'Sancho grootste talent ter wereld, Verschaeren houdt Belgische eer hoog'

'Sancho grootste talent ter wereld, Verschaeren houdt Belgische eer hoog'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 13:53wo 20-03-2019 om 13:53

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 13:56wo 20-03-2019 om 13:56

Goal heeft een lijst opgemaakt van de vijftig grootste wonderkids in het voetbal. Jadon Sancho van Dortmund staat op plaats één. In de lijst is Yari Verschaeren de enige Belg. De middenvelder van Anderlecht vinden we terug op plaats 48.

'Anderlecht staat er om bekend om toptalenten te ontwikkelen. Yari Verschaeren is de nieuwe potentiële superster, die van de lopende band rolt. De aanvallende middenvelder, die ook op de flanken uit de voeten kan, scoorde al in zijn vijfde match zijn eerste doelpunt. Hij speelde ook al in de Europa League', klinkt het op de site van NxGn.

Sancho prijkt dus op plaats één. De Engelsman wordt omschreven als een sensatie in de Bundesliga. 'De winger is het grootste talent van alle wonderkids, die er momenteel rondlopen op de velden. Sancho Vinicius Junior van Real Madrid en Callum Hudson-Odoi van Chelsea mogen mee op het podium.

De top tien van NxGn
1. Jadon Sancho (Dortmund)
2. Vinicius Junior (Real Madrid)
3. Callum Hudson-Odoi (Chelsea)
4. Phil Foden (Manchester City)
5. Rodrygo (Real Madrid)
6. Alphonso Davies (Bayern München)
7. Sandro Tonali (Brescia)
8. Diego Lainez (Real Betis)
9. Moise Kean (Juventus)
10. Morgan Gibbs-White (Wolves)

Lees ook: Tienerdreamteam van de JPL: Anderlecht heeft goud in handen, jong geweld bij Gent

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 14:08
1 Belg in de top 50. Zeer pover. Nog enkele jaren en Belgie is opnieuw een middelmatig voetballand. Gelukkig is dat megalomaan eurostadion er niet gekomen en van mij hoeft ook geen belastinggeld worden verspild voor de Golden Generation Arena. Brugge, Antwerp, Luik en Anderlecht moeten zelf maar zorgen voor grote stadions van 30.000 - 40.000 plaatsen.
Vind ik leuk
Davyrsca +307
woensdag 20 maart 2019 om 14:28
hoe gaan ze dat doen met dat politiek gezeik altijd zie het ni direct gebeuren nieuwe stadions
Vind ik leuk
Prpldynmt +7975
woensdag 20 maart 2019 om 14:43
Sinds wanneer waren we dan een topland? De nationale ploeg is geen referentie voor de nationale competitie he.
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 14:56
Ooit een topland geweest dan?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:08
Belgie heeft toch een van de duurste nationale ploegen ter wereld. Dat bedoel ik met topland. Maar het ziet er dus niet naar uit dat de komende generatie even goed zal zijn.
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 15:22
Je bent nu ook niet een topland als je eens een uitzonderlijke generatie hebt he. Maar dat is gewoon kwestie van verschillende perceptie. Een topland in mijn ogen is een land die over een tijdspanne van 2 decennia nooit buiten pakweg de top 20 op de ranking valt.

Belgie zal als land nooit het aanzien hebben, van kortweg, spanje, italie, duitsland, frankrijk, Brazilie of Argentinië.

Belgie tja in mijn ogen is dat een top 30 land. Zit je erboven zit je in een goeie periode, zit je der onder dan zit je met een zwakke generatie. Zit je rond die plek 30, dan is dat in mijn ogen naar behoren voor ons land.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 16:03
Top 20 moet wel haalbaar zijn, moest er een goede jeugddoorstroming zijn in België. Dat moet de ambitie zijn en als we een top generatie hebben zullen we er wel staan.

Daar heb ik vertrouwen in
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 16:11
Kan ik in volgen. Veel verder dan 10 jaar vooruit kunnen we niet echt kijken. Wetende wat er +- aankomt als 'vervanging' van de huidige generatie, zie ik ons niet snel buiten die top 20 vallen, of toch daar tenminste rondzwemmen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:47
Voor jou hoeft er geen belastingsgeld te worden verspild aan een Golden Generation Arena? Wel voor mij hoeft er ook geen belastingsgeld “verspild” te worden aan profiteurs van onze sociale zekerheid (zij die bewust op den dop staan zonder te willen werken) of de zoveelste hoop vluchtelingen. Reken uit dat een stadion van 200 miljoen, afgeschreven op 20 jaar, de overheden samen 10 miljoen/jaar kost, hetgeen veel minder is dan de kosten van de hierboven beschreven “verspillingen”. Bovendien zal het stadion ook voor andere sporten en evenementen worden gebruikt, dus niet enkel de voetballiefhebbers van onze maatschappij zullen hiervan kunnen genieten. Ik rijd bijvoorbeeld amper met de fiets maar moet ook mee betalen voor de aanleg van fietspaden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 15:58

Is dit niet meer dan logisch eigenlijk ?

Het gaat om wereldwijde talenten hier, hé. Dat is een vijver 100 miljoenen spelers. Had jij verwacht dat België hier zomaar eens 5 talenten in een lijstje van slechts (!) 50 spelers zou hebben ?

Zo’n lijsten zijn vaak enkel gericht op de G5. Er zijn 15 spelers uit deze 50 dat gespreid spelen in landen als Japan (1), België (1), Brazilië (3), Nederland (2), Kroatië (2  eigenlijk 1, want Palaversa is eigendom van Manchester City), Ecuador (1), Argentinië (3) en Oostenrijk (2)…

Er staan geen spelers in die in Portugal, Rusland, Ukraïne, Servië … spelen. Wat zou jij zeggen over die landen ? (Portugal, Rusland en Ukraïne staan allen boven ons in de uefa ranking)

Al deze spelers zijn 19 jaar of minder, anders had een Vanheusden er ook in gestaan hoor… Of een Palacios van River Plate of een Joao Felix van SL Benfica…

Deze lijsten zijn trouwens niet altijd even representatief. Kijk maar eens na hoeveel spelers van deze 50 er effectief zullen doorbreken in de toekomst. Allez zo’n Brewster, Ruiz, Sargent en andere zijn ook niet bepaald zo indrukwekkend hoor. Echte heel grote talenten zijn schaars.

Dit noem ik eigenlijk klagen om te klagen. Een landje van 11 miljoen mensen gaat niet elk jaar toppers als Eden Hazard, Axel Witsel of Kevin De Bruyne produceren, hoor. Wees eens een beetje realistisch aub.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:00]
Vind ik leuk
j.caesar +1923
woensdag 20 maart 2019 om 14:35
Waardeloze rangschikking. Eens zien waar die supersterren staan binnen 5 jaar.
Vind ik leuk
FL +294
woensdag 20 maart 2019 om 14:56
Toch niet echt waardeloos ... De meeste spelen al bij de absolute top en doen het niet slecht !
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 15:01
Is gewoon waardeloos volgens hem, omdat hij er geen enkel van kent...
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 15:04
Ik heb zo het vermoeden dat jij der een heel pak wel zal kennen van de top 50 :D
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 16:17
Van Garcia heb ik nog niet veel gehoord. Dus best verrassend dat die zo hoog staat. Btw, Szoboszlai staat misschien “maar” 22ste, maar van hem verwacht ik wel veel. Stond ook in de basis in de sterke prestatie van Salzburg tegen Napoli (de 3-1). Van Kabak verwacht ik ook veel. Eindelijk nog eens talent bij Turkije trouwens. Ondanks AS Roma hun mindere seizoen, is Ünder toch een revelatie. Met deze Kabak (werd in de winter gelinkt aan Anderlecht zelf even) en normaal ook nog Özer, is daar eindelijk wat nieuw talent. Kang-in Lee ken ik ook nog maar net. Smith-Rowe ken ik ook nog niet echt, maar weet wel dat die nu bij Leipzig op huurbasis speelt. Weet jij toevallig als ze een optie hebben ? Btw, meestal (ik zeg meestal) als Leipzig of Salzburg een jong talent halen, dan is dat toch vaak een schot in de roos. Kunstmatige ploegen misschien, maar een zeer goede scoutingdatabase. Om jaloers op te zijn.

Nog nooit gehoord van Julian Alvarez en Antonio Marin.
Van Leonardo Campana heb ik wel al iets gelezen, maar daar blijft het ook bij…

Ook beetje verrassend dat Pellegri zo hoog staat, want die is nu al een volledig jaar uit… . Benieuwd hoe hij dat te boven komt.

En jij ? Ken je er veel van ?
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 16:59
van 40-50 ken ik Kabak en Campana niet
van 39-30 ken ik sargent niet
van 30 naar 20 toch wel enkele: Lee, Tchouameni, Arp. De ene wil zeggen dat ik wrs geen bordeaux matchen heb gezien de laatse 12 maand. Arp is dan logischer , blijkbaar hamburg squad (ik volg geen 2de klasse voetbal, tis al ruim genoeg lol ).
Van segesson vooral geschrokken dat die nog altijd maar 18 is :D
Tot mijn grote verrassing staat er eentje in de top 10 die ik niet kende : Tonali, mss omdat het 'maar Brescia' is. maar goed zo een lijstjes zijn altijd leuk om nieuwe spelers op je radar te krijgen. Al zal de helft ervan wrs mislukken.

Verrassing nummer 2, Brahim Diaz niet in de lijst. WTF???
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 17:12
Arp speelde al bij Hamburg toen ze nog in eerste klasse speelden, vandaar dat ik hem wel ken.

Maar wat is eigenlijk de limiet van deze lijst ? Mogen het enkel spelers zijn die 19 zijn, 19 worden dit jaar of jonger zijn of waarop is deze competitie gebaseerd ?

Want dan kan ik er ook wel veel zeggen...

Een Tashreeq Matthews of een Jean-Clair Todibo (om het zoals u te zeggen, WTF ??? ;) ) staan ook niet in de lijst.

Btw, durf jij het aan een top (even overdrijven) 100 samen te stellen (+ beschrijving van de speler uiteraard) ?

Van waar ken jij eigenlijk die spelers ? Toch niet van FM (ben ik niet fan van, zoek liever zelf op en kijk liever zelf naar de matchen) ?

Vaak zijn er mensen tussen dat zeggen dat ze spelers ontdekt hebben, terwijl FM die eigenlijk gewoon heeft aangegeven (wel een prima scoutingdatabase)… haha :D

Ik vind het indrukwekkender als iemand kan zeggen als hij die spelers zelf heeft zien spelen (via live stream weliswaar) of zelf heeft gevonden via verschillende opzoekingen...
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:15]
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 17:15
hahaha, geef mij nog een beetje meer werk jong. Is mijn schema nog nie druk genoeg???? Lolz
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 17:16
Niet dus ? :)

(beetje uitdagen hé :) )


Heb nog wat meer toegevoegd bij mijn vorige post btw.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:17]
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 19:03
Hoe dat komt? Euh door af en toe eens rare hersenkronkels in mijn kop denk ik :)

Van kindsbeen af zijn jongens vaak aangetrokken tot voetbal. Terwijl de meeste zich beperken tot hun favo club (wat bij mij in eerste instantie als jonge snotter ook niet anders was). Is met tijd de interesse gegroeid om het wat ruimer te gaan bekijken.

Zo heb ik in eerste instantie zowat elke europese competitie in kaart gebracht. Bij de G5 landen en landen die rondom ons staan op de ranking is dat nu niet zoveel 'werk' omdat je ze toch wel wat kent door europees voetbal. Maar als je dan al wat dieper gaat graven, kom je al snel uit bij genre clubs je ook effe aanhaalt. Noem het maar topploegen uit landen van '2de garnituur'. Salzburg, Zagreb, Molde, Kopenhagen, Rode ster, Basel, etc, ik weet bvb wat de 'topclub' is in begot de andorese voetbalcompetitie (Santa Coloma).

Aangezien Brazilie en Argentinie toch wel als toplanden aanzien mogen worden, ben ik die ook gaan volgen. Als ik daar echt moet kiezen toch eerder Flamengo boven Santos en Boca juniors in Argentinie.

Eigenlijk is dat zo gekomen dat ik van vele landen eigenlijk wel een team heb dat ik probeer te volgen. Zo zie je ook eens het team van de tegenstand aan het werk, en kan je als je nog zotter bent als ik, van elke competitie een 'ideale 11' maken , maar zo gek ben ik nu ook weer niet hahah.

Los daarvan probeer ik wat jeugd betreft vooral belangrijke internationale beloften tornooien te volgen.

Fm gebruik ik ook niet, al wordt het wel meer en meer als scoutingshulp gebruikt.

De moeilijkheid met dit lijstje is dat het gewoon niet voldoende omlijnt is, wat is de leeftijdsgrens, welke andere parameters worden er gebruikt??

Anders kan je er makkelijk deze inzetten:
Alexander Arnold, Aouar, Assensio, Ali
Berge, Bidstrup
Chiesa, Coric, Crutone, Chalov
Donnaruma, De ligt, Dembele, De Jong, Dalot,
Embolo,
Felix
Gomez
Harit, Havertz, Hakimi,Hernandez
Isak, Ilic
Lafont, Lo Celso,Lautaro
Mbappé, Man
Neves
Pulisic, Pavon,
Rashford, Richarlison,
Saint maximin, Sarr, Sané
Todibo, Torreira
Upamecano, Under
Vuskovic, Veron
Wolf
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 19:36
Leeftijdsgrens is 21 :)
Geef mij wat tijd, maar ik ga een top 100 proberen dit weekend ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:28]
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 20:44
Keepers blijf ik bij dezelfde: Donnaruma, en Lafont. Brazao is idd mss wel het grootste keeperstalent onder de 20 jaar.

Centraal achteraan: Ampadu, Badiashil, De Ligt, Gomez,Militao, Sarr, Todibo, Upamecano,

Linksback: Sarrachi, Vinagre, Nsoki, Miranda, Theo Hernandez

Rechtsback: Mazraoui, Mukiele, Dalot, Alexander Arnold

Def Mid: Berge, De Jong, Tonali als dat echt de nieuwe pirlo wordt, Rice

Cent Mid:Aouar, Betancur (dacht die al 22 was),Davies, Gravenbergh Palacios,Tielemans (om es chauvinistisch te doen )

Flanken:Chiesa,Dembele,
Geubbels, Hudson odoi,Lainez,Nelson,Oyarzabal, Paulinho,Pulisic Richarlison,Rodrygo, Sancho,Sessegnon, Vilnicius, Under

Attack Mid:Almada,Diaz, Gomez,Havertz, Ihattaren,Olmo Paqueta,Verschaeren,Wolf, Zaniolo

Attack:Augustin,Chalov,Crutone, Felix ,Haland,Isak,Jesus, Kean, ,Kubo,Leao,Lincoln,Martinez L,Mbappé Rasford,Weah,
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:41]
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 20:54
Ik ga van 1 tot 100 gaan ;) Da's iets moeilijker dan gewoon namen schrijven ;)

Btw Tielemans hoort daar gewoon in hoor
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:56]
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 21:08
Tis al werk genoeg met die leeftijd check en opsplitsing in positie.

sebiet update.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 21:10
Van mij moet je het niet vandaag verwachten, want ik ga effectief van 100 tot 1 gaan
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 21:12
Ik heb wel al 90 spelers. Geen leeftijdcheck nodig. Gewoon maximum leeftijd ingeven en ze eruit halen zodat ik niemand vergeet.

Bv. Wan-Bissaka mis ik toch zeker in jouw lijst :)
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 21:17
True, fout van de firma. Tis dan ook in een rapke heheh
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
donderdag 21 maart 2019 om 15:49
Zo ik heb een top 100 gevormd, maar het was niet simpel, want er zijn nog veel meer talenten dan 100 talenten:

- Deze spelers vielen eruit -

Panagiotis Retsos
Tahith Chong
Jonathan Gonzalez
Martin Odegaard
Dodi Lukebakio
Ronnael Pierre-Gabriel
Marcelo Sarrachi
Théo Hernandez
Willem Geubels
Marcos Senesi
Reiss Nelson
Ezequiel Barco
Evan Ndicka
Yari Verschaeren
Kyle Walker-Peters
Fedor Chalov
Dario Maresic
Victor Osimhen
Jann Fiete Arp
Moussa Wagué
Svetozar Markovic
Enock Mwepu
Gonzalo Plata
Rodrigues Ramires
Pedro De La Vega
Facundo Milan
Yuri Alberto
Gaston Veron
Sebastian Walukiewicz
Nehuén Perez
Hary Cochrane
Ki-Jana Hoever
Billy Gilmour
Takefusa Kubo
Augustin Almendra
Jacob Italiano
Efrain Alvarez

En nog meer….

Btw, wie is die Davies op uw middenveld ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 17:10]
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
donderdag 21 maart 2019 om 16:17
Der zijn eigenlijk 2 Davies genaamde die goed zijn. Alphonse (bayern) en Tom (Everton). Sommige uit die lijst zouden bij mij wel in top 100 staan tho :P
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
donderdag 21 maart 2019 om 17:03
Tom Davies ? Niet zien staan in mijn -21 database. Wss over gekeken. Ik ga mijn top 100 niet meer aanpassen, dus ga hem er buiten houden (maar zou er wel in staan imo). Btw je hebt een top 70 tot nu toe. Nog 30 ;)

Nu komt het lastigere deel. De 100 genomineerden rangschikken...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 17:09]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:30
Chong? Boadu, lee ,tonali,geertruida, diop (van as Monaco), collum hudsen odoi
.Vind ik persoonlijk er ook bij horen sorry voor mijn inmenging
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 21:31
Tonali, Hudson odoi staan er in :P en tis nu nog attacking bij gekomen :P
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:21
Had het niet gezien
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 21:32
da mag hoor, hoe meer voetbal kennis hoe liever :P
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
vrijdag 22 maart 2019 om 19:45
Vitalii Mykolenko, Mohamed Ihattaren en Nicolas Gonzàlez zijn nog 3 spelers die net uit de top 100 vallen
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
vrijdag 22 maart 2019 om 20:54
Ihattaren uit de top 100? Verrassend :)
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
vrijdag 22 maart 2019 om 22:17
Ihattaren zit er wel in, Pierie uit de top 100
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
vrijdag 22 maart 2019 om 22:33
Top 100 u21

1- Kylian Mbappé (Paris Saint-Germain) ~ 20 jaar, Frankrijk

2- Trent Alexander-Arnold (Liverpool FC) ~ 20 jaar, Engeland

3- Frenkie De Jong (FC Barcelona) ~ 21 jaar, Nederland

4- Ousmane Dembélé (FC Barcelona) ~ 21 jaar, Frankrijk

5- Mathijs De Ligt (Ajax FC) ~ 19 jaar, Nederland

6- Gabriel Jésus (Manchester City) ~ 21 jaar, Brazilië

7- Jadon Sancho (Borussia Dortmund) ~ 18 jaar, Engeland

8- Dayot Upamecano (RedBull Leipzig) ~ 20 jaar, Frankrijk

9- Éder Militâo (Real Madrid CF.) ~ 21 jaar, Brazilië

10- Houssem Aouar (Olympique Lyonnais) ~ 20 jaar, Frankrijk

11- Lucas Paquèta (AC Milan) ~ 21 jaar, Brazilië

12- Vìnicius Junìor (Real Madrid CF.) ~ 18 jaar, Brazilië

13- Luka Jovic (SL Benfica, uitgeleend) ~ 21 jaar, Servië

14- Federico Chiesa (AC Fiorentina) ~ 21 jaar, Italië

15- Kai Havertz (Bayer Leverkusen) ~ 19 jaar, Duitsland

16- Cengiz Ünder (AS Roma) ~ 21 jaar, Turkije

17- Nicolo Zaniolo (AS Roma) ~ 19 jaar, Italië

18- Nikola Milenkovic (AC Fiorentina) ~ 21 jaar, Servië

19- Rubén Dias (SL Benfica) ~ 21 jaar, Portugal

20- Rodrigo Bentancur (Juventus FC) ~ 21 jaar, Uruguay

21- Joe Gomez (Liverpool FC) ~ 21 jaar, Engeland

22- Lautaro Martinez (Internazionale) ~ 21 jaar, Argentinië

23- Steven Bergwijn (PSV Eindhoven) ~ 21 jaar, Nederland

24- Goes Rodrygo (Real Madrid CF.) ~ 18 jaar, Brazilië

25- Ibrahima Konaté (RedBull Leipzig) ~ 19 jaar, Frankrijk

26- Arne Maier (Hertha BSC) ~ 20 jaar, Duitsland

27- Andrade Richarlison (Everton FC) ~ 21 jaar, Brazilië

28- Ismaila Sarr (Stade Rennes) ~ 21 jaar, Senegal

29- Christian Pulisic (Chelsea FC) ~ 20 jaar, USA

30- Jean-Clair Todibo (Barcelona FC) ~ 19 jaar, Frankrijk

31- Phil Foden (Manchester City) ~ 18 jaar, Engeland

32- Joao Felix (SL Benfica) ~ 19 jaar, Portugal

33- Youri Tielemans (Leicester City) ~ 21 jaar, België

34- Aaron Wan-Bissaka (Crystal Palace) ~ 21 jaar, Engeland

35- Ryan Sessegnon (Fulham FC) ~ 18 jaar, Engeland

36- Sandro Tonali (Brescia) ~ 18 jaar, Italië

37- Benoît Badiashile (AS Monaco) ~ 17 jaar, Frankrijk

38- Patrick Cutrone (AC Milan) ~ 21 jaar, Italië

39- Leon Bailey (Bayer Leverkusen) ~ 21 jaar, Jamaica

40- Mikel Oyarzabal (Real Sociedad) ~ 21 jaar, Spanje

41- Alban Lafont (AC Fiorentina) ~ 20 jaar, Frankrijk

42- Callum Hudson-Odoi (Chelsea FC) ~ 18 jaar, Engeland

43- Ryan Gravenbergh (Ajax FC) ~ 16 jaar, Nederland

44- Diego Laînez (Real Betis) ~ 18 jaar, Mexico

45- Kieran Tierney (Glasgow Celtic) ~ 21 jaar, Schotland

46- Exequiel Palacios (River Plate) ~ 20 jaar, Argentinië

47- Gedson Fernandes (SL Benfica) ~ 20 jaar, Portugal

48- Sander Berge (KRC Genk) ~ 21 jaar, Noorwegen

49- Amadou Diawara (SSC Napoli) ~ 21 jaar, Guinea

50- Declan Rice (West Ham United) ~ 20 jaar, Engeland

51- Donny Van De Beek (Ajax FC) ~ 21 jaar

52- Ozan Kabak (VFB Stuttgart) ~ 18 jaar, Turkije

53- Noussair Mazraoui (Ajax FC) ~ 21 jaar, Marokko

54- Amine Harit (Schalke 04) ~ 21 jaar, Marokko

55- Alex Meret (SSC Napoli) ~ 21 jaar, Italië

56- Amadou Haidara (RedBull Leipzig) ~ 21 jaar, Mali

57- Lisandro Martinez (Defensa Y Justicia) ~ 21 jaar, Argentinië

58- Cristian Romero (Genoa FC) ~ 20 jaar, Argentinië

59- Alphonso Davies (FC Bayern München) ~ 18 jaar, Canada

60- Ritsu Doan (FC Groningen) ~ 20 jaar, Japan

61- Hannes Wolf (RedBull Leipzig) ~ 19 jaar, Oostenrijk

62- Dominik Szobozslai (RedBull Salzburg) ~ 18 jaar, Hongarije

63- Zinho Vanheusden (Internazionale, uitgeleend aan Standard De Liège) ~ 19 jaar, België

64- Joakim Mæhle (KRC Genk) ~ 21 jaar, Denemarken

65- Diogo Dalot (Manchester United) ~ 20 jaar, Portugal

66- Hamed Traoré (Empoli) ~ 19 jaar, Ivoorkust

67- Brahim Diaz (Real Madrid CF) ~ 19 jaar, Spanje

68- Ethan Ampadu (Chelsea FC) ~ 18 jaar, Wales

69- Edson Alvarez (Club América) ~ 21 jaar, Mexico

70- Aurélien Tchouameni (Bordeaux) ~ 19 jaar, Frankrijk

71- Leonardo Balerdi (Borussia Dortmund) ~ 20 jaar, Argentinië

72- Moise Kean (Juventus FC) ~ 19 jaar, Italië

73- Takehiro Tomiyasu (Sint-Truidense VV) ~ 20 jaar, Japan

74- Morgan Gibbs-White (Wolverhampton) ~ 19 jaar, Engeland

75- Jacob Bruun Larsen (Borussia Dortmund) ~ 20 jaar, Denemarken

76- Dani Olmo (Dinamo Zagreb) ~ 20 jaar, Spanje

77- Malang Sarr (OGC Nice) ~ 20 jaar, Frankrijk

78- Stanley N'Soki (Paris Saint-Germain) ~ 19 jaar, Frankrijk

79- Rúben Vinagre (Wolverhampton) ~ 19 jaar, Portugal

80- Weston McKennie (Schalke 04) ~ 20 jaar, USA

81- Maximilian Wöber (FC Sevilla) ~ 21 jaar, Oostenrijk

82- Filho Paulinho (Bayer Leverkusen) ~ 18 jaar, Brazilië

83- Tyler Adams (RedBull Leipzig) ~ 20 jaar, USA

84- Juan Miranda (FC Barcelona) ~ 19 jaar, Spanje

85- Gabriel Brazao (Parma) ~ 18 jaar, Brazilië

86- Rabbi Matondo (Schalke 04) ~ 18 jaar, Wales

87- Viktor Tsygankov (Dinamo Kiev) ~ 21 jaar, Ukraïne

88- Samuel Kalu (Bordeaux) ~ 21 jaar, Nigeria

89- Federico Valverde (Real Madrid CF) ~ 20 jaar, Uruguay

90- Jules Koundé (Bordeaux) ~ 20 jaar, Frankrijk

91- Mohamed Ihattaren (PSV Eindhoven) ~ 17 jaar

92- Rafael Leao (LOSC Lille) ~ 19 jaar, Portugal

93- Andreas Skov Olsen (FC Nordsjaelland) ~ 19 jaar, Denemarken

94- Francisco Trinçao (Sporting Braga) ~ 19 jaar, Portugal

95- Thiago Almada (Vélez Sarsfield) ~ 17 jaar, Argentinië

96- Jhon Lucumi (KRC Genk) ~ 19 jaar, Colombia

97- Erling Braut Håland (RedBull Salzburg) ~ 18 jaar, Noorwegen

98- Emile Smith Rowe (Arsenal FC uitgeleend aan RedBull Leipzig) ~ 18 jaar jaar, Engeland

99- Guilherme Pedro (Fluminense) ~ 19 jaar, Brazilië

100- Jack Lahne (Brommapojkarna uitgeleend aan Amiens) ~ 17 jaar


Alstublieft, hier en daar wss wat discussie, maar die is er altijd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 22:40]
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
vrijdag 22 maart 2019 om 23:44
Bon , laten we beginnen bij het begin

1 Thumps up voor de lijst, tijd en moeite
2 In grote lijnen lijken we het wel eens te zijn, veel overlapping met elkaars lijst
3 leuk om jupiler league namen te zien, geheel terecht ook, ik had me enkel beperkt tot het grootste talent hier (in mijn ogen Berge), maar tomiyasu, van heusden, maehle horen hier idd thuis
4 Leuk om Andreas Skov in de lijst te zien (van mij mag die zo los naar rsca komen, en mogen ze bakkali, gerkens, najar verkopen om budget vrij te maken).
5 In grote lijnen ben ik het eens, los van de rangorde, dat is en blijft vrij subjectief, over 2 namen heb ik zoiets van , ofwel ben ik aan het dolen maar Rasford is volgens mij nog geen 22, over Donnarumma bestaat geen twijfel. Over keepers gesproken, dat Meret vernoemt wordt => mee eens.

Van sommige kan ik het begrijpen ze niet in je top 100 staan (aka augustin, kubo bvb.) andere heb ik zoiets van hey, wat doe je met die en die? (Verschaeren, weah, lincoln, theo hernandez, Sarrachi)

6 Eindconclusie, zouden we niet beter zelf scout worden???
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
zaterdag 23 maart 2019 om 08:52
3- Lucumi zit er ook nog in hé.
5- voor Verschaeren nog te vroeg om in deze lijst te staan. Weah moet zich nog bewijzen. Lincoln ben ik niet van overtuigd. Saracchi is op het achterplan verdwenen bij Leipzig en Theo Hernàndez... . Tja, die gaat het niet makkelijk hebben bij Real Madrid CF. Technisch gezien hoort die er wel in. De laatste, maar ik ben niet echt een fan van deze speler. Zo is mijn top 100 ook een beetje gebaseerd op mijn smaak.

6- Daar ben ik nog te groen voor.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
zaterdag 23 maart 2019 om 08:53
1- Kylian Mbappé (Paris Saint-Germain) ~ 20 jaar, Frankrijk

2- Trent Alexander-Arnold (Liverpool FC) ~ 20 jaar, Engeland

3- Frenkie De Jong (FC Barcelona) ~ 21 jaar, Nederland

4- Ousmane Dembélé (FC Barcelona) ~ 21 jaar, Frankrijk

5- Mathijs De Ligt (Ajax FC) ~ 19 jaar, Nederland

6- Gianluigi Donnarumma (AC Milan) ~ 20 jaar, Italië

7- Gabriel Jésus (Manchester City) ~ 21 jaar, Brazilië

8- Jadon Sancho (Borussia Dortmund) ~ 18 jaar, Engeland

9- Marcus Rashford (Manchester United) ~ 21 jaar, Engeland

10- Dayot Upamecano (RedBull Leipzig) ~ 20 jaar, Frankrijk

11- Éder Militâo (Real Madrid CF.) ~ 21 jaar, Brazilië

12- Houssem Aouar (Olympique Lyonnais) ~ 20 jaar, Frankrijk

13- Lucas Paquèta (AC Milan) ~ 21 jaar, Brazilië

14- Vìnicius Junìor (Real Madrid CF.) ~ 18 jaar, Brazilië

15- Luka Jovic (SL Benfica, uitgeleend) ~ 21 jaar, Servië

16- Federico Chiesa (AC Fiorentina) ~ 21 jaar, Italië

17- Kai Havertz (Bayer Leverkusen) ~ 19 jaar, Duitsland

18- Cengiz Ünder (AS Roma) ~ 21 jaar, Turkije

19- Nicolo Zaniolo (AS Roma) ~ 19 jaar, Italië

20- Nikola Milenkovic (AC Fiorentina) ~ 21 jaar, Servië

21- Rubén Dias (SL Benfica) ~ 21 jaar, Portugal

22- Rodrigo Bentancur (Juventus FC) ~ 21 jaar, Uruguay

23- Joe Gomez (Liverpool FC) ~ 21 jaar, Engeland

24- Lautaro Martinez (Internazionale) ~ 21 jaar, Argentinië

25- Steven Bergwijn (PSV Eindhoven) ~ 21 jaar, Nederland

26- Goes Rodrygo (Real Madrid CF.) ~ 18 jaar, Brazilië

27- Ibrahima Konaté (RedBull Leipzig) ~ 19 jaar, Frankrijk

28- Arne Maier (Hertha BSC) ~ 20 jaar, Duitsland

29- Andrade Richarlison (Everton FC) ~ 21 jaar, Brazilië

30- Ismaila Sarr (Stade Rennes) ~ 21 jaar, Senegal

31- Christian Pulisic (Chelsea FC) ~ 20 jaar, USA

32- Jean-Clair Todibo (Barcelona FC) ~ 19 jaar, Frankrijk

33- Phil Foden (Manchester City) ~ 18 jaar, Engeland

34- Joao Felix (SL Benfica) ~ 19 jaar, Portugal

35- Youri Tielemans (Leicester City) ~ 21 jaar, België

36- Aaron Wan-Bissaka (Crystal Palace) ~ 21 jaar, Engeland

37- Ryan Sessegnon (Fulham FC) ~ 18 jaar, Engeland

38- Sandro Tonali (Brescia) ~ 18 jaar, Italië

39- Benoît Badiashile (AS Monaco) ~ 17 jaar, Frankrijk

40- Patrick Cutrone (AC Milan) ~ 21 jaar, Italië

41- Leon Bailey (Bayer Leverkusen) ~ 21 jaar, Jamaica

42- Mikel Oyarzabal (Real Sociedad) ~ 21 jaar, Spanje

43- Alban Lafont (AC Fiorentina) ~ 20 jaar, Frankrijk

44- Callum Hudson-Odoi (Chelsea FC) ~ 18 jaar, Engeland

45- Ryan Gravenbergh (Ajax FC) ~ 16 jaar, Nederland

46- Diego Laînez (Real Betis) ~ 18 jaar, Mexico

47- Kieran Tierney (Glasgow Celtic) ~ 21 jaar, Schotland

48- Exequiel Palacios (River Plate) ~ 20 jaar, Argentinië

49- Gedson Fernandes (SL Benfica) ~ 20 jaar, Portugal

50- Sander Berge (KRC Genk) ~ 21 jaar, Noorwegen

51- Amadou Diawara (SSC Napoli) ~ 21 jaar, Guinea

52- Declan Rice (West Ham United) ~ 20 jaar, Engeland

53- Donny Van De Beek (Ajax FC) ~ 21 jaar

54- Ozan Kabak (VFB Stuttgart) ~ 18 jaar, Turkije

55- Noussair Mazraoui (Ajax FC) ~ 21 jaar, Marokko

56- Amine Harit (Schalke 04) ~ 21 jaar, Marokko

57- Alex Meret (SSC Napoli) ~ 21 jaar, Italië

58- Amadou Haidara (RedBull Leipzig) ~ 21 jaar, Mali

59- Lisandro Martinez (Defensa Y Justicia) ~ 21 jaar, Argentinië

60- Cristian Romero (Genoa FC) ~ 20 jaar, Argentinië

61- Alphonso Davies (FC Bayern München) ~ 18 jaar, Canada

62- Ritsu Doan (FC Groningen) ~ 20 jaar, Japan

63- Hannes Wolf (RedBull Leipzig) ~ 19 jaar, Oostenrijk

64- Dominik Szobozslai (RedBull Salzburg) ~ 18 jaar, Hongarije

65- Zinho Vanheusden (Internazionale, uitgeleend aan Standard De Liège) ~ 19 jaar, België

66- Joakim Mæhle (KRC Genk) ~ 21 jaar, Denemarken

67- Diogo Dalot (Manchester United) ~ 20 jaar, Portugal

68- Hamed Traoré (Empoli) ~ 19 jaar, Ivoorkust

69- Brahim Diaz (Real Madrid CF) ~ 19 jaar, Spanje

70- Ethan Ampadu (Chelsea FC) ~ 18 jaar, Wales

71- Edson Alvarez (Club América) ~ 21 jaar, Mexico

72- Aurélien Tchouameni (Bordeaux) ~ 19 jaar, Frankrijk

73- Leonardo Balerdi (Borussia Dortmund) ~ 20 jaar, Argentinië

74- Moise Kean (Juventus FC) ~ 19 jaar, Italië

75- Takehiro Tomiyasu (Sint-Truidense VV) ~ 20 jaar, Japan

76- Morgan Gibbs-White (Wolverhampton) ~ 19 jaar, Engeland

77- Jacob Bruun Larsen (Borussia Dortmund) ~ 20 jaar, Denemarken

78- Dani Olmo (Dinamo Zagreb) ~ 20 jaar, Spanje

79- Malang Sarr (OGC Nice) ~ 20 jaar, Frankrijk

80- Stanley N'Soki (Paris Saint-Germain) ~ 19 jaar, Frankrijk

81- Rúben Vinagre (Wolverhampton) ~ 19 jaar, Portugal

82- Weston McKennie (Schalke 04) ~ 20 jaar, USA

83- Maximilian Wöber (FC Sevilla) ~ 21 jaar, Oostenrijk

84- Filho Paulinho (Bayer Leverkusen) ~ 18 jaar, Brazilië

85- Tyler Adams (RedBull Leipzig) ~ 20 jaar, USA

86- Juan Miranda (FC Barcelona) ~ 19 jaar, Spanje

87- Gabriel Brazao (Parma) ~ 18 jaar, Brazilië

88- Rabbi Matondo (Schalke 04) ~ 18 jaar, Wales

89- Viktor Tsygankov (Dinamo Kiev) ~ 21 jaar, Ukraïne

90- Samuel Kalu (Bordeaux) ~ 21 jaar, Nigeria

91- Federico Valverde (Real Madrid CF) ~ 20 jaar, Uruguay

92- Jules Koundé (Bordeaux) ~ 20 jaar, Frankrijk

93- Rafael Leao (LOSC Lille) ~ 19 jaar, Portugal

94- Mohamed Ihattaren (PSV Eindhoven) ~ 17 jaar

95- Andreas Skov Olsen (FC Nordsjaelland) ~ 19 jaar, Denemarken

96- Francisco Trinçao (Sporting Braga) ~ 19 jaar, Portugal

97- Thiago Almada (Vélez Sarsfield) ~ 17 jaar, Argentinië

98- Jhon Lucumi (KRC Genk) ~ 19 jaar, Colombia

99- Erling Braut Håland (RedBull Salzburg) ~ 18 jaar, Noorwegen

100- Emile Smith Rowe (Arsenal FC uitgeleend aan RedBull Leipzig) ~ 18 jaar jaar, Engeland





En zo vallen Jack Lahne en Guilherme Pedro uit de top 100. :)
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
zaterdag 23 maart 2019 om 10:47
Tof lijstje sowieso, waar ik me ook kan in vinden. Hier en daar een naam die niet op mijn radar staat, best leuk, zo kan ik zelf eens gaan zoeken van 'ah blijkbaar een interessante speler gemist' waaronder die Jack Lahne bvb, kende ik niet.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 21:43
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;)
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 21:45
Hudson-Odoi en Tonali zeker en vast.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18240
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Had niet verwacht dat Tonali "de nieuwe Pirlo" zo hoog in de ranking zou staan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws