Niet Vanaken, niet Wesley, maar: Hij is de man van de match voor mij

    Niet Vanaken, niet Wesley, maar: "Hij is de man van de match voor mij"

    woensdag 7 november 2018 om 09:00

    Club Brugge deed een gouden zaak met het oog op Europese overwintering. Blauw-Zwart stuurde AS Monaco met 0-4 wandelen. Er waren heel wat uitblinkers bij Club, maar Ivan Leko schuift een verrassende matchwinnaar naar voor.

    Hans Vanaken was goed voor twee doelpunten én een assist, ook Wesley Moraes speelde een sterke partij. Leko kiest echter niet voor hen. "Ethan Horvath", verrast de Kroaat in Het Nieuwsblad. "Dat klinkt misschien vreemd, maar het is zo."

    De Club-coach verklaart meteen waarom. "De redding die hij deed toen het nog 0-0 stond, was voor mij heel belangrijk.  Het was een van de sleutelmomenten van de match. Net zoals het kunnen gaan rusten met die 0-3-voorsprong een sleutelmoment was. Of hoe we het eerste kwartier na de rust overleefd hebben."

    Lees ook: Leko na Europese droomavond: "En dat als kleine club uit België, fantastisch"

    Poll

    Wie was de man van de match?

    (343 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36465
    woensdag 7 november 2018 om 09:01
    Heeft een punt. En bovendien het ideale moment om zijn keeper is in de bloemetjes te zetten. Leko is niet van gisteren natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:08
    En de Kroatische connectie wat achteruit te stellen..

    En eens deemoedig op eigen borst te kloppen.

    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 09:14
    Beste trainer in de jpl league voor het moment. Maakt juiste keuzes en durft knopen door te hakken. Gaat van eigen sterkte uit en werkt ook graag met jongeren. Is er bovenop nog een goeie motivator bij wat spelers beter maakt. Als je ziet hoeveel progressie sommige spelers maken onder leko dat is toch wel opvallend. Een maand geleden nog in de gevangenis en daardoor ff uit evenwicht maar zoals hij zelf zei, i'll be back!!. In Ivan we trust.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    Basvyncke +664
    woensdag 7 november 2018 om 09:04
    Voor mij is Vanaken toch wel man van de match. We zijn die prestaties een beetje gewoon aan het worden, maar hij is onze competitie ontgroeid... Rust brengen, spel verdelen, assists geven en scoren... Met een gouden schoen onder de arm verlaat hij in de zomer onze competitie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:07
    Voila, 2 vliegen in ene klap : vertrouwen en een moeilijke positie eens benadrukken. En aan Letica tonen dat hard werken loont.
    Deed het ook heel goed gisteren wat dan de verdediging ook meer vertrouwen geeft.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14947
    woensdag 7 november 2018 om 10:02
    Daar kan ik inkomen ja. Als je nu niet positief kan zijn over je doelman, dan nooit.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:38
    Nooit geen negatieve commentaren van hem gehoord of gelezen , keihard werken en rustig wachten tot er een kans komt . De gemeende felicitaties van Letica onmiddellijk na de wedstrijd toont het respect dat beide jonge gasten voor elkaar hebben .
    Vind ik leuk
    Weareleko +85
    woensdag 7 november 2018 om 10:50
    Hebben we nu eindelijk weer een puntenpakker in doel? Op wat ik de laatste matchen zie, zou ik durven zeggen van wel.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 11:40
    Niet te snel ik vondt hem vooral weer onzeker.
    Vind ik leuk
    Weareleko +85
    woensdag 7 november 2018 om 11:57
    Das ook waar, maar als het positief is, moet het ook gezegd worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws