UPDATE: 'Anderlecht gaat wel erg ver voor Selz en breekt ruim eigen record'

UPDATE: 'Anderlecht gaat wel erg ver voor Selz en breekt ruim eigen record'

woensdag 21 juni 2017 om 15:00

Anderlecht heeft met Sven Kums al een grote vis binnengehaald deze zomer, maar het wil ook gaan voor een klepper in doel. Matz Sels staat op het lijstje, en de interesse blijkt wederzijds.

Het Nieuwsblad weet namelijk dat de inmiddels 25-jarige doelman volgend seizoen heel graag in de Champions League wil spelen. Dat deed hij eerder al een keer met AA Gent. Fenerbahçe heeft hem ook in het vizier, maar die club eindigde maar derde in de Turkse competitie en moet het dus stellen met 'maar' de Europa League.

Eerder raakte al bekend dat coach Rafael Benitez groen licht heeft gegeven om Sels te verhuren, maar dan wel onder één vervelende voorwaarde. Newcastle wil dat Anderlecht het volledige loon van Sels overneemt. Mogelijk laat het die eis echter nog vallen, want het heeft sowieso geen plaatsje in de kern meer voor Sels.

Update 17.35 uur: Volgens Daily Mirror gaat Sels voor één seizoen op huurbasis naar Anderlecht. De doelman, paars-wit en zijn huidige club Newcastle zijn het eens geworden. Sels hoopt bij Anderlecht weer aan spelen toe te komen en zich in de kijker van Roberto Martinez te spelen. De doelman wil immers graag mee naar het WK 2018 in Rusland. Eerder haalde Anderlecht al Sven Kums en Pieter Gerkens als Belgische aanwinsten.  

Update 21/06 om 15:00 uur: Volgens La Dernière Heure wil Anderlecht wel erg ver gaan om Sels naar het Astridpark te halen. Het zou akkoord gaan met Newcastle om het volledige loon van de doelman over te nemen. Naar verluidt verdient Sels jaarlijks in Engeland drie miljoen euro. De best betaalde speler van Anderlecht is momenteel Łukasz Teodorczyk, die verdient in Brussel zo'n twee miljoen euro per jaar. 

Plaats een reactie

Garland +1080
maandag 19 juni 2017 om 09:21
Ik snap Weiler dat ie Sels wil, maar Anderlecht zou hier beter niet mee akkoord gaan.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 19:13
1 jaar is misschien nog ok, maar dan moet Svilar elke bekermatch spelen en moet Boeckx 3de doelman worden. Bedankt voor de titel en het mooie sprookje 'Tank', maar aan elk sprookje komt een einde.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 19:14
Volledig akkoord. Laat hem zitten en geef Svilar een degelijke kans! Hij is een uitzonderlijk talent. Zouden we nu ook van Donnarumma, Courtois en consoorten spreken als ze niet op vroege leeftijd een kans kregen?
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 19:15]
Vind ik leuk
ketje55 +303
maandag 19 juni 2017 om 19:56
Vorig jaar Roef gezien??? Dan begrijp je Weiler volkomen. Als dat niet het geval is... tja
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 19:57
Roef is dan ook geen uitzonderlijk talent. Hij is 13 in een dozijn.
Vind ik leuk
Patfey +432
maandag 19 juni 2017 om 20:57
En destijds Courtois bij Genk gezien??? Dan begrijp je dus niets van Weiler. Als dat wel het geval is...tja:)

De vraag is dus tweeerlei :
Heeft Svilar het potentieel om een nieuwe Courtois te worden?
Laat je een toevallige voorbijganger, wat een trainer ten slotte is, je jeugdwerking onderuit halen? Weiler was best tevreden dat anderen wel vertrouwen hadden in jeugd als Youri en Leander!
Vind ik leuk
E.V +927
woensdag 21 juni 2017 om 15:47
Als Weiler denkt dat Svilar het zelfde probleem zou geven als Roef....Dan scheelt er iets met Weiler!!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 23:51
Voor de 385ste keer, Svilar vergelijken met Roef is net als appels vergelijken met peren.

punt 1: Roef is gebleken niet stressbestendig te zijn om te presteren bij een club waar grote druk heerst

punt 2: roef is een talent zoals mss een proto dat was. Kan door de jaren heen mss beter zijn potentie benutten en uitgroeien tot het niveau van Proto. Als we het over Svilar hebben, dan praten we over een potentiële topper, de vergelijking met courtois is al gemaakt en ze is geenszins overdreven.

Punt3: roef stond in de goal bij rsca toen de verdediging nog kaas met gaten was, of denk je nu echt dat rsca zo weinig goals slikte door de 'ervaring' van Boeckx?? Haal een degelijke vervanger voor kara, en hou de rest intact, ik zie niet in waarom mensen nerveus zouden moeten worden om svilar in de goal te zetten.

Al kan ik de keuze om Sels ergens wel begrijpen. Het is en blijft geen makkelijke kwestie.
Vind ik leuk
woensdag 21 juni 2017 om 15:38
3 miljoen per jaar...als dat nog een tranfsersom was waarmee je een nieuwe keeper definitief mee zou aantrekken!! Echt te gek voor woorden!!
Vind ik leuk
Hhti +87
woensdag 21 juni 2017 om 15:33
Je kunt dan wel veel geld verdienen aan spelers, maar als je het door de ruiten naar buiten smijt zal dit van korte duur zijn!!
Vind ik leuk
woensdag 21 juni 2017 om 15:36
Dit moet toch een kwakkel zijn !
Vind ik leuk
woensdag 21 juni 2017 om 15:41
Als dit waar is zijn ze gek geworden ! En nu niet zeggen dat Sels een wereldkeeper is hè. Onbegrijpelijk, en dat met zo'n talent als Svilar op de bank. Wat zou Kindermans hier nu van denken ?
Vind ik leuk
woensdag 21 juni 2017 om 15:45
3m voor een keeper te huren , ik hoop dat LDH het verkeerd heeft, anders is dit te gek voor woorden
Vind ik leuk
woensdag 21 juni 2017 om 16:07
Het valt mij nu pas op, maar ze mochten zijn naam toch juist schrijven in de titel
Vind ik leuk
woensdag 21 juni 2017 om 23:19
Oef, het gaat dus om die Oostenrijker... :))))
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

UPDATE: 'Anderlecht gaat wel erg ver voor Selz en breekt ruim eigen record'