder iets af te doen van Zulte waregem, maar het is nou camp ook niet he! Waar ke op voorhand kansloos bent!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:47
Eens calimero altijd calimero.

De jankers van brugge zijn echt niet te doen !!

Ze kunnen moeilijk brugge een thuismatch geven tegen een amateurclub, als er alleen nog eersteklassers overschieten

Maar ze sturen wel videoref Marchand terug naar Zulte-Waregem
dan kan brugge zoveel penaltyfouten maken als het wilt, zonder een penalty tegen te krijgen !!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Club Brugge vreest voor Essevee in Croky Cup: 'Konden niet slechter treffen'