OFFICIEEL: AA Gent heeft tweede wintertransfer te pakken

OFFICIEEL: AA Gent heeft tweede wintertransfer te pakken

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 16:55di 08-01-2019 om 16:55

Laatste update: dinsdag 8 januari 2019 om 17:46di 08-01-2019 om 17:46

Met Thomas Kaminski heeft KAA Gent er een nieuwe doelman bij. De kans is zeer groot dat de Buffalo's dra ook een nieuwe aanvaller presenteren. Het gaat om Alexander Sörloth, Hij komt op huurbasis over van Crystal Palace. Dat meldt onder meer Transfermarket.

Dat KAA Gent aan Sörloth denkt, hoeft niet te verbazen. Tot een jaar geleden werkte de 23-jarige Noorse aanvaller nog samen met zijn landgenoot Jess Thorup bij het Deense Midtjylland. Daar plukte Crystal Palace in januari 2018 Sörloth voor negen miljoen euro weg.

De voorbije maanden kon Sörloth zich in Engeland evenwel niet doorzetten. Dit seizoen speelde hij wel twaalf keer mee in de Premier League, maar daarin scoorde hij niet. In totaal kwam hij in de Premier League door allemaal korte invalbeurten aan 173 speelminuten. In de League Cup startte Sörloth wel drie keer met één doelpunt tot gevolg.

Sörloth scoorde vlot bij Midtjylland 
Bij KAA Gent krijgt Sörloth de komende zes maanden de kans om zich weer te bewijzen. Volgens trainer Thorup is Sörloth de spits die Gent nodig heeft om Play-Off 1 te halen. In zijn laatste maanden bij het Deense Midtjylland scoorde hij alvast tien keer in negentien matchen.

Update 11.15: Alexander Sörloth is definitief op weg naar KAA Gent. Het Noorse VG meldt dat Gent en Crystal Palace een akkoord hebben bereikt over een uitleenbeurt van de spits. Sörloth zal zich dinsdag in Benidorm melden om de handtekening op papier te zetten.

Update 17.00: De transfer van Sörloth is officieel afgerond. Dat meldt KAA Gent via zijn officiële kanalen. De aanvaller is al in Benidorm om zijn ploegmaats te vervoegen op de winterstage.

Poll

Is Sörloth een aanwinst voor KAA Gent?

(703 stemmen)

Plaats een reactie

JLo +689
dinsdag 8 januari 2019 om 08:16
Het type dat Gent nodig heeft, maar opnieuw op huurbasis???
Vind ik leuk
Zero123 +883
dinsdag 8 januari 2019 om 08:31
Wat dacht je nu zelf?
Alsof Gent zijn volledig loon kan/wil betalen+ de transfersom.
Je mag al blij zijn dat een PL-speler naar Gent WIL komen.
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 08:45
Wil allicht ook enkel komen omwille van Thorup.
Is een echte people manager.
Vind ik leuk
Wim1966 +1560
dinsdag 8 januari 2019 om 09:32
Naar mijn mening, gebaseerd op het bijgevoegde filmpje is dit geen aanwinst voor Gent. Precies hetzelfde type speler als Yaremchouck: groot, kopbalsterk, snel maar niet vinnig en explosief.
Als doublure lijkt het mij een kostelijke zaak.
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 10:04
Ik zou eerder verwachten dat Sörloth eerste keuze zou worden en Roman als invaller zou fungeren. Roman heeft té lang en té veel gespeeld (of moeten spelen) zonder vertrouwen. In zijn laatste 2 matchen had die makkelijk 4 keer kunnen scoren en minstens 2 keer moéten scoren. Als Sörloth die druk wat wegneemt en wat efficiëntie brengt gaat Roman tijd krijgen om terug wat efficiënter te worden. En vanaf dan zal de beste spelen. Persoonlijk zie ik dit wel zitten (ook al hou ik niet van huurspelers). Idealiter hebben we een afkoopclausule.
Vind ik leuk
Wim1966 +1560
dinsdag 8 januari 2019 om 10:35
Je vindt ze dus ook hetzelfde type, durf ik afleiden. Samen opstellen is ook niet je voorkeur. Wie de betere is, laat ik in het midden. En daarom vind ik het een dure oplossing.
Ik zou in Gent veel liever een diepe spits zien landen die vinniger is en een bal kan bijhouden. Dit zou complementair zijn en daardoor ook meer ruimte geven aan Yaremchouck. Dat zou voordelig zijn op 2 plaatsen, naar mijn mening.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
dinsdag 8 januari 2019 om 11:32
Niet bepaald fan van 't huren van spelers en al zeker na het Awoniyi debacle.

Bovendien kan die transferprijs van 9 miljoen zout in de ogen strooien. Ten eerste omdat 't geld van een PL ploeg komt (met hun tv rechten verdeling). Ten tweede zie Sanneh van Anderlecht die ook van Midtjylland kwam voor 8 miljoen.

Zal er toch meteen moeten staan om te overtuigen.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +550
dinsdag 8 januari 2019 om 11:38
ik hoop dat Kvili niet op de achtergrond gaat verdwijnen, want die moet zijn kans nog krijgen na zijn blessure.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
dinsdag 8 januari 2019 om 11:59
Dat is een feit. Toch benieuwd wat Thorup van plan is met zowel Sörloth als Kvilitaia. Bovendien las ik net dat Thorup op een nieuw systeem is aan 't trainen. Misschien schept dat meer duidelijkheid.
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 12:27
Een nieuw systeem? Of verder in de richting wat we tegen Cercle en Genk hebben gezien? Waren alletwee leuke matchen.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
dinsdag 8 januari 2019 om 13:26
Thorup zijn 3-4-3 formatie waarmee hij bij Midtjylland kampioen is geworden. Hij zou die formatie willen klaar hebben zitten voor het geval dat er eens nood aan is.
Vind ik leuk
JLo +689
dinsdag 8 januari 2019 om 18:37
Dat kan alleen maar positief zijn, als de groep meerdere formaties stevig onder de knie zou hebben.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
dinsdag 8 januari 2019 om 18:42
Zeker! Nu nog een paar goede transfers en dan staan we toch redelijk sterk om op zijn minst die finaleplaats in de beker te pakken. Deze kans mogen ze niet laten schieten!
Vind ik leuk
Xynix +682
dinsdag 8 januari 2019 om 17:15
De ex-ploegmakkers gaan mekaar op de eerstvolgende speeldag meteen in de ogen kunnen kijken... ingeval Sanneh mag meespelen. De clash van 17 miljoen!😉
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
dinsdag 8 januari 2019 om 18:37
Hopelijk wel beter voetbal dan in de heenmatch! Succes alvast!
Vind ik leuk
Xynix +682
dinsdag 8 januari 2019 om 20:34
Dankjewel Lord en ook zoveel. Hopelijk wordt het een leuke pot voetbal en voor beide ploegen een aanzet naar een beter voetbaljaar.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
woensdag 9 januari 2019 om 11:32
Bedankt! Dat zijn beide clubs nu wel verplicht aan hun supporters. Hopelijk kunnen de besturen dat ook waarmaken!
Vind ik leuk
Xynix +682
woensdag 9 januari 2019 om 11:48
Op dat vlak is AA Gent in zeer goede handen: De Witte en Louagie besturen de club als een goede huisvader en dat heeft hen al zeer ver gebracht. Ik denk dat ze ook voldoende ambitieus zijn om verder te blijven groeien en dat ze deze maand nog in de ploeg gaan investeren, zonder gek te gaan doen. Bij ons zijn ze nog wat aan het zoeken, maar ik blijf optimistisch en denk dat het op termijn ook wel terug goed komt. Ze hebben wel nog wat tijd nodig.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
woensdag 9 januari 2019 om 12:00
Dat kan ik alleen maar beamen! Alleen was er wel nood aan nieuwe mensen in de scouting na de transfers van de afgelopen jaren. Daar zijn nu gelukkig een paar nieuwe mensen voor aangetrokken. Daar en bij de doorstroming van de jeugd kunnen we wel nog stappen maken.

Wat Anderlecht betreft komt dat zeker wel in orde! Verschueren en Arnesen zijn er nog maar net, dus die zullen nog hun tijd nodig hebben om hun stempel te gaan drukken. Al vind ik Rutten al een goede keuze om op zijn minst de komende periode al te overbruggen (ook al was hij sowieso niet plan A). Als Coucke nu nog aan zijn beloftes houdt, komt dat volgens mij wel goed.
Vind ik leuk
RSCA 35 +414
dinsdag 8 januari 2019 om 11:43
un noble inconnu
Est-ce qu'il joue bien: c'est grĂące Ă  Louwagie
S'il joue mal, c'est la faute des Ă©claireurs
Louwagie est un bĂątard. Toujours occupĂ© avec lui-mĂȘme.
Il resterait mieux avec l'union de natation. Quel gars attardé est-ce
Vind ik leuk
12a34b +1139
dinsdag 8 januari 2019 om 16:58
Er bestaan ook Franstalige voetbalsites makker
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 17:27
Que?
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 19:48
Je mag het ook in het Nederlands zeggen , hoor. Of durf je het in het Nederlands zeggen dat Louwagie voor jou een nietsnut is. Geef mij maar Michel ipv die soorten Waalse Bayats. Dat zijn pas mensen die "sont occupĂ©s avec soi-mĂȘme"
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 17:46
Nen middenvelder?! Tis wel ne spits he
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 17:47
Natuurlijk zijn er altijd pro en contra bij een transfer vandaar ik voor de derde stemde " geen idee, ik ken hem niet ". Toekomst zal uitwijzen of SĂžrloth een geslaagde transfer is of niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws