Donkere wolken boven Anderlecht, kapitein Hanni wijst naar defensie

Donkere wolken boven Anderlecht, kapitein Hanni wijst naar defensie

zondag 20 augustus 2017 om 22:33

Het werd alweer een pijnlijke zondag voor RSC Anderlecht. Ook tegen Sint-Truiden ging de landskampioen onderuit. Het werd 3-2 na een spannende wedstrijd. Sofiane Hanni was de pineut en kon amper overtuigen. Maar hij ziet ook andere problemen.

"We hadden de nederlaag vandaag niet verwacht", klonk het na de wedstrijd tegenover Het Nieuwsblad. "We wilden goed starten na de nederlaag van vorige week en dat deden we ook. Maar dan pakten we te snel een tegengoal en miste ik de penalty. In de tweede helft slikken we twee goals die ons dood deden", aldus de kapitein van Anderlecht.

Anderlecht kan moeilijk scoren dit seizoen. Maar volgens Hanni loopt het ook verdedigend niet al te goed. "We hadden genoeg kansen om de match te winnen, maar voetbal is niet enkel aanvallen. We moesten beter verdedigen, want nu pakken we drie goals op drie voorzetten, dat kan niet. Dat is frustrerend. Maar nu moeten we gewoon keihard werken naar de match van volgende week toe", besluit Hanni.

Plaats een reactie

DDT +786
zondag 20 augustus 2017 om 22:42
Klopt, maar we vallen meestal niet aan. Er is trouwens geen goed evenwicht in de ploeg momenteel. Kums moet spelen zoals na de winterstop bij udinese. Dat werkt niet, en dat wisten ze op voorhand.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 23:03
Hanni Hanni,
Niet te veel zeuren over anderen de manier hoe je de penalty nam...
Voor de rest niet veel gebracht !
Overroepen speler



Vind ik leuk
Toca +3757
zondag 20 augustus 2017 om 23:07
Blijf met het gevoel zitten dat ik al van vorig seizoen heb met Weiler, dat er geen idee achter het voetbal zit. Tielemans wordt enorm gemist, vorig jaar heeft Teo ons veel gered en het matige voetbal doen vergeten met de resultaten. En zoals Hanni zegt moet er veel beter verdedigd worden, ook dat was vorig seizoen het geval, nu niet meer. Al de 1ste 5 minuten zag ik vandaag spajic en kara onverklaarbare zwakke passes geven. Hard werken zal niet alles oplossen, focus en overgave tijdens de match aub !
Vind ik leuk
Kdb90 +891
zondag 20 augustus 2017 om 23:34
De kop van dit artikel is zo fout..

Want hij zegt toch niet dat het de verdediging is?
Hij zegt: "We moesten beter verdedigen"
Verdedigen moeten de middenvelders ook doen hoor en zelfs de aanvallers.
Maarja dat wordt al snel verdraaid he.
Vind ik leuk
buck +982
maandag 21 augustus 2017 om 14:46
Iedereen moet inderdaad verdedigen.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 23:51
Gehed gelijk maar wijst mor eerst mee nemen grote vinger naar u eigen want das al weken niet goed en zeg het nog is weiler mag nu wel oprOtten hem er een beetje genoeg van hoe dieje zoon mooie ploeg laat spelen hé triestig
Vind ik leuk
freeman +1362
maandag 21 augustus 2017 om 00:03
De manier van spelen is nog steeds deze van vorig seizoen ! Maar vorig seizoen werd dit grotendeels verdoezeld door de trefzekerheid van den Theo !
Vind ik leuk
Regaal +324
maandag 21 augustus 2017 om 07:53
Buiten Zulte Waregem zijn er weinig ploegen die mooi voetbal brengen met resultaat.
Vind ik leuk
ketje55 +817
maandag 21 augustus 2017 om 00:34
Hanni op de bank zetten en laat Stanciu 5 matchen na mekaar spelen.
Vind ik leuk
Mario_ +497
maandag 21 augustus 2017 om 01:14
Idd. Stanciu komt erop en op de eerste 3 ballen die hij raakt, is er 2 keer een mooie opening (eerst op links, Dan op rechts) die eventueel een kans kunnen voortbrengen. Dat is in de hele match.....0 keer gebeurd.
Verder kan Sels gemakkelijk enkel kansen ontnemen door gewoon telkens te anticiperen op de voorzet . 1 stap meer vooruit en er vallen geen kansen voor STVV .
Leg allemaal samen en koop voor Weiler eens een goed setje ballen. Want dag mankeert hij toch echt.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 01:07
Gewoon even in de spiegel kijken Sofiane Hanni en verdedigen doe je als ploeg en niet alleen de verdedigers.
Vind ik leuk
GBAU +591
maandag 21 augustus 2017 om 09:21
Dat zegt hij toch ook niet?
Vind ik leuk
Boerken +1199
maandag 21 augustus 2017 om 07:54
Alst slecht gaat begint iedereen naar iedereen te wijzen,en dan zalt nog slechter gaan!
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 09:00
Zet Spajic terug rechts en schuif Dendoncker rijtje achteruit, dan kan Kums op de 6, Trebel op de 8 en Hanni/Stanciu op 10. Nieuwe flankspeler is ook welkom. Bruno en Chipciu zijn te zwak hoor. Najar is dan wel onderweg maar die zal men wel weer fout gebruiken op de RB...

Sels
Spajic Kara Dendoncker Obradovic
Stanciu Kums Trebel Onyekuru
Hanni
Teo
Vind ik leuk
buck +982
maandag 21 augustus 2017 om 14:47
Kara inderdaad 2 x slecht gedekt.Zag er bij iedereen niet goed uit.Noem ik crisis!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Donkere wolken boven Anderlecht, kapitein Hanni wijst naar defensie