Leko na Europese droomavond: En dat als kleine club uit België, fantastisch

    Leko na Europese droomavond: "En dat als kleine club uit België, fantastisch"

    woensdag 7 november 2018 om 07:00

    Club Brugge beloofde dinsdag een droomavond in de Champions League. De troepen van Ivan Leko legden AS Monaco met 0-4 over de knie. De Kroaat was bijzonder fier na de wedstrijd.

    Leko had dan wel gehoopt op een zege, maar op zo’n bolwassing had de coach van Blauw-Zwart niet gerekend. "Nee. Kijk, we zijn naar hier gekomen om te winnen. We wisten dat Monaco niet in een fantastische periode zit. Maar dit resultaat...", klinkt het bij Het Laatste Nieuws.

    Deze wedstrijd zal dan ook voor altijd op het netvlies van Leko blijven branden. "Dit is zoals één van je grootste dromen die uitkomt. 0-4 winnen in de Champions League, als kleine club uit België dan nog. Dit is iets voor in de geschiedenisboeken."

    Lees ookFranse pers na Brugse droomavond: 'Resultaat is wreed, maar niet onlogisch'

    Poll

    Is Club Brugge al zeker van plaats 3?

    (302 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mike53 +82
    woensdag 7 november 2018 om 07:02
    Ik werk in china dit moment 😞 heb de match niet kunnen zien ze speelde om 02:00 snachts mijn tijd en werd wakker rond 05:00 en verschoot mijzelf bijna een bult !! Jammer dat ik dit niet live heb kunnen meemaken.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +567
    woensdag 7 november 2018 om 07:29
    Was dit even genieten!! Onze trein is terug op de sporen, het keepersprobleem opgelost. Ruud reageert zoals een professional betaamt. Nu gefocust blijven op de wedstrijden in JPL. Met deze boost zie ik echt niet in wie ons zou kunnen stoppen. Dikke merci Leko
    Vind ik leuk
    Peed +284
    woensdag 7 november 2018 om 08:12
    De ploeg die boven jullie staat ?
    Vind ik leuk
    Bart Joos +567
    woensdag 7 november 2018 om 08:22
    Zal nog moeten blijken
    Vind ik leuk
    Peed +284
    woensdag 7 november 2018 om 08:45
    Hopelijk op de allerlaatste dag van de play-offs. Een beetje gezonde spanning kan geen kwaad ☺️
    Vind ik leuk
    Bart Joos +567
    woensdag 7 november 2018 om 08:47
    Zo is dat :-)
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1904
    woensdag 7 november 2018 om 11:14
    En dan brugge andl en genk stand als laatste match ,waar genk en brugge moeten winnen om kampioen te zijn en anderl en stand ook moeten winnen om de 3e plaats te veroveren
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:29
    Danjuma , Diatta, Schrijvers en Vossen nog gekwetst ,voor een klein ploegske gelijk Club is dat in Europees verband ook veel ,dit beloofd vee goeds voor de rest van het seizoen
    Vind ik leuk
    jericho666 +2261
    woensdag 7 november 2018 om 07:30
    Kleine club uit België ? Geschiedenisboeken? Het was een mooie overwinning maar er moet nu ook weer niet overdreven worden.
    Vind ik leuk
    Knightofh +515
    woensdag 7 november 2018 om 07:45
    Geschiedenis idd. Nu zijn we nog maar kleine clubjes in Europa.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:39
    Als gevolg van het grote geld
    Vind ik leuk
    Knightofh +515
    woensdag 7 november 2018 om 09:57
    Dat lijkt me ook heel logisch...

    Geld is nu eenmaal de enige factor dat nog geldt voor het voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:33
    Beleid speelt ook een grote rol kijk naar wat Ajax presteert
    Vind ik leuk
    Knightofh +515
    woensdag 7 november 2018 om 15:06
    Dit jaar... Andere jaren ook niet veel soeps. Bovendien heeft Ajax ook. Nog steeds 3-4x het budget van Brugge. Als het niet meer is...
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1109
    woensdag 7 november 2018 om 08:00
    Wat er niet bij zal staan in die geschiedenisboeken is dat Monaco enorm zwak presteerde 😉
    De uitslag oogt wel mooi en de overwinning is welverdiend.
    Nu nog de Turken een pak rammel geven donderdag!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:43
    We waren vooral 14 dagen geleden klein..

    Thuis moesten we ons groots getoond hebben en vol voor de overwinning gaan..

    Dan stonden er zes punten op het bord ipv 4 en kon er nog van alles gebeuren.

    Vond het een mooie vertoning tegen een onwaarschijnlijk zwakke tegenstander..

    Horvath is back in town..zal ook spelen inde hoofden van verdediging enz.

    Poulain was voor een keer op niveau en Mechele was top.

    Cools zwakker dan zwak..

    Nakamba is ook black ◼️ in town en was beresterk
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:36
    Konden en moesten er 9 geweest zijn ,als ze hun kansen afmaakten tegen Dortmund en geen flater begaan op het einde van de match hadden ze 9 dik verdiende punten. In feite hebben ze hun zwakste match van de 4 gewonnen.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 11:56
    Ok zwak Monaco maar met een kern 10x zo duur als die van club om te zwijgen over budget dat 40x dat is van club.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:59
    Budget 40x ? Zou dus 2.4 miljard zijn..

    Hoor en lees dat ze 130 mio€ uitgegeven hebben vorig jaar maar wel 500mio€ in kas vooral,door mbappe..

    Eens vragen aan oud-gediende club.. Philips..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:31
    Na13j eindelijk een match winnen in de CL is voor een ploeg als Brugge geschiedenis
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:44
    Het is geschiedenis schrijven knul. Geen enkele Belgische club heeft ooit met grotere cijfers gewonnen. Dat noemt met geschiedenis schrijven...
    Vind ik leuk
    Filiep +138
    woensdag 7 november 2018 om 07:30
    Dikke proficiat aan gans het team van Brugge
    Vind ik leuk
    Peed +284
    woensdag 7 november 2018 om 08:13
    Inderdaad, hopelijk volgen standard en genk
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6296
    woensdag 7 november 2018 om 07:58
    Kleine club uit België? Iets minder bescheiden mag ook wel, kleine club uit Europa idd, maar in België toch 1 van de grootsten.
    Proficiat aan Club en aan alles en iedereen met een blauw-zwart hart, na het geleverde voetbal in de CL toch eindelijk eens gekregen waar jullie allen recht op hadden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 07:59]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14947
    woensdag 7 november 2018 om 09:55
    Knappe prestatie, al vond ik vooral Monaco onnoemelijk zwak.
    Vind ik leuk
    Weareleko +85
    woensdag 7 november 2018 om 11:01
    Monaco speelde bij momenten heel goed, ze kwamen een paar keer zeer gevaarlijk op zetten, maar gelukkig dat we een doelman in huis hebben die een paar keer de nul wist te houden.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    woensdag 7 november 2018 om 11:57
    Nu Standard en Genk winnen en 99.9% van voetballend België is tevreden.
    Vind ik leuk
    Knightofh +515
    woensdag 7 november 2018 om 15:12
    Zo ongepast... Op een Topic waar menig anderlecht supporter met trots de Brugge supporter feliciteert..

    Is dat moeilijk om Belgische ploegen iets te gunnen? Of komt dat natuurlijk voor je?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws