'Man United komt van koude kermis thuis: bod van 90 miljoen afgewezen'

    'Man United komt van koude kermis thuis: bod van 90 miljoen afgewezen'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 19:15zo 18-11-2018 om 19:15

    Manchester United is bereid om héél ver te gaan voor Kalidou Koulibaly. De Premier League-grootmacht zou onlangs liefst negentig miljoen euro hebben geboden op de verdediger van SSC Napoli. De Italianen accepteerden het bod echter niet. 

    La Repubblica schrijft zondag dat Koulibaly (27) in de belangstelling staat van United, Real Madrid, FC Barcelona, Bayern München en Manchester City. The Red Devils hoopten de concurrentie af te troeven door een monsterbod van - naar verluidt - negentig miljoen uit te brengen op de voormalige Genkenaar. Napoli ging niet akkoord met dat bedrag. 

    Koulibaly heeft in Napels nog een contract tot medio 2023. Italiaanse media denken dat de club van Dries Mertens minimaal honderd miljoen euro wil ontvangen voor de international. United-manager José Mourinho ziet Koulibaly als de ideale versterking voor zijn defensie. Marcos Rojo en Eric Bailly zouden onlangs te horen hebben gekregen dat zij mogen vertrekken. 

    Plaats een reactie

    zondag 18 november 2018 om 19:19
    Als Genk een doorverkoopmercentage heeft afgedwongen, doen ze weer goede zaken. Daar kunnen we in het Astridpark alleen maar van dromen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:23
    Dacht het wel. Meen in het verleden hier iets over gelezen te hebben. Het is niet de eerste keer dat hij in de belangstelling van een Engelse club staat.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    zondag 18 november 2018 om 19:36
    tenzij als napoli die kan afkopen gelijk lazio indertijd gedaan heeft
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:38
    Genk heeft 40% doorverkooppercentage op hem. Op bailley hebben ze 20% en die gaat ook een mooie transfer versieren binnenkort.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4844
    zondag 18 november 2018 om 21:41
    Waar haal je dat? Zover ik weet is er geen doorverkooppercentage. En als ik dat op zoek dan vind ik een artikel uit 2016 dat zegt dat Genk GEEN doorverkooppercentage heeft.

    Volgens ‘La Gazzetta dello Sport’ wil Antonio Conte, de nieuwe coach van Chelsea, Kalidou Koulibaly (24) halen. De verdediger van Napoli, die in 2014 voor 9 miljoen overkwam van Genk, zou nu 30 miljoen moeten kosten. Genk bedong GEEN percentage op de doorverkoop, maar de Limburgers krijgen wel een bonus van 750.000 euro omdat Napoli zich rechtstreeks heeft geplaatst voor de poulefase van de Champions League.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4844
    zondag 18 november 2018 om 21:42
    Kan je mij een link geven waarin die 40 procent staat?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:27
    De Conde zei dat toen er sprake was van de doorverkoop van milenkovic naar man utd dat toen niet doorging en Lazio dat percentage afkocht voor 9 miljoen. Voor bailley heeft Genk ook zo een doorverkoop percentage.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4844
    maandag 19 november 2018 om 00:18
    We spreken over koulibaly. Niet over SMS. Jij zegt dat voor koulibaly een doorverkoop is van 40 procent. Ik zeg dat dat niet is. Ben je akkoord? Vergiste je je van speler?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:03
    Neen vergiste me niet van speler. Was inderdaad koukibaly. Bij mikenkovic was dat % minder maar was aparte clausule dat dat % kin afgekocht worden. Lazio heeft dat ook gedaan voor 9 miljoen. Maar bij koukibaly en bailley heeft Genk een doorverkoop percentage. Enkel bij ndidi weet ik dat niet zeker.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4844
    dinsdag 20 november 2018 om 06:35
    Kan je mij daar iets van documentatie van laten zien want zoals hierboven gezegd vind ik enkel artikels waarin staat GEEN doorverkooppercentage bij Koulibaly.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:18
    Vind dat artikel ook niet meer terug. Weet zeker dat de Conde het had over het hoge doorverkoop percentage van 40% van koulibaly en het iets lagere op bailley. We zullen wel zien wat er komt als ze allebei verkocht worden.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +961
    maandag 19 november 2018 om 02:07
    Ahja in Genk zitten echte zakenmannen! Geen Couckebakkers ! Je kan wel 100 bedrijven hebben, daar zij de cijfers de cijfers, maar voetballers kopen en verkopen, daar moet je een neus voor hebben en iets van voetbal kennen !
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:25
    Als hij verkocht wordt tussen de 90 en 100 miljoen zal Genk tussen de 32 en 36 miljoen optrekken. Wordt een mooie zomer voor de geldkas met nog ongeveer 25 miljoen voor trossaerd en 25 voor Berge.
    Vind ik leuk
    Franco83 +46
    zondag 18 november 2018 om 21:15
    Met trossardke gaat ge wel heel hard he. Laat em eerst eens 10 matchen achtereen zonder blessures spelen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws