'Aubameyang schrikt van krakkemikkig vliegtuig en keert terug naar Arsenal'

    'Aubameyang schrikt van krakkemikkig vliegtuig en keert terug naar Arsenal'

    woensdag 17 oktober 2018 om 23:55

    Pierre-Emerick Aubameyang heeft deze week zijn interlandverplichtingen met Gabon abrupt afgebroken. De topspits vertrouwde het toegewezen vliegtuig niet en maakte meteen rechtsomkeert naar Londen.

    Dat meldt L'Equipe. Aubameyang ontbrak vrijdag tegen Zuid-Sudan (3-0 zege), omdat hij alleen nog maar wil meedoen aan officiële interlands. De spits zou maandag in het vliegtuig stappen naar Juba, waar dit keer een officiële wedstrijd tegen Zuid-Sudan op het programma stond. Dat feestje ging echter niet door.

    Aubameyang voegde zich op het vliegveld bij zijn Gabonese ploeggenoten, maar zag het vliegtuig dat de hele selectie moest vervoeren en weigerde in te stappen. Het toestel voldeed volgens de spits niet aan 'de standaarden die moeten gelden voor topatleten'. "Ik zet geen stap in dat ding", wordt hij gequote.

    Aubameyang, goed voor 20 goals in 51 interlands, vertrok vervolgens onverrichter zake naar Londen, waar hij zich eerder dan verwacht meldde bij Arsenal. De selectie van Gabon kwam overigens veilig aan en won met 1-0 van Zuid-Sudan, waardoor het bereiken van de Afrika Cup weer een stukje dichterbij is gekomen.

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 00:24
    Is wesley al geschorst?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 00:31
    VP kan je deze halve of hele gek niet verwijderen ?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3063
    donderdag 18 oktober 2018 om 02:09
    Als iedereen hem nu eens begint te rapporteren zijn we binnen een paar dagen van dat trolletje af...
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    donderdag 18 oktober 2018 om 05:59
    👍 ben ik van ellende aan begonnen
    Vind ik leuk
    kasper90 +255
    donderdag 18 oktober 2018 om 00:39
    Meneer is gesteld op luxe, of zou het echt een krakkemikkig toestel zijn geweest?
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    donderdag 18 oktober 2018 om 06:00
    Er is al eens een vliegtuig met een Afrikaanse nationale pleog neergestort, ik kan hem ergens wel begrijpen
    Vind ik leuk
    kasper90 +255
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:35
    Ja dat klopt, maar in Europa (Man United) en Zuid Amerika (Chapecoense) ook, en toch reizen die ook nog met het vliegtuig. Zo zijn er ook al ongelukken gebeurd met de trein of de bus, ik wil maar zeggen moesten ze allemaal zo denken, "als en indien dat ..."zal er dus nooit nog internationaal voetbal zijn.
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:05
    Hij weigert niet met elk vliegtuig te reizen, maar wel in dit specifiek geval. Het kan best een krakkemikkig vliegtuig geweest zijn.
    Vind ik leuk
    DDT +3415
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:58
    2x tegen zuid Sudan . Die kalender zit raar in elkaar
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws